Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av domene?

-Ave-

Medlem
Min far har pensjonert seg som interiørarkitekt. I den forbindelse vil han la domenet www.intark.no gå ut 4.desember.

IntArk er forkortelsen for Interiørarkitekter, og han har fått mange gode tilbakemeldinger på domenet tidligere.

Eg lurer på om eg skal hjelpe han til å selge domenet før det går ut 4.desember, men problemet er at det er så kort tid til.

Er domenet verdt noe, og hvordan kan eg selge det på så kort tid?
Burde eg overført domenet i mitt navn, for så å legge det ut for salg på SEDO?
 

Ole Avranden

utvandret
Hvis du har "trua" på domenet er det jo bare å overta det. Domeneavgiften er jo ikke stort høyere enn prisen for en enkel lunsj....
 

zapotek

Medlem
Ja, hvorfor ikke bare fornye det? 140 kroner er jo ikke all verden.

Ikke for å gledesdreper, men desverre tror jeg dere overvurderer verdien av dette domenenavnet.
 

appelsin

Medlem
Det er svært mange som overvurderer verdien av et domene.

Jeg anslår verdien av dette domenet til 0 kr.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette domenet har helt sikkert et potensiale som mange andre domener har. Dere har sikkert noen ideer om hva det kan/bør brukes til.

Forleng det og ta kontakt med aktører innen bransjen og hør om de er interessert i det og eventuelt legg frem idé til bruk.

Kan jo fort være et godt domene til et nettmagasin/ressursside for interiørarkitekter.

Domenet har helt klart potensiale i og med at det er godt linket opp til en større gruppe aktører/bransje.

Dette er et domene som kan gå for alt fra 500 - 20.000
 

-Ave-

Medlem
Vedr. Salg av domene...

Vedr. Domenet er parkert hos Crystone.no
Eg fulgte ditt tips, og fikk NIL til å opplyse om at domenet var til salgs. Beklageligvis var det ingen som viste sin interesse. Derfor lot eg domenet går ut, og nå ser eg at det er registrert på en annen bruker(interiørarkitekt).

Men siden du spør om overdragelse av domener, så har eg fått en annen henvendelse vedr. Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill og TradeMark for navnet "Favoritt". Nedenfor følger e-posten eg mottok for ei uke siden, og videre ned er følgende e-post-veksling:

Dear President,
We are the department of registration service in China, we have something need to confirm with you. We formally received an application on February 16, 2011. One company which self-styled "Klam Holding,Inc." are applying to register "favoritt" as brand name and CN domain names as below:

favoritt.cn
favoritt.com.cn
favoritt.com.hk
favoritt.com.tw
favoritt.hk
favoritt.in
favoritt.net.cn
favoritt.org.cn
favoritt.tw

After our initial examination, we found that the brand name applied for registration are as same as your company's name and trademark. These days we are dealing with it, hope to get the affirmation from your company. If your company and this "Klam Holding,Inc." as the same company,there is no need reply to us,we will accept their application and will register those for them immediately.

If your company has no relationships with that company nor do not authorized,please reply to us within 7 workdays,if we can't get any information from yours over 7 workdays,we will unconditionally approve the application submitted by "Klam Holding,Inc.".

Thanks for your cooperation.

Have a nice day!

Best Regards,

Alan Wang
AD Magager
__________________

Room 201-301, No.107 International Trade City,
No.3888 of Jinshan Road,Jinshan District,Shanghai
Website: Shanghai dik public registry solutions, LTD

Tel: 0086-21-67222201 Fax: 0086-21-67222202
................................
Her følger den påfølgende e-post kommunikasjonen:
Dear Alan Wang,

For my little busseness in Norway, the domain Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill and Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill is the most important. I will continue to use my Trademark(TM) Favoritt.

Your customer are welcome to register the domains that you mentioned.

Best regards,

Bjarte Slettebø
Favoritt Import Slettebø
Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill
post@favoritt.no
Tlf: +47 90 41 41 41


