Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samarbeid? Blir dette vanskelig?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Heisann!
unlock.gif

For bare noen få minutter siden tok jeg meg en tur innom unlockshop.no, og da fikk jeg en liten idé.
Dere skjønner det at rett etter jeg gikk inn på siden så jeg en link der det stod:
Les våre kunders erfaringer.

Bare hittil i år har de jo faktisk hatt helt sinnsykt med kunder på sidene sine som faktisk betaler 200,- + Porto for enkelt og greit få låst opp mobiltelefonen sin.
Det er jo rett og slett sinnsykt dyrt for en så liten oppgave.

Selv har jeg utstyr til å låse opp de fleste mobiltelefoner, og vet godt hvor enkelt det er.
For de som ikke vet det kan jeg si at for å låse opp en telefoner er alt du trenger å gjøre å starte ett program på datamaskinen, og deretter kople til telefonen. (Vips, så er den låst opp etter få sekunder.)

Når jeg ser på Unlockshop.no sine priser må det jo bare bety at de tjener gode kroner!


Det jeg egentlig tenkte litt på er om det kansje er noen her som er intressert i ett lite samarbeid med å drive en tilsvarende side.
Syns det begynner å bli på tide at Unlockshop.no får seg litt konkurrenter.

Selv er jeg er ikke noen verdensmester når det gjelder php, men jeg har jo utstyr jeg trenger for å låse opp og flashe mobiltelefoner. (Også andre ting man kan gjøre med dem)

Derfor lurer jeg på om det kansje er noen andre her som er intressert i ett litt større og omfattende samarbeid.
Jeg trenger ett samarbeid med noen som har god erfaring med html/php og det som skulle trengs når det gjelder å lage en ok side for ett slikt prosjekt!

Selvfølgelig har IKKE jeg planer om og være noen sjef for dette prosjektet!
Er det noen som vil samarbeide med meg og få dette til å bli virkelighet, så bestemmer vi begge 2! (Med andre ord: Ett godt samarbeide)

Alle intekter på nettstedet vil selvfølgelig bli delt likt mellom oss! :)


- Kansje noen av dere er intressert? Hva syns dere om idéen hvertfall?
 

Knut

Medlem
Kanskje litt OT, men alikevel ganske relevant. Er det mulig å kunne få til noe så kundene låser opp telefonene sine på websiden?
De betaler, går inn og taster in det de må og kobler mobilen til pc'n og tut og kjør. Kanskje litt avansert å få til, men det bør da kunne gå an??

Ellers syns jeg dette er god ide, men husk at f.eks Telenor låser opp telefonen din helt gratis om du har ett abb. med binding. Du bare ringer inn til de og så får du anvisninger på e-post. Jeg ble hivd ut av forumet hos Unlock for en tid siden da jeg skrev dette i ett innlegg, så de er nok ikke happy for det.
Om ikke Netcom har det enda, så mener jeg å ha hørt at de også vil gjøre dette med abb. kunder. Tele2 aner jeg ikke
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns egentlig det er litt rart at Telenor hjelper deg med å låse opp telefonene før det er godt 12måneder:

Telenor: Operatørlås

Det kan jo også være telenor som ikke har oppdatert sidene sine helt også selvfølgelig...


Når det gjelder å la besøkende/kunder åpne telefonen sin direkte over internett, så er det veldig godt mulig med de fleste Nokia-telefonene.
Da er alt vi trenger serienummeret (Imei) på telefonen for å generene operatørlåskode til kunden.

Sony Ericsson telefoner blir det verre med. Etter min erfaring MÅ disse åpnes med en USB-Kabel som det faktisk er fullt mulig å kjøpe på qxl for ikke mer enn 200,-.

Andre modeller mener jeg også MÅ brukes med kabel.
Det er derimot noen samsung-telefoner du kan bruke kode men det er ett stort fåtall av modellene deres.

Jeg ser jo på UnlockShop - Fjern operatørlås fra din mobil! at de har sinnsykt mange besøkende som velger å bruke dems tjenester for å åpne mobiltelefonen sin og andre tjenester de tilbyr der inne.
Derfor mener jeg det faktisk fremdeles er gode penger i å drive en tjeneste som dette.

Samtidig syns jeg Unlockshop.no er sinnsykt dyre for den lille jobben de gjør.
Litt konkurranse for dem er bare på sin plass. Sånn at de også kansje kan presse prisene sine litt ned.
(Ja. Jeg syns omtrent det er svindel å ta slike sinnsykt priser som Unlockshop faktisk gjør)
 

Knut

Medlem
Jeg syns egentlig det er litt rart at Telenor hjelper deg med å låse opp telefonene før det er godt 12måneder:

Her er mailen jeg fikk av Telenormobil. Ring å spør dem om du tviler. :)

Hei, Knut og takk for henvendelsen !

Dette kan vi hjelpe deg med.
Denne koden skal du få helt gratis av oss, etter som du har binding
på selve abonnementet.

