Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Self-hosted dropbox-alternativ

A

aabbcc

Guest
Si gjerne ifra hva du ender opp med. Jeg har tenkt på å gjøre noe slikt selv.
 

tyr897

Medlem
Har selv så vidt putlet med aerofs. Det er ren mappesync, og har ikke noe webgrensesnitt. Om det ser interessant ut, kan jeg sende deg en invitasjon.
 

xdex

Medlem
Jeg tar aldri backup av filer, bilder etc som jeg selv har lagret på slike tjenester. "Når som helst" kan det bli funnet sikkerhetshull og alle filene dine kan bli eksponert for hele verden. Store sider fraskriver seg også alle rettigheter, og sier at dem kan endre reglene når dem vil, som dem vil. Eier du innholdet etter og ha lastet opp? om 3år?

Min løsning har derfor vært og gå til innkjøp av en solid NAS. Da har jeg tilgang til denne via IP uansett hvor jeg befinner meg. Ruteren står jo alltid på hjemme, så det er ikke noe problem. 2TB holder i massevis for min del.
 
A

aabbcc

Guest
Min løsning har derfor vært og gå til innkjøp av en solid NAS. Da har jeg tilgang til denne via IP uansett hvor jeg befinner meg. Ruteren står jo alltid på hjemme, så det er ikke noe problem. 2TB holder i massevis for min del.

Har du noen automatisk back-up av NAS'en?

AABBCC
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har en NAS fra QNAP med 2 disker i Raid og daglige backup (rsynk) til min kollega (annen lokasjon) som har samme sak og setup.

Men nå bruker jeg den til (ukentlige) backups. Skulle gjerne ha dette automatisk etter så å si hver endring i hver fil, sålenge jeg har en inet forbindelse.
Hvordan gjør du det med din NAS, xdex?
 

xdex

Medlem
Jeg har ikke lagt opp til å ta backup av hver endring, da jeg lagrer og tester kode sikkert 3 ganger på 5minutter. Tar backup hver time, av den disken jeg bruker i sammenheng med jobb.

Dersom uhellet skulle være ute, er det langt bedre og miste en time (med veldig mye uflax), enn å gi bort alle filene dine og rettigheter til ett utenlandsk selskap.

Dersom jeg utvikler med flere, som jeg ofte gjør, bruker vi github lignende løsninger, som gjør alt veldig enkelt!

Vet ikke om dette ga deg svar på noe som helst, men prøvd i hvert fall :) tror det avhengig litt av hvilket produkt du har, og hvilken løsninger den er satt opp med.

Har du noen automatisk back-up av NAS'en?

AABBCC

Nei, det ser jeg ikke behovet for heller med løsninger som github etc, at 2 disker kræsjer på samme tidspunkt er vel veldig uheldig. Kan vel aldri være helt sikker? kunne jo tatt backup av backup av backup av backup!
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Nei man kan aldri være helt sikker. Men hvor har du backup-disken? Gjør du det manuelt hver time?

En ting er kræsj, men man har jo også muligheten for brann og innbrudd - og da ryker jo alt og det er greit å ha ting et annet sted.

Jeg spør bare fordi jeg ser behov for å endre mine egne rutiner.
 

hansson

Langveisfarende
Ok, så altså ikke noe man klarer på et vanlig kommersielt webhotell der man ikke har noen adminrettigheter. Det var jo synd. Men uansett, litt av vitsen er jo at man ikke deler denne serveren med noen... så sikkert like bra.
 
Topp