Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Respons på tjeneste

Bjørnar

Gründer
Hei,

Prøver å sluttføre noen arbeid nå fremover, for å få tilbake normal hjerterytme.

Har nettopp åpnet finansene.no - alt om økonomi, børs og næringsliv .

Kjører samme design, farger etc som på zaft.no - for å rett og slett gjøre det enkelt for min egen del.

Kan gjerne få tilbakemeldinger på design også, men tenker mer på konseptet. Har jeg glemt noen kilder? Linke-katalogen er historisk tynn, men har hyrt inn en til å gjøre noe med den. Søke-funksjonen er bare på idé-stadiet, så her vil det komme en del mer snacks.

I bunn og grunn; ser det ut som en ok tjeneste?
 

picxx

Well-Known Member
Null innhold, dårlig strukturering på katalog.
Kan ikke si annet enn at dette syntes jeg så fælt ut.
 

Bjørnar

Gründer
Takker så mye for tilbakemeldinger!

Skift farge, jeg vil ikke bli sett på meglerkontoret med en rosa side oppe.
Kan tenkes at det blir bytte av farge, men skjer nok ikke over natta.
Hva med å lage en skikkelig linkekatalog med sider med kategorier?
Som nevnt; katalogen er under arbeid :)
Null innhold, dårlig strukturering på katalog.
Kan ikke si annet enn at dette syntes jeg så fælt ut.
Se over ang katalog. Siden skal ikke ha eget innhold, men kun speile andres i utgangspunktet. Er det det du mener er fælt, at det ikke er redaksjonelt innhold?

Jeg ser at jeg bør ha jobbet noe mer med ting og tang før jeg ber om tilbakemelding. Vi har denne tråden på hold til jeg kommer med en oppdatering.
 

picxx

Well-Known Member
Som nevnt; katalogen er under arbeid :)

Se over ang katalog. Siden skal ikke ha eget innhold, men kun speile andres i utgangspunktet. Er det det du mener er fælt, at det ikke er redaksjonelt innhold?

En side trenger jo ikke ha redaksjonelt innhold, men helst litt innhold, ikke bare linker. Ved å syndikere innhold, eller deler av det, vil du i det minste kunne fått noe innhold på siden.
Også altfor mye whitespace, mesteparten av siden bestod faktisk av whitespace, eller, ingenting.

Skjønner at du tenker på å starte en ny "mylder", men få ting på plass før du spør om tilbakemelding, noe du selv også var inne på.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg klarer ikke komme med noe spesielt konstruktivt, for det er jo ingenting der å gi noe spesielt med tilbakemeldinger på. De to verste punktene:

1. Siden er rosa. Hvit, ROSA og svart er den styggeste kombinasjonen jeg har sett på lenge.

2. Det er absolutt ingenting på siden som gir meg en grunn til å bruke den. Hva skiller deg fra alle andre tjenester? Fra Mylder? Fra med RSS leser?
 

zapotek

Medlem
Logoen for det første er skrekkelig stygg. Etter farvene på resten av siden ville jeg brukt svart og nyanser av grått. Ton ned dropshadowen under den MYE. Altfor mye og blurete skygge nå. Den hadde også passet bedre om den hadde vært plassert rett over nyhetene og ikke til venstre slik den er nå.

På den positive side: Det er sikkert noen som kan tenke seg å ha alle finansnyhetene på en startside, men da må du jobbe mye mer med sida. Den er ikke god nok pr idag.
 

Ole

Medlem
Tror så absolutt det er mulig å lage en startside innen økonomi og finans, men du må få inn en merverdi utover det å ha noen rss-strømmer på en side.
- Oppdaterte indekser fra de viktigste børsene bør ihvertfall være med.
- En annen idé er å trekke frem hovedsaker fra de forskjellige mediene (manuell "redaktørjobb"), slik at siden din blir en oppsummering av mediebildet. Det krever selvfølgelig mer jobb, men vil gi brukerne et større incentiv for å gå inn på siden.

For at siden skal bli brukt må du nok også være forberedt på mye markedsføring.

Utformingen på siden er det ikke noe å si om, annet enn at du trenger å få inn et design der.
 

Bjørnar

Gründer
Hei, og takker for tilbakemeldinger igjen!
1. Siden er rosa. Hvit, ROSA og svart er den styggeste kombinasjonen jeg har sett på lenge.
2. Det er absolutt ingenting på siden som gir meg en grunn til å bruke den. Hva skiller deg fra alle andre tjenester? Fra Mylder? Fra med RSS leser?
1. Jeg ser den, tenkte at farger etc ikke spiller noen rolle, da det kun er informasjon man er ute etter.
2. Må man alltid skille seg ut? Tanken min var at man trenger ikke bli størst, men være et alternativ til andre.