>Dear Bjarte Sletteb,
>
>Have you made a decision about this case?If your company need not to protect these domains,we will approve the application submitted by the applicant.Looking forward to your reply.
>
>Best Regards,
>
>Alan Wang
>AD Magager
>
>----- Original Message -----
>From: Favoritt.no
>To: Alan.Wang
>Date: 2011-02-17, 18:07:03
>Subject: Re: Registration Principle
>
>
>Dear Alan Wang,
>
>I appreciate your quick response.
>I need to talk to friends before I make my decission before the end of the 7 days.
>
>Best Regards
>
>Bjarte Sletteb¡¡
>Tlf: 90 41 41 41
>post@Favoritt.no
>Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill
>Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill
>
>
>>Dear Bjarte Sletteb,
>>
>>Thanks for your timely reply.If your company has no relationship with "Klam Holding,Inc.",maybe this company is your competitors or this company uses this keyword to build market.As the registrar,we have the duty to inform you the case as you are the trademark owner,in order to avoid the negative effects in future.
>>
>>For the brand name and domain name registration is open in the world,so long as one domain name has not been registered,any company can file and apply for the registration.This is international domain name registration principle,you can confirm this principle in Dispute Center,so we have no right to reject their registration.Because you are the trademark owner,you have the priority of registration within 7 workdays after other applicant submited the registration.According to the national principle,now your company have two options:
>>
>>(1).You can register these domain names under your company name in advance,and we can help you also.Then pls let us know,we will send you the application form and relevant registration procedures.
>>(2).You can give up the registration,we finish their registration.If you need these domain names in future,you can arbitrate through China Domain Name Dispute Resolution Center,if the arbitration is successful,you can buy these domain names from the applicant.
>>
>>Now we have comfirmed with you this situation,please discuss and inform us your company's decision of this issue,we will respect any decision of yours.Thanks for your cooperation.Your prompt reply will appreciated by us!
>>
>>Have a nice day!
>>
>>Best Regards,
>>
>>Alan Wang
>>AD Magager
>>
>>Tel: 0086-21-67222201 Fax: 0086-21-67222202
>>
>>----- Original Message -----
>>From: Favoritt.no
>>To: Alan.Wang
>>Date: 2011-02-17, 16:31:46
>>Subject: Re: Urgent confirm your company's Domain name favoritt
>>
>>
>>Dear Alan Wang,
>>
>>I am the owner of the Company "Favoritt Import Sletteb¡¡¡¡", Org.nr:980918599, first officialy registered in Norway 03.08.1999. Favoritt Import Sletteb¡¡¡¡ uses the Trade Mark "Favoritt", and are the owner og the domain Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill and Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill.
>>
>>Favoritt, favorite, favor, favorit and more names has an posetively meaning in most of the european languages, inkluding English, Spanish, German, French and Portuges.
>>
>>If "Klam Holding.Inc" wants to use the Trade Mark(TM) Favoritt, they have to get an aprovement by me.
>>
>>I am open for making some compromisess, or selling the name and domains at a good price.
>>
>>Best Regards
>>
>>Bjarte Sletteb¡¡¡¡, President
>>Favoritt Import Sletteb¡¡¡¡
>>Myklabergveien 63, 4314 Sandnes
>>Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill / Favoritt startside for norske favoritt lister film bok spill
>>Tlf: +47 90 41 41 41
>>post@favoritt.no
 

-Ave-

Medlem
Vedr. IntArk.no

Svar til Hanson:
Eg fikk ingen henvendelser på annonsen på NIL, så eg lot domenet gå ut. Nå har en annen InteriørArkitekt registrert domenet. Takker for tipset, det var verdt et forsøk ;-)

Svar til Tonny;
Det finnes mange former for svindel, men eg ser ikke at de som spør her(I tråden du slettet?) ønsker å selge meg noe eller skaffe seg sensetive opplysninger om meg. Har derfor problem med å se at dette er et svindelsforsøk,... men du vet kanskje bedre?

Eg bekreftet bare at eg historisk har brukt navnet "Favoritt" fra 1999, og at eg besitter domenene Favoritt.no / Favoritt.com. Ser ikke for meg at de klarer å svindle noe med det. Kanskje de ønsker at eg skal registrere flere domener ? Isåfall kaster de bort tiden.
 

-Ave-

Medlem
Vedr. domene Favoritt.com

Ja, det er slettet et inlegg som var et ganske langt refferat fra en e-postveksling om eierrettighetene til TradeMark for "Favoritt" og tilhørende domener.

Kort fortalt, utgir følgende domeneregistrar seg( Shanghai dik public registry solutions, LTD) for å ha en henvendelse om rettighetene til TradeMark for "Favoritt". Eg sitter på domenene Favoritt.no og Favoritt.com. Hvis hensikten er at eg skal registrere flere domener gjennom dette selskapet, så er det et ganske dårlig forsøk. Eg ville uansett benyttet en av de som eg allerede bruker for registrering av domener.

De har forøvrig ikke tatt kontaken etter at eg bekreftet å være fornøyd med de domener eg allerede har i dag(favoritt.no og favoritt.com.
 
Topp