Vi trenger da følgende informasjon:

- IMEI-nummeret på mobiltelefonen din. (Tast *#06# på mobiltelefonen)
- Ditt mobiltelefonnummer
- Når mobiltelefonen er kjøpt
- Type mobiltelefon og modell

Ha en fin helg.

Med vennlig hilsen
Øyvind Sellæg
Kundeansvarlig i Telenor kundeservice for mobil.

Jeg sendte den inforen de ba om og tilbake kom følgende.

Tjenesteleverandørlåskode


Telenor viser til din henvendelse.


Åpningsprosedyre for å låse opp SonyEricsson K610I med IMEI nr xxxxxxxxxxxxxxx

Denne telefonen skrur seg av og må sendes på service hvis ikke følgende instrukser blir fulgt.
Du har kun 5 forsøk før telefonen blir permanent sperret. Ta kontakt med Telenor på tlf 09000 hvis du ikke får til å taste riktig kode på 2 forsøk.
Skru på telefonen med et simkort fra en annen operatør enn Telenor og tast pin koden
Velg meny
Velg innstillinger
Velg Oppdat. tjeneste
Velg Programversjon
Hvis telefonen har lavere programversjon enn R1ED001 må telefonen oppgraderes før du kan låse opp telefonen.
Se hjelp og tips seksjonen for hvordan du kan oppgradere programversjon.
Hvis telefonen har høyere programversjon enn R1ED001 gjør følgende for å låse opp telefonen opp telefonen
Skru på telefonen uten simkort
Skyv joysticken på tlf en gang til venstre
Trykk to ganger på *-tasten
Skyv joysticken på tlf en gang til venstre
Trykk så på VELG/YES
Hvis telefonen spør etter ESL(ECK) tast xxxxxxxx
Hvis telefonen spør etter NSCK tast xxxxxxxx
Hvis telefonen spør etter NCK tast xxxxxxxxx
Hjelp og tips

Du kan oppgradere programversjon på telefonen på et SonyEricsson autorisert verksted
Du kan oppgradere programversjon på telefonen i en butikk med oppgraderingsutstyr for SonyEricsson telefoner.
Du kan oppgradere programversjon på telefonen ved hjelp av en pc.
Gå til Sony Ericsson *-* Norge*-*Startside.
Velg Støtte.
Velg Produktstøtte.
Velg telefon K610.
Velg Sony Ericsson oppdateringstjeneste.
Følg instruksjonene på skjermen.
Support på oppgradering kan fås på Sony Ericcson Call Center tlf.: 81500840
Stjerne (*) er tasten lengst ned til venstre på de fleste SonyEricsson telefoner



Telenor kan ikke ta ansvar for feil eller problemer som oppstår om feil kode tastes flere ganger enn anbefalt i dette brevet.


Ønsker du mer informasjon, kan du ringe Kundeservice 09000 eller besøke oss på Internett: telenor.no/mobil




Med vennlig hilsen
Telenor Kundeservice for mobil




Viktor Larsson
Kundeansvarlig
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, stemmer.
Jeg trenger ikke ringe noen for å sjekke opp i dette!
Fikk ikke helt med meg at det kun var hvis du hadde ett abbonement med binding hos dem samtidig... :)
Er ikke noe å tvile på det du sier!

Kom til å tenke på at i en slik situasjon kan jo faktisk hvem som helst som har ett abbonement med binding hos Telenor låse opp hvilken som helst telefon. (Som selvfølgelig må være låst til Telenor da)
Tror ikke det blir lagret hos Telenor hvilken telefon du har kjøpt abbonement med. Eller?

Veldig bra du fortalte dette. Hadde ikke peiling på det i det hele tatt...

Uansett tror jeg det er en god idé dette da, iom at Unlockshop har så mange kunder som de faktisk har den dag i dag.
Jeg skal hvertfall tenke litt på hvordan eventuelle internettsider til ett prosjekt som dette kan være, og se hva jeg kansje klarer å snekre sammen.

Er jo ikke noen mester i koding, men noe småtteri med kansje ett ferdig community-system som php-fusion tror jeg kan bli ganske bra faktisk.

Om det skulle være noen som er intressert i ett lite samarbeid på dette er det bare å si ifra!
Om det går som jeg har en liten feeling på at det kommer til å gjøre så blir det en fin liten ekstra-inntekt dette.. :)
 

Dre_C

Medlem
Telenor har ikke lov til Operatørlåse telefoner samtidig som de har binding på abonnementet.

Unlockshop er nok langt fra de eneste på dette markedet.

Mitt råd til deg Seppolate er å prøve å legge ut noen auksjoner på qxl for å teste markedet og til hvilken pris du kan levere i forhold til de andre.
 

Knut

Medlem
Telenor har ikke lov til Operatørlåse telefoner samtidig som de har binding på abonnementet.

Dette er vel ikke helt riktig...
Det arbeides med at kunder skal få koden automatisk tilsendt, men noe forbud er det vel ikke..
 
Topp