Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salg av ukjente TLD's.

hvaer

Medlem
Ser at det fra tid til annen dukker opp domener til salgs her inne, med ulike ukjente TLD's. I årene fremover så vil dette galoppere på. I løpet av 2013, så vil det ikke komme mindre enn 1500-2000 nye TLD's,

Så kjøp av ymse .tld nå, er svært lite hensiktsmessig, da man kan få så mange EMD som man vil, i løpet av dette året.

Robin Rismyhr i Red Performance har skrevet om dette i dag.
Nye toppnivådomener skaper muligheter (til forvirring?)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
top-level-domain
f.eks.; .com, .net, .org., .no, .eu, etc.
noen som kan være "festlige" i kombinasjon med et eller annet ord: .me, .be, .is, .in, .it
(yes.no er jo og festlig såklart)

det er åpnet opp for at man kan skaffe sin egen tld, men det er nokså kostbart.
 

Tony J

Alle skal få
Er det noe som heter ukjent TLD? Må det ikke være kjent for å være top level?
 
J

Jiberish

Guest
Nå er det ikke akkurat gratis å "registrere" en ny TLD og mange kommer mest sannsynlig til å bli brukt internt i organisasjoner osv.
 

hvaer

Medlem
Er det noe som heter ukjent TLD? Må det ikke være kjent for å være top level?

For norske sider og konsumenter, så vil jeg si at sider som .es, .ca, .tk, og noen til kan regnes som ukjente. Ser jo stadig vekk noen som forsøker å selge slikt rundt omkring, med norske ord som EMD. Poenget er det at det er ikke noe poeng å bruke penger i bøtter og spann på slike domener nå, når det i løpet av kort tid vil bli mange nye.

Jada, jeg vet at brorparten vil være for å sikre bedrifter, men også endel som skal tjenes penger på. Så det vil bli mange muligheter fremover.
 

hvaer

Medlem
Nå er det ikke akkurat gratis å "registrere" en ny TLD og mange kommer mest sannsynlig til å bli brukt internt i organisasjoner osv.

1.5 mill NOK eller noe sånt er jo strengt tatt ingenting. Selg hver domene for 10 dollar, selg premiumdomener for 500 dollar. Det tjenes fort inn!
 
Topp