Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RiisDesign tilbakemeldinger

Hei alle sammen! Hvis noen tar en titt på RiisDesign blir jeg super glad.

Det er dessverre veldig få som er innom denne nettsiden min, og derfor får jeg ingen tilbakemeldinger. Det samme gjelder kommentarer på artiklene. Hadde noen smelt inn tips om hvordan man kan gjøre bloggen sin kjent vil det også være en bonus!

Den skal primært selge grafisk design med fokus på webdesign, men foreløpig er jeg mest opptatt av å skrive artikler om design, utvikling, seo, trening, kosthold, programvarer osv.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tok en titt. Nettsiden holder et helt middels amatørnivå. Hverken mer eller mindre. Sidene i din portefølje holder omtrent samme nivå, selv det prosjektet der du har hatt en ekstern grafisk designer.

Men du er jo bare 18, så du har jo selvsagt MYYYYYYYYYYE å gå på i årene som kommer. Mitt råd er derfor at du hele tiden prøver å videreutvikle egen nettside eller evt sider for kunder, for å forbedre egne ferdigheter.
 

hansson

Langveisfarende
Hei Christoffer, selv om mange sammensatte ord ofte blir lange som vonde år er det feil å dele dem opp. Interaksjonsdesigntips skrives enten i ett ord eller med bindestrek, men blir kanskje best hvis du skriver "Tips om interaksjonsdesign". For eksempel.

Ellers kan du kanskje tenke litt mer på mottakeren av budskapet ditt, det vil si de som besøker nettstedet. Hva vil du at de skal tenke? "Dette ser proft ut" eller "Oi, dette var en gøyal moroside" ? Mitt inntrykk nå var at du har formgitt det hele litt som en lett underholdningsside (farger, stilen på ikonene, skyer...) og dermed kommer seriøsitet og profesjonalitet i bakgrunnen. Hvis du skal selge nettdesign må du tenke på hva kundene dine er på jakt etter. Det er nok i første rekke noe ganske seriøst og mer forretningsorientert. Men som personlig blogg er dette helt kurant. Kanskje du burde hatt to nettsteder, en proffgreie og ett privat nettsted der du snakker om trening osv.
 
@zapotek
Det blir kanskje feil for noen, men mulig jeg setter opp en blogg kun for trening og kosthold senere når jeg får tid.

@peterandrej
Takk for vurderingene, og planen min er nettopp det å videreutvikle nettsiden min fremover når jeg ikke er på skolen. Har også fått meg en Macbook pro nå, så det skal nok hjelpe.

@hansson
Har nå skiftet tittelen til et av forslagene dine som hørtes mer rett ut. Du har et utrolig godt innspill angående mottakerne mine, som jeg også har tenk på selv. Grunnen til at jeg foreløpig ikke fremmer budskapet om at driver med grafisk design så mye, er fordi jeg fortsatt er litt sky i miljøet. Derfor håper jeg mer på småkunder som kanskje er interessert every now and then. Senere når jeg er utviklet større kunnskaper kommer jeg til å lage en egen nettside for business:cool:

Tusen takk for at dere har bidratt forresten!
 

eirabben

New Member
Jeg har et par tips som kan gjøre siden lettere å "lese" for de besøkende:
Det første er at menyen i toppen kanskje bør gi litt mer respons i :hover. Når man holder musepekeren over bildene, er det ingenting som forandrer seg. Du bør kanskje lage noen alternative versjoner av bildene/ikonene som forandrer seg i hover state.

Det er også litt vanskelig å se hvilken overskrift som hører til de forskjellige sakene. Du bør kanskje tenke på å legge inn litt mer plass mellom artiklene på forsiden, og eventuelt også flytte "skillestreken" til denne ekstra plassen.

Ellers synest jeg siden ser bra ut. Keep up the good work :)
 

selbekk

Medlem
@Christoffer Riis, dette er ikke Twitter ;-)

Apropos Twitter, ikke kall twitteren din for en blogg. Det var kjempeforvirrende, og litt irriterende.

Om selve nettsiden, er jeg av den oppfatning av at:
- Den ikke er så ille egentlig =)
- Du må slette 70% av referansearbeidene dine. Trust me, de gjør mer for å skremme vekk kunder enn å tiltrekke dem. Og om du så skal beholde dem, ikke gi dem titler som "En av mine første tegninger i Photoshop".
- Gi nettsiden din et mer personlig preg! Sleng ut litt om deg selv, kanskje et bilde, og hvorfor du gjør hva du gjør.
- Hold deg til ett tema. Interaksjonsdesign, webdesign, trening? Treningsblogger går på blogg.no kompis ;-)
- Designmessig - fargene dine er litt for... de funker bare ikke. Det virker som jeg har kommet til et lyseblått paradis, men ikke på en positiv måte. Prøv deg med en litt mindre drastisk overgang i fargene på bakgrunnen din, så tror jeg du ser en fin forskjell allerede. Evnt kan du jo prøve å gjøre footeren din til en gressplen for eksempel :) Det gir et mer helhetlig inntrykk. (et eksempel av en kar som har tatt dette helt ut er Jan-Eike Koormann: Visual communication. Made in Hamburg. , sprøtt eh?)
- Legg på litt avrundede hjørner med border-radius. Det gir siden din et softere look som passer bra med fargevalget ditt. Vurder også å legge på en såvidt synlig ramme / border rundt hovedområdet.
- Til slutt ville jeg gjort noe med navigasjonen din - den er litt liten og puslete, og svever liksom litt for seg selv.

For all del, en god jobb, men jeg hadde nok ikke kjøpt nettside av deg - enda ;-) Good job! og du popper opp på RSS feeden min =)
 
Dette svaret var utenfor all forventning! Du har virkelig satt av god tid på å analysere nettsiden min, og det er jeg kjempe glad for!

Jeg har fulgt mange av tipsene dine allerede, men hektiske tider foreløpig. Derfor kommer det til å ta litt tid før bakgrunnen osv. blir endret. Det med trening og gressplen har jeg tenkt på selv, men har fjernet treningsinnlegget for å ikke forvirre noen. Det vil nemlig oppstå en egen artikkelside for trening og kosthold senere.

Anyways, thank you!
 
Topp