Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Rense opp" forsiden på bloggen?

sammy

Medlem
Hei igjen der ute.
Jeg er nå i gang med wordpress. Det meste virker ganske logisk og greit bygd opp.
Men det er en ting jeg gjerne skulle ha rettet litt på.
På høre side av artikkelen finnes en "spalte" med "kategorier" som: Pages, Archives, Categories, Blogroll og Meta.
Hvis det er mulig vil jeg gjerne ha disse "Ut av syne", og hente ting inn etterhvert som jeg trenger dem. Siden jeg er "ny i gamet" vil jeg ikke slette dem. Jeg vil gjerne ha dem på hånden slik at jeg kan gå tilbake til dem når jeg trenger det.

Alle tips og råd motas med stor takk.
Vennlig hilsen
sammy:)
 

Knut

Medlem
Du kan enten gå til dittdomene.com/wp-admin/widgets.php og fjerne de der, eller du kan fjerne de i filen sidebar.php som ligger i themes-mappen din.
 

Keanu

Geek
Det avhenger også av hvilket theme du bruker. Noen theme har "hardcodet" archive, pages etc, normalt i sidebar-filen. Hvis det derimot er "widget-ready", vil du normalt kunne konfigurere alt i widget-panelet i adminpanelet, som Knut sier.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du er klar for å eksperimentere litt kan du gå til wp-admin og til redigere temaet du bruker. Klikk på sidebar.php og du får opp kodene som generer det du ser i sidebaren. Merk alt og lagre det på pc`en din evt. lim det inn i notepad og ha det tilgjengelig. Så kan du eksperimentere med å fjerne kodesnutter i wp-admin. Reload bloggen din og se hvordan ting forandrer seg.
 

sammy

Medlem
Mange takk til alle sammen.
Nå har jeg litt og "jobbe med"

Med vennlig takk og hilsen
sammy
 
Topp