Logoen for det første er skrekkelig stygg. Etter farvene på resten av siden ville jeg brukt svart og nyanser av grått. Ton ned dropshadowen under den MYE. Altfor mye og blurete skygge nå. Den hadde også passet bedre om den hadde vært plassert rett over nyhetene og ikke til venstre slik den er nå.

På den positive side: Det er sikkert noen som kan tenke seg å ha alle finansnyhetene på en startside, men da må du jobbe mye mer med sida. Den er ikke god nok pr idag.
Forstått. Jeg går i jobbemodus.

Tror så absolutt det er mulig å lage en startside innen økonomi og finans, men du må få inn en merverdi utover det å ha noen rss-strømmer på en side.
- Oppdaterte indekser fra de viktigste børsene bør ihvertfall være med.
- En annen idé er å trekke frem hovedsaker fra de forskjellige mediene (manuell "redaktørjobb"), slik at siden din blir en oppsummering av mediebildet. Det krever selvfølgelig mer jobb, men vil gi brukerne et større incentiv for å gå inn på siden.

For at siden skal bli brukt må du nok også være forberedt på mye markedsføring.

Utformingen på siden er det ikke noe å si om, annet enn at du trenger å få inn et design der.
Takker for konstruktiv respons, Ole. Børs-indexer skal med, men det er ikke så alt for lett å finne en grei kilde til det. Noen som har tips der?

Det med å trekke frem hovedsaker var en god idé. Det er mange måter å løse det på, men å trekke for eksempel den øverste saken fra hver kilde frem med ingress og bilde, kan jo være en løsning.

Markedsføringen er overhodet ikke planlagt ennå, da jeg ønsker å få en bedre tjeneste enn det jeg har nå som dere så korrekt påpeker før jeg går i gang med å svi av penger på dette :)

--

Generelt: Som sagt over, jeg skal skrike ut når jeg har en ny versjon oppe, og jobber videre med det dere har skrevet. Takker for tilbakemeldingene!

Jeg har fortstått dette med design, farger osv nå, så det trenges forsåvidt ikke å kommenteres mer. Dersom dere har innspill på selve tjenesten så setter jeg selvsagt pris på det!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
1. Jeg ser den, tenkte at farger etc ikke spiller noen rolle, da det kun er informasjon man er ute etter.
2. Må man alltid skille seg ut? Tanken min var at man trenger ikke bli størst, men være et alternativ til andre.

1. Det er ikke noe unnskyldning for å lage en rosa nettside :p
2. Du vil ikke skille deg ut, men heller være et alternativ til noe som allerede finnes? Har vi virkelig bruk for flere alternativer på internett som gjør samme oppgaven? Jeg vil påstå vi ikke gjør det.
 

Bjørnar

Gründer
hehe ;)

1. du har helt rett, og som jeg skriver: design blir endret.
2. mjaei. vi har da både vg og dagbladet ennå. og du er vel ikke den eneste som driver med markedsføring på nett. og jeg er garantert ikke alene om det jeg driver med. men dersom jeg klarer å få til de punktene som er nevnt over her med tanke på innhold, så begynner det jo å ligne en tjeneste som kan brukes til noe. det er også flere ting som en slik side kan inneholde, for å skape det lille unike som ikke andre har.
 

Keanu

Geek
Er det bare meg som faktisk assosierer rosa med finans? Kanskje ikke akkurat den typen rosa, men iallefall DN-rosa. Selv tror jeg absolutt det er mulig å bruke en form for rosa.

Men det jeg tenkte å kommentere, var at med brei skjerm (1600ish pixels), så blir headeren venstrestilt, hovedbolken høyrestilt og footeren strekt ut fullt.
Det andre er at jeg ser du bruker Google CSE, og tenkte bare å si ifra at om jeg husker riv ruskende galt, så skal det være mulig å integrere den på siden din istedet for å måtte åpne nytt vindu og så videre.
 

ebrandt

Medlem
Jeg kjører 1024 x 768 oppløsning på den ene pc'en min, og da detter høyre-kolonnen (den med med "Søk i skattelistene" og annonser) ned til venstre under alt det andre innholdet, i stedet for å bli skjøvet ut av bildet på høyresiden..

Blir seende litt rart ut.

(Joda, vet at de fleste kjører høyere oppløsning, men likevel..)
 
Topp