Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av ide? hvordan? hva? erfaringer? trenger hjelp!!

h33t

New Member
Hei alle sammen, jeg er fortiden i kontakt med et stort firma STORT! er en av topp 100 mest besøkte nettsider i verden.

så det jeg lurer på da er: jeg har en genial ide og et script som jeg skal selge inn til firma, jeg har fått interesste og jeg er klar over at min idee og mitt script er verdt en god del:) jeg vil si millioner;)

saken er at... jeg ønsker ikke å bli "rævkjørt" av dette store firmaet. og jeg har ikke kapital til å leie en advokat atm.

Kontrakt som jeg fikk fra "de" den er veldig bra skrevet og tar høyde for alt som har med dems firma å gjøre.

jeg hadde tenkt å legge med kontrakten men så nå at det sto "Confidential Information"


noen som har erfaringer fra slike saker?
noen som vet hvordan man bør gå frem?
noen erfaringer med kjøp og salg av ide'er?
jeg ønsker å sikre meg en fair bit av kaka da/hvis min ide kommer til å ta av.

mvh h33t
 
Sist redigert av en moderator:

h33t

New Member
Du bør definitivt få en advokat til å se på kontrakten. Har du ikke råd så lån penger til advokat. Regn med å bli rævkjørt hvis du blåser i advokat. Hva er 5000 til en advokat når vi snakker om millioner?

sant sant. men det er 5000 jeg ikke har.-.- og for å si det slik jeg tror det blir mange timer med advokat så blir nokk over 5k .-.- jaja man har jo gratis advokat.no osv men gidder ikke forklare ide'en til fremmede.

så jeg har et lite dilemma der.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis det er verdt millioner har nok neppe firmaet noe imot å betale deg en $4-5000 på forskudd, så bruk disse pengene til advokat.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis din idé er så super som du sier, og at den er verdt millioner skulle det være rimelig enkelt å hente en investor på dette prosjektet!

Du kommer til å trenge penger til advokat, reiser etc før en handel er på bordet!

Å gi bort 5-10% mot et par hundre tusen i risikokapital burde vel være en grei sak!?!
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg vet ikke hva "Confidential Information" betyr. Hører vel hjemme i samme kategori som "Non Disclosure", "Top Secret".
Hvis du visker ut de delene som firmanavn etc og gjør kontrakten anonym (= bedriftsnavn) så kan du sikkert dele den.
 

h33t

New Member
Jeg vet ikke hva "Confidential Information" betyr. Hører vel hjemme i samme kategori som "Non Disclosure", "Top Secret".
Hvis du visker ut de delene som firmanavn etc og gjør kontrakten anonym (= bedriftsnavn) så kan du sikkert dele den.

ja det var det jeg hadde tenkt til, men jeg tror den er litt for beskrivende for den bedriften jeg har kontakt med. så jeg må tenke meg litt om før jeg bestemmer meg.
 
Topp