Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Salgsvilkår - standardavtale eller ei?

UN 1950

Member
Hei igjen nettguruer.

Er det flere som har omformulert standardavtalen fra Forbrukerombudet?

Jeg klør meg i hodet over en sak og det er salgsvilkårene. Jeg har funnet standardkontrakten fra Forbrukerombudet, den ser vel og bra ut, men for vår del har den noen "hull".

Altså, etter Loven skal kunden alltid ha disse rettighetene i standardkontrakten som et minimum, bedriftens egen prosedyre kan ikke slå dårligere ut enn denne standardkontrakten.

Jeg har en del artikler som går under kategorien "farlig gods". Jeg føler for å presisere:
- både de ekstra utgiftene dette vil medføre ved returfrakt (+25% via Posten, visse artikler kan kun sendes med feks. Schenker) ,
- hvor viktig det er å ta vare på originalemballasjen (spesialgodkjent kartong)
- og at beholderne ikke kan åpnes/bryte forsegling.

Beveger jeg meg litt i gråsonen i dette tilfelle?
Føler dette er uhyre viktig i sikkerhetsøyemed
 

Britta

stoffdronning
Som du sier, det er en 'standard', men selvfølgelig kan du føye til noe. Jeg for min del har forenklet litt fordi jeg føler at språket er delvis litt uforståelig.
 

UN 1950

Member
Tonny Kluften: Takk for svar. Føler meg ekstra kjip som må presisere slike ting, håper jeg ikke skremmer bort kundene ;)

Stoffdronning: Språket i standardavtalen er veldig tungt, har selv lyst til å forenkle den slik at det viktigste budskapet (nemlig sikker håndtering ved mottak og retur) kommer bedre frem.
 
Topp