Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RSS Feed

xenimus86

Medlem
Hei

En av kundene mine har en nettside som handler om båt.
Jeg har utrolig nok ( ikke vet jeg hvordan på så kort tid, har ikke "jukset" liksom .,.. :p ) klart å komme på førsteplass på 3 av de søkeordene jeg fant ut var de viktigste. (Skjedde på ca 4 dager og konkurransen er relativ hard).

Men det er fortsatt ca 5-6 søkeord jeg ønsker å komme høyere på.

Denne nettsiden er en kampanje-side kan man si. Det er ikke mye informasjon som vil være dynamisk, altså mye vil være det samme for alltid. Vil det ha effekt på ranken min?

Uansett - spørsmålet mitt er da, om jeg lager en egen link. F.eks "Nyheter om båliv" - og setter inn 3-4 RSS-feeds som henter nyheter fra diverse sider, og google leser dette ofte, vil det ha noe effekt på ranken min ?

/X
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
For googlebot så vil det virke som at en side med feeds endrer seg hver gang den besøker siden.

En liten teori fra min side:
Jeg tipper den skjønner at noen lenker er feeds (f.eks. så oppdager den samme page-biter andre plasser så lenken er kjent som/mistenkt være feed; det finnes andre måte å finne ut av det også).
Så da er det bedre - google-wise - å cache feedsene, og heller "lage" undersider som googlebot kan besøke med de samme lenkene (som ikke endrer seg for hver gang googlebot leser siden). På denne måten lager du mer "statiske" sider (basert på en feed), og googlebot kan synes at du lenker en del til en annen nettside, men det er ikke nødvendigvis en feed. Legg til noen green flags som .html extension på filnavnet (.php = dynamisk, .html = kanskje statisk).

Pass på at du gjør det på en måte som er bra for besøkerne - de skal være tjent med dette.
 
Topp