Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sedo betaler bare $0,2 per klikk!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har nå hatt domener hos Sedoparking en liten stund. Domener jeg har der er uten innhold, og er domener jeg absolutt kunne tenke meg å kvitte meg med.

På det ene domenet har jeg de siste 14 dager hatt 66 unike besøk, og fått inn 5 klikk. Hvert av disse 5 klikkene har jeg fått $0,2 for! Dette syns jeg er for dårlig av Sedo. Det at Sedo faktisk sier dem deler 50/50 er noe jeg overhodet ikke har noen som helst tro på lenger.

Det er vel ikke noen av dere her på webforumet som har laget til noe kjappe og enkle greier dere bruker istedenfor dritt som Sedo ? Da mener jeg ikke noe for å selge domenet, men altså bare ett enkelt og greit template med klikkannonser, der ctr er høy?
Ja, jeg betaler også noen kroner, så send meg gjerne en pm med hva du har, og hvor mye du vil ja.
Sedoparking er desverre boikottet hos meg, inntil dem kan forklare dette merkelige sammentreffet...
 

Ståle

Medlem
Er da ikke uvanlig betaling per klikk det? Kommer jo helt ann på hvilke annonser som vises. Har sider hvor jeg får $0,01 per klikk, og da splitter jeg ikke betalingen med noen andre enn Google.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
om du har over 200 domener elns så får du mer av kaka hos sedo. Hvertfall det jeg har forstått.

Eller så har du parking.com eller noe i den duren, vet ikke hvor mye de betaler, men de krever at du har 20 domener.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ståle skrev:
Er da ikke uvanlig betaling per klikk det? Kommer jo helt ann på hvilke annonser som vises. Har sider hvor jeg får $0,01 per klikk, og da splitter jeg ikke betalingen med noen andre enn Google.
Jeg vil påstå at det ikke er vanlig at man mottar samme sum på 5 klikk, når det er opptil flere forkjellige annonser som dukker frem. Det er akkurat samme sum på andre domener også, og domenene går innenfor 100% forkjellig nisje.

Uten å ha sett noe spesielt på Welcome To Central Parking!, er det ikke akkurat en tjeneste som jeg får lyst til å benytte... Jeg forvneter litt informasjon når jeg beøsker nettsidene dems, og ikke en flashvideo som aldri kan bli ferdig..

Jeg håpte mer eller mindre på å attpåtil slippe det å lage en mal med adsense på.. Det er jo arbeid.. Arbeid er jo kjedelig :p Hehe. Men følger nok tipset ditt Brukernavn. Takk skal du ha :) Om noen kanskje har en ferdig slik mal, som dem gjerne vil ha noen kroner for, ta gjerne kontakt ! Jeg gjør nok ikke noe med dette før minst en uke....
 

picxx

Well-Known Member
sedo er jo en markedsplass hvor man forsøker å selge sine domener.
At man i tillegg til å få presentert det produktet man skal selge også har mulighet til å tjene noen kroner den tiden man har domenet liggende ute for salg må vel bare være et pluss.

parking.com er derimot en ren parkeringstjeneste, og prisene de betaler reflekterer også dette om man sammenligner dem med f.eks. sedo.

Om du kun er ute etter å dra inn mest mulig på å ha siden som en MFA side er nok den rette veien å gå nettopp å sette opp en MFA side. Om du derimot seriøst prøver å selge domenene skjønner jeg ikke hvorfor du skal fjerne dem fra sedo.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det hele kom kanskje ut litt feil i første post. Om jeg tjener inn mer enn det jeg betaler for domener / år, er det jo helt klart ikke noe interesse å selge.

At Sedo også har klar en side for deg, der du kan tjene kroner mens du vil selge domenet ditt er veldig greit, men at de går ut med den informasjon at dem vil dele 50/50 uten at dette faktisk ikke er tilfelle syns jeg rett og slett er altfor dårlig! JA - Jeg har ingen tro på whatsoever at absolutt ALLE klikk på sedo er $0,2 / klikk!

Jeg følger nok brukernavn sitt tips om å slenge opp noe småtteri, og satser på at ctr blir høyere. Skulle gjerne ha gitt ham ryktepoeng, men av en eller annen merkelig grunn kan jeg kun gi dette til vanlige brukere og ikke moderatorer / admins lenger :(
 

picxx

Well-Known Member
At Sedo også har klar en side for deg, der du kan tjene kroner mens du vil selge domenet ditt er veldig greit, men at de går ut med den informasjon at dem vil dele 50/50 uten at dette faktisk ikke er tilfelle syns jeg rett og slett er altfor dårlig! JA - Jeg har ingen tro på whatsoever at absolutt ALLE klikk på sedo er $0,2 / klikk!

