Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søketreff & type in domene url

OldHP

Medlem
Jeg kjøpte et domene som får 20-40 000 besøkende av google per månad i håp om å lage en nettside. I mellomtiden til siden jeg tenkte å lage blir ferdig tenkte jeg å bare videresende til et aff. link firma. Saken er at ingen typer inn domenet. Er det virkelig så stor forskjell på søketreff og url domener som blir typet inn med samme søkeord?:confused:
 

onlyme

New Member
Hvis jeg har forstått deg har du kjøpt et domene det ikke hostes noe på.

Og google sender deg 40.000, Hvordan kan det skje, er siden som ikke eksisterer indeksert hos google?
 

Kassimaja

Geocacher
Kanskje det er treff på søkeord?
 

Fredrik

Medlem
Domenet får 20-40k av google hver måned. Men domenet har ikke noen side. Det er ikke mulig. Det jeg antar er at du kanskje skal ta ned den eksisterende og så lage en ny. I mellomtiden mens siden din er nede vil du ikke gå miste av dine besøkende?

Løsningen er at du lar den gamle være oppe til den nye er klar. Da bytter du bare over og mister ingenting.

Det siste spørsmålet ditt var derimot helt gresk for meg og jeg er ikke greker.
 

OldHP

Medlem
Det jeg mente

var at jeg sjekket søkeord på adwords og såg 40,000 - 20,000 treff på google per månad så jeg kjøpte det domenet som inneholdt de søkeordene. Jeg får derimot ikke treff på domenet (type in = at folk skriver inn søkeordene med .com som adresse). Syns det er rart at folk søker så mye på det på google uten at noen typer det inn søkeordene som en url .com adresse.

Har ingen side på domenet.
 

picxx

Well-Known Member
Er det virkelig så stor forskjell på søketreff og url domener som blir typet inn med samme søkeord?:confused:

Ja, det kan være ganske stor forskjell.
Om du har et domene som "auomatisk" plasserer seg på topp i SERP's vil du få en masse treff der. Det betyr ikke at domenet er godt for type-in.
Det virker selvsagt også omvendt....om du har et snasent type-in domene betyr det ikke automatisk at du havner på topp i SERP's.
 
Topp