Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selger disse sidene.

daniel_

Medlem
En faktura kan du väl kunn lage om du har ett sällskap. En kvittering på kjöpet räcker. En verifikation får man genom Paypal på överfört belopp. Du kan även lage en faktura i Paypal genom "Create invoice"..

Antar att kraven från Norska skattemyndigheten är ganska lik den svenska.
 

adeneo

Medlem
Det er da ingen problemer med å lage en kvittering, sende en faktura/regning eller hva det måtte være uten å ha registrert seg i enhetsregisteret og inneha organisasjonsnummer.

Alle kan drive personlig virksomhet, og man har rett til å registrere seg i enhetsregisteret, men ikke plikt.
Inntektene fra slik virksomhet går som personlig inntekt og føres opp på egne poster i selvangivelsen. Unntaket er dersom man har mer enn minst fem ansatte eller driver varehandel, noe et domenesalg vel ikke er ?

Man kan selvfølgelig ikke kreve inn merverdiavgift dersom man ikke er registrert i mva registeret (det er vel heller ikke mva på domener ?), men det burde oppfylle kravene i Bokføringsforskriften § 5-1 dersom man sender en e-post som inneholder et dokument i et ikke enkelt redigerbart format, slik som .pdf eller lignende, som er datert, nummerert, og hvor både selger og kjøper er navngitt, hva som er levert, leveringssted og leveringstidspunkt samt vederlag og eventuell merverdiavgift og andre avgifter.
Du skal selvfølgelig ikke oppgi personnummer på et slikt dokument, men jeg ville anbefale å passe på å få med at merverdiavgiften er satt til 0, og således ikke innkrevd osv.

Det finnes haugevis med fakturamaler på nettet, finn en slik og fyll ut feltene, lagre det som .pdf eller annen dokumenttype som er låst for endringer, og send det på e-post.
 

Anders

Medlem
Hei,
Jeg fikk dessverre ikke bilag som var tilstrekkelig for mitt regnskap. Domenet ble også overført til meg før jeg fikk sjansen til å si at det ikke var tilstrekkelig. Det ble overført tilbake så fort jeg hadde muligheten.
 

OldHP

Medlem
some-are-driven-by-success-some-success-driven-insane-asylum-demotivational-posters-1338617619.jpg

Adeneo: .. og noen tror at sjelen er tankene man får av det eksterne som ikke er deg men en annens virkelighet. Bloggen min snakker om de 2 skamfulle som har tvunget oss inn i eksistensen: Gud og hans kvinne. Selv om bloggen skriver om illusjonen av skam så kan ikke hatet og problemene defineres som årsak av annet enn skam. Ubevisstheten i frykt og rompedriteren. Men så har man han svensken også da, som nå har blitt hva jeg var, før, ved å betale for det. Har prøvd tidligere å selge bloggen i edru tilstand bare i trass mot en lav Herre som gir problemer, med navnet Jesus. Men det var kult bilde av psykiatriske, hvor ligger det stedet? :eek:
 
Sist redigert:
Topp