Etter 5 klikk er det vel muligens en smule tidlig å konkludere med at ALLE klikk på sedo betales med $0,02 :rolleyes:

Uansett er ikke $0,02 noen upris på klikk man får inn fra parkerte sider.
 

Santo

Active Member
Jeg bruker SEDO Pro og gjennomsnittlig EPC fra nyttår og frem til dd. på hele min norskrelaterte portefølje har vært på 0.19 €.

Denne perioden har forøvrig da bestått av ca. 100.000 unike visninger og ca. 29.000 klikk.

Jeg ser også at du bruker $ (dollar) på SEDO-tallene, men opererer (heldigvis :)) ikke SEDO med € (euro)?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Picxx skrev:
Etter 5 klikk er det vel muligens en smule tidlig å konkludere med at ALLE klikk på sedo betales med $0,02
Det er 5 klikk på det ene domenet. Resten har nok samme sum dem også...

hyperion skrev:
Jeg bruker SEDO Pro og gjennomsnittlig EPC fra nyttår og frem til dd. på hele min norskrelaterte portefølje har vært på 0.19 €.

Denne perioden har forøvrig da bestått av ca. 100.000 unike visninger og ca. 29.000 klikk.

Jeg ser også at du bruker $ (dollar) på SEDO-tallene, men opererer (heldigvis ) ikke SEDO med € (euro)?
Syns det er litt merkelig at du tjener mer kroner per klikk fordi du benytter PRO.... Da er det jo tilfelle det at SEDO ikke er ærlig med tallene dem går ut med.. Eller??? :S

Du har jo faktisk helt riktig... Det er € det går i.. Ikke $ som jeg sier! Beklager det!
 

Santo

Active Member
Syns det er litt merkelig at du tjener mer kroner per klikk fordi du benytter PRO.... Da er det jo tilfelle det at SEDO ikke er ærlig med tallene dem går ut med.. Eller??? :S

Men det er jo hele poenget med SEDO Pro... At dersom man har mange domener og er en "mer profesjonell domeneinnehaver" så skal man få litt mer av kaka. Det er vel ingen hemmelighet og står vel også beskrevet mange forskjellige steder på hjemmesiden deres.

Når det forøvrig gjelder hva man får pr. klikk varierer dette voldsomt fra domene til domene, og fra klikk til klikk.. Mange ganger er det bare noen få øre, og andre sjeldnere ganger helt opp mot 50-60 kroner for ett enkelt klikk, her omregnet til norske kroner.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det du sier er helt rart hyperion... Sedo har tidligere selv godt ut med at alle mottar 50% av kata. Dersom man mottar mer kroner kun fordi man har flere domener hos dem, er jo ingenting annet enn ett tegn på hvor inne i helvete uproffesjonell Sedoparking faktisk er!
 

Santo

Active Member
Det du sier er helt rart hyperion... Sedo har tidligere selv godt ut med at alle mottar 50% av kata. Dersom man mottar mer kroner kun fordi man har flere domener hos dem, er jo ingenting annet enn ett tegn på hvor inne i helvete uproffesjonell Sedoparking faktisk er!

Jeg synes ikke det er så rart at Sedo "premierer" de med mange domener. Disse legger kanskje også ned mer tid i optimalisering av porteføljen, samt at de etterhvert også får mer erfaring og kunnskap i å gjøre det.

Og slik at man forskjellsbehandler er det jo også i alle bransjer. Et eksempel kan jo være at et stort konsern/firma kjøper masse varer fra en produsent og dermed får bedre priser og betingelser enn hva den frittstående lokale sjappa på hjørnet kan drømme om å oppnå.

Du kan forøvrig lese mer om Sedo Pro på denne siden, SedoPro.com - Parking For Domain Professionals, og der står det vel også litt forklart om hvorfor man oppnår fordeler med Pro. Det er blant annet nevnt en del om kvaliteten på trafikken og optimaliseringen.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Oi. Jeg ser nå at jeg ikke var helt oppe og gikk igår. Sedo betaler meg ikke €0,2.. De betaler meg hele €0,02 / klikk... Og ja. Adsense tror jeg ville gitt meg minst 1,60 kr / klikk, og som regel mer.
 
Topp