Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Script til innsamling av e-post etc

Digit

New Member
Hei, noen som vet om et script som kan samle inn leads, og sende e-post til ulike leverandører? F.eks strømleverandører.
"Finn billigst strøm - søk her". Når kunden da har lagt igjen sine opplysninger, vil søknaden gå til 3-5 ulike leverandører.
Noen som har erfaring med dette, eller vet hvor man kan lete? Kan selvsagt få noe utviklet, men ville overraske meg om det ikke allerede finnes...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det ville jeg skrevet fra bunnen av, siden du måtte finlese skriptet uansett og det er ikke så mye arbeid.

Arbeidet består i å gjøre en avtale med flere strømleverandører uansett.

For å tjene penger på en slik side ville det vært en fordel om du kunne betalt en promille pr kunde, slik som det er en del som gjør med salg av forsikring.
Er du flink til å få i boks slike avtaler, send en pm - det er mange områder hvor dette kan være interessant, og markedet er åpnet opp/modent for det.
 

soulmate

Medlem
Dette er ikke så vanskelig å få til, men som Pong sier blir nok det "største" problemet å få i gang avtaler med strømleverandører og etc. Tviler på at de sier ja til hva som helst, men på en annen side er de vel også interessert i flere kunder? Og du vil jo gjerne ha litt profitt, så du må være veldig produktiv i forhandlingene. Selve produktet kan du nok få utviklet for en ikke så altfor stor sum.
 

adeneo

Medlem
Jeg har faktisk laget en slik side, og måten det fungerer på er slik at du henter strømprisene fra Konkurransetilsynet sin API, henter inn spotprisen fra Nordpool og andre ting du måtte trenge, og lager noe som sammeligner priser i forhold til data angitt av brukeren, som oftest postnummer og forbruk.

Det som tar tid er interne kart over kommuner, fylker, postnummer, matchet opp mot de interne numrene API'en bruker, redigere og tilpasse logoer til alle strømleverandører (det er mange), sette opp e-post løsninger og slikt, og det er ikke så enkelt som det høres ut som å lage en slik side, men særlig vanskelig for noen som kan det er det vel heller ikke, det tar bare litt tid å finne ut av alt.

Man setter altså opp noe som sender melding om strømbytte til den valgte leverandøren, og som selvfølgelig legger til en beskjed om hvilken nettside kunden har brukt for å endre leverandør, og etterhvert som strømselskapene legger til merke til at en del e-poster kommer fra siden din, så er det betydelig enklere å få til gode avtaler på kommisjon osv.

Så er det vanlig at når man kommer dit hen at man har noen gode affiliate avtaler, så forsøker man å styre kunden til den leverandøren, og endrer måten søket gjøres på ved å vekte leverandørene også opp mot hvor gode avtaler man har osv.
 
Topp