Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RSS med Feedburner spm.

i-net

Medlem
Hvis man tilbyr at folk kan abonnere på feed med f.eks. feedburner, da er det satt som standard at hele innlegget man skriver blir vist i feedleseren. Er ikke det veldig dumt ? Da spørs det om folk gidder å komme inn på siden din der annonsene sitter og venter? Derfor har jeg prøvd med å tilby feed der bare et utdrag av innlegget mitt vises, men feedburner nekter da å ta med bilder.
Er det likevel mulig å få med bilder i et sånt "feed sammendrag" ?

Er det dumt å ha "PingShot" aktivert , hvis man liker å bruke Blog and ping | Pingoat også? Tenker på om bloggen kan bli banna av det, får da blir det vel sendt en ping 2 ganger til noen av de samme sidene.
Veldig usikker hva som er den beste pinge løsningen med wordpress egentlig.. men liker Blog and ping | Pingoat det er hvertfall helt sikkert ;)

Ok, var noen spørsmål her og der, svar på så mange som mulig. takk takk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå skal det nevnes at feedburner ikke har noe å gjøre med lengden på innlegget ditt eller om du viser bilder eller ikke. Dette endrer du i wordpress (regner med det er wp du bruker).

Hvorvidt det lønner seg eller ikke å vise hele posten i feeden eller ikke vet jeg ikke (det har vært diskutert på problogger før vet jeg, du får lete litt der). Jeg vet iallefall at jeg selv ikke engang gidder subscribe på en feed som ikke viser hele postene og når det dukker opp en post jeg gjerne vil lese går jeg alltid inn på bloggen (for da får jeg også med meg kommentarer). Nå vet jeg ikke hvordan andre gjør det da men..
 

i-net

Medlem
Bruker wp ja. Tenkte på muligheten man har i feedburner til å legge inn hvor mye av innlegget skal vises i RSS-leseren, gjennom funksjonen de kaller "Summary Burner".
Har jeg et bilde helt i starten av innlegget, forsvinner dette hvis jeg aktiverer et slikt feed-sammendrag. Dette er dumt for da forsvinner mye av "teaser-effekten" med dette synes jeg, som er hele poenget med å ha bare et sammendrag.
Regner uansett nå med at det da bare ikke går å få inn bilder hvis man bruker det.
Får lese hva problogger skriver om dette ja. takk.
 
Topp