Søker interiørblogger!

Gullak

Medlem
Newyork: Du skjønner at det er greit å se hvordan vedkommende gjør det før man lønner en person? Lønn kan komme i forskjellige former også. Vi ser for oss å gi produkter til vedkommende f.eks.

Føler ikke jeg trenger å forklare meg mere.
 

zapotek

Medlem
Så hvis jeg søker etter noen som er faktisk opptatt av dette, så må vell det være opp til meg, Tror du jeg er intrisert i å ødelegge en bedrift som min far har brukt 28år av livet sitt på å bygge opp?

Ødelegger du din fars bedrift ved å gi de som profilierer deg bittelitt lønn?
 

Gullak

Medlem
Herregud, helt greit at dere ikke vil gjøre jobben, men jeg skal nok finne noen.

Jeg vil ikke snakke om lønn før jeg ser hvordan det blir, skjønner ikke hvordan det er så vanskelig å forstå.

Hva er en vanlig bloggelønn for noen som lager en post daglig da?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du starter i feil ende her Gullak. Det du heller bør gjøre er å finne noen flinke bloggere innenfor interiør/et.c. - altså noen som skriver artikler du liker (da vet du hva du får) og tilby en eller flere av disse en avtale om betaling pr artikkel de skriver for dere - enten på sin egen eksisterende blogg med linker til dere i de aktuelle artiklene, eller i en egen blogg hos dere. Begge variantene har fordeler og ulemper.

I tillegg kan du f.ex. tilby et bonussystem ut fra hvor mange ganger artiklene deres blir lest (unike besøkende finner dere ved hjelp av google analytics). Avtalen kan dere f.ex. gjøre for et mindre antall artikler eller f.ex. over et par måneder til å begynne med, så kan dere evaluere etter/underveis om dere får den ønskede effekten.

Det kan godt hende at du får folk til å ta produktene som ihvertfall en del av betalingen, men du må nok regne med å betale ihvertfall noe hvis du vil ha flinke folk (og det vil du). Hvis du vil ha noen til å gjøre det gratis eller "kanskje betalt etterhvert", så vil du ikke få de virkelig flinke folka til å gjøre det, det er dessverre så enkelt.

Du må rett og slett se på dette som ethvert annet markedsføringsprosjekt, og sette av et budsjett til det, så kan du evaluere etterhvert om det fungerer eller ikke. Men - hvis du gjør det ordentlig fra begynnelsen av, så bør det egentlig fungere fint, for det er en ganske etablert modell.
 

xdex

Medlem
Herregud, helt greit at dere ikke vil gjøre jobben, men jeg skal nok finne noen.

Jeg vil ikke snakke om lønn før jeg ser hvordan det blir, skjønner ikke hvordan det er så vanskelig å forstå.

Det kalles å satse, hvis du ikke kan lønne, tror du heller ikke på det du skal gjøre. Sånn er livet, man ansatter folk, fordi man har trua på at ett ekstra menneske kan gi bedre og mere profit. Dersom du ikke har råd til å ansette eller lønne, nei da gjør du ikke det. Men å tro det finnes dyktige folk som gjør ting gratis, uten noen form for garantier, da lever du i god tro. Forresten, kan ikke du gi meg noen gratis møbler, så hvis jeg får solgt dem på finn.no får du kanskje litt av overskudded, vet ikke enda, må tenke litt på det! Men det går jo fint, alt er jo gratis :cool:
 
Sist redigert:

Gullak

Medlem
Hehe, sender deg et par senger jeg ;)

Men takk for litt skikkelige svar vertfall.

Jeg hadde ikke spurt her vist jeg hadde planen klar for hva jeg skulle gjøre :p

Setter stor pris på seriøse svar vertfall.

Lønn etter hvordan artiklene går er jo en smart ide, er det vanskelig å få ordna sånn konvertingsporing på hvem som handler fra en evt blogg da?
slik at jeg ikke bare lønner helt vanlig trafikk, og ikke noe salg?

Har dere forresten trua på andre sponsede artikler? har blitt forespurt av en side om at de skriver gode artikler om forskjellige varer, og de skal ha en % av evt salg.
Men de ville ha % på alt som ble kjøpt av den kunden, og ikke kun det produktet som det ble skrevet om :)
 

pleb

Medlem
Det siste du beskriver der er affiliatemarkedsføring.

Og ja, det er mulig. Og ja, det er vanlig at man får % for alle varer kunden handler for - og ikke bare det ene produktet man promoterer. Hvorfor skulle man ikke få det? Man gir dere jo en kunde.
 

Gullak

Medlem
Noen som har noen erfaring i forhold til dette da?
Har brukt en del på google adwords i det siste, og ser alltid etter nye måter å markedsføre nettbutikken.
 

pleb

Medlem
Noen som har noen erfaring i forhold til dette da?

Da tror jeg du har kommet til rett forum. ;)

Du har to ganske åpenbare muligheter:

- Integrere eget affiliateprogram i nettbutikken din. Fordel: billigere. Ulempe: mangel på affiliates.

- Bli med i et affiliatenettverk som Adservicemedia, Netbooster eller Tradedoubler - hvor sistnevnte er desidert størst og har flest affiliates.
Fordel: mange affiliates, økt omsetning umiddelbart. Ulempe: Nettverket skal også ha sin del av kaken.

Er et eget affiliateforum her (underforum). Bla deg gjennom det. Evnt bruk søkefunksjonen, så tror jeg du skal finne en del relevante tråder. :)
 
Topp