Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Responspartner.no - erfaringer?

Rikerud

New Member
Jeg er n00b på SEO, og har lite tid til overs til å sette meg ordentlig inn i det. Vet det er viktig, så jeg vurderer å si ja til et tilbud om bl.a å ta seg av SEO og gjøre firmaet mitt mer synlig via linker trigget av relaterte artikler i store medier osv. fra Responspartner.no.

Er det noen som har noen erfaring med disse og vet om de er noe å satse på? Eller som vet om og kan anbefaleandre, tilsvarende firmaer som gjør samme type jobb?

På forhånd takk for input.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har ikke kommet så langt som å bruke Responspartner på noe SEO-arbeid, men har pratet mye med Rune Larsen både via mail og telefon og jeg har absolutt inntrykk av at disse vet hva de driver med.

De har jobbet med SEO siden midten av 90-tallet og var med andre ord tidlig ute i denne bransjen, så det burde være mye kunnskap i "veggene" der.
 

flippflopp

Medlem
Jeg har ikke kommet så langt som å bruke Responspartner på noe SEO-arbeid, men har pratet mye med Rune Larsen både via mail og telefon og jeg har absolutt inntrykk av at disse vet hva de driver med.

De har jobbet med SEO siden midten av 90-tallet og var med andre ord tidlig ute i denne bransjen, så det burde være mye kunnskap i "veggene" der.

Det der blir litt som å si at de som bygget stavkirkene har bedre forutsetninger for å bygge skyskrapere enn nyutdannede... Kjenner ikke til firmaet, men SEO er revolusjonert titalls ganger siden 90-tallet. Om noe er det den eneste de vet bedre enn andre; at ingen snarveier varer evig i SEO og det eneste som nytter er content og kvalitet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nei, det blir mer som å si at en snekker med 20 års erfaring er flinkere enn en som har 2 års erfaring, og det stemmer nok godt. Snekkeren lagde andre bygg for 20 år siden enn han gjør i dag, fordi markedet har endret seg, og slik er det for SEO-folkene også.

Tro det eller ei, men de som jobber med SEO følger også med i markedet og har endret måten de jobber på i forhold til hva de gjorde på 90-tallet.

Så det at de begynte på 90-tallet betyr ikke at de jobber på samme måte i dag. ;)
 

flippflopp

Medlem
Nei, det blir mer som å si at en snekker med 20 års erfaring er flinkere enn en som har 2 års erfaring, og det stemmer nok godt. Snekkeren lagde andre bygg for 20 år siden enn han gjør i dag, fordi markedet har endret seg, og slik er det for SEO-folkene også.

Tro det eller ei, men de som jobber med SEO følger også med i markedet og har endret måten de jobber på i forhold til hva de gjorde på 90-tallet.

Så det at de begynte på 90-tallet betyr ikke at de jobber på samme måte i dag. ;)

Men det gir de ingen kompetansefortrinn, det var mitt poeng... ;)
 

Ole Avranden

utvandret
Kanskje, men nå er jo det ikke så veldig mye sleipe triks som fungerer lengre... Dessuten, med Google oppdateringer hvert kvartal er jo det helt lotto å gjøre noe annet enn det som står i guidelines. Så da koker det ned til om man kan bruke verktøyene som er tilgjengelig for alle; SEOmoz, Majestic, Ahrefs etc.

Sleipe triks har aldri vært lurt. Å følge guidelines har fungert ypperlig så lenge jeg har drevet med SEO, og det er så lenge at i følge din tankegang tidligere i tråden, bør jeg avskrives som utrangert :p .

At SEO nå kun handler om å bruke den type software/tjenester du skisserer her, eliminerer ekstremt mange muligheter (innenfor guidelines selvfølgelig). Og det er nettopp den kunnskapen man akkumulerer over tid som skiller mellom virkningsfull SEO og middelmådig SEO.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Kanskje, men nå er jo det ikke så veldig mye sleipe triks som fungerer lengre... Dessuten, med Google oppdateringer hvert kvartal er jo det helt lotto å gjøre noe annet enn det som står i guidelines. Så da koker det ned til om man kan bruke verktøyene som er tilgjengelig for alle; SEOmoz, Majestic, Ahrefs etc.

Det er vel ingen som snakker om sleipe triks i denne tråden?

Og du mener vel ikke seriøst at det å sette seg inn i SEOmoz gir deg like god peiling på SEO som folk som har jobbet fulltid med dette i 12-13 år?
 

Rikerud

New Member
Ja ja... Jeg fikk ihvertfall svar på det jeg lurte på. Ble litt usikker når jeg ikke hadde hørt om dem før jeg mottok en shady utseende mail i spam-boksen, samt at det var noen merkelige bugs i den videre mailkommunikasjonen med dem.
Men da er de tydeligvis kompetente og seriøse allikevel. Takk for hjelpen, og happy fighting. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg har ikke kommet så langt som å bruke Responspartner på noe SEO-arbeid, men har pratet mye med Rune Larsen både via mail og telefon og jeg har absolutt inntrykk av at disse vet hva de driver med.

De har jobbet med SEO siden midten av 90-tallet og var med andre ord tidlig ute i denne bransjen, så det burde være mye kunnskap i "veggene" der.

Sitat fra nettsiden deres:
Responspartner Norge AS startet opp 1. januar 2008. Siden starten har vi hatt en god utvikling og jobbet mye med utvikling av ulike verktøy.

Er langt fra 90-tallet til 2008. ;-)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
mener da jeg har hørt om responspartner før 2008? kanskje det har vært noe navnebytte e.l.?

i alle fall - endel ting vil alltid gjelde i SEO, flipflop, fordi de ikke handler om det tekniske - altså ting som egentlig ikke har med google å gjøre i det hele tatt. F.ex - la oss si at det er en nettbutikk, og vi nå jobber i forhold til dataskjermer. Hvilke andre ord kan det være aktuelt at folk søker etter (altså mer eller mindre synonymer)? Hvilke ordkombinasjoner? Er det eventuelt andre produkter der dette kan være lurt å ta med? SEO handler også i stor grad om usability, og der er det ihvertfall nyttig med erfaring.
 
someone-is-wrong-on-the-internet.png


:p
 
Topp