Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av domene

jossien

New Member
Noen som vet hvordan en formelt selger et .no domene? Har ikke gjort dette før og trenger litt hjelp :) tenker da på fremgangsmåten, hva gjør jeg og hva gjør kjøper osv....

På forhånd takk.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ikke send fra deg ovenfornevnte skjema før du har fått pengene, da! Med mindre du stoler helt og fullt på kjøperen.

Riktig rekkefølge:

1. Kontrakt pr faks eller en oppsummering per e-post om hva dere er enige om.
2. Penger fra kjøper til selger.
3. Oversendelse av overføringserklæring fra selger til kjøper.
FERDIG

Kjøper må selv sørge for oversendelse av egenerklæring. Dette er imidlertid en sak mellom kjøperen og NORID som ikke selgeren behøver å bry seg om.
 

jossien

New Member
Tusen takk for svar, det hjalp betraktelig. Men en ting til jeg lurte på; hvem setter jeg opp som registrar? den som jeg har brukt for dette domene, eller bare plukker jeg en fra listen?
 
U

Uregistrert

Guest
men

Hvordan er skatteregler på dette hvis det er snakk om store summer?
 
U

Uregistrert

Guest
men

Ok, jeg har et enkeltmannsforetak men er ikke moms-pliktig enda, og ved salg av domenet vil jeg overstige grensen på 50.000 de siste 12 månedene. Må jeg registrere meg som moms-piktig først da?

Vi trenger også å sette opp en kontrakt over stoffet som allerede befinner seg på siden de skal ta over, ift rettigheter på bilder etc. Finnes det noen standardkontrakter på dette?

Takk for hjelp.
 

zapotek

Medlem
Den første fakturaen som overstiger 50000,- skal være med moms. La oss si at du har omsatt for 15000,- til nå, og selger et domene for 40000,- så skal denne faktisk være med moms. Du må selvsagt søke om å bli mva registrert først. Anbefaler deg å ringe Skatteetaten først som sist.
 
Topp