Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO folk - hvordan blir et selskap attraktiv for deg?

Tonny Kluften

Administrator
Mener du at de tingene som er listet opp er totalt uinteressante eller at det er gode saker, men ikke "nok"?

De er fine, men er ikke relevante for om jeg vil ha en jobb eller ei. Det er bare smådetaljer som ikke kommer til å styre livet mitt i særlig grad.

Tror du det en høyere grad av person som ønsker hjemmekontor på WF enn det vil være generelt blant søkerne våre?
Aner ikke. Jeg tror også at å la noen ha for mye tid på hjemmekontoret ikke er bra for dere.

Godt poeng! Vi er litt over et år gamle og vil ved årslutt kunne legge frem et positivt regnskap. Utover dette, hva mener du vi kunne gjort for å vise deg at vi er en bedrift vi er sikre på at også er her om 5 år?
Si at dere vil ha meg i mange mange år?

Er dette normalpraksis vil du si? En introduksjon for teamet er selvfølgelig noe vi kunne vurdert for intervju-runde nummer 2. Bra tips!
Neppe normalpraksis nei. Men sære meg ville likt det.

Denne fanget interessen min. Det må selvfølgelig være synergier med hvordan man jobber. Hva her er en deal-breaker for din del? Vi har jo selvfølgelig våre verktøy vi bruker fast og noen rammeverk vi forholder oss til. Vi liker å bli utfordret på dette og forventer at kollegaene våre tenker det samme.
For en selvlært petter smart som meg så vil jeg bare vite at vi snakker samme språk egentlig.
 

Camillafr

Medlem
Mye av det som dere tilbyr er noe jeg mener man nesten bør forvente i en sånn type bedrift:
- Gratis lunsj og frukt tilbredet av erfarne og entusiastiske kokker hver dag.
- Svært gode kaffebønner (og selvfølgelig masse annet drikke)
- Ny Mac/PC
- Eget reisebudsjett for konferanser
- Flere sosiale utflukter med selskapet hvert år.
-----

Det er så klart greit å vite hvilke fordeler man får.

Siden dere er en forholdsvis ny og liten bedrift så er det kanskje gode muligheter for en god karriere hos dere? Altså siden bedriften er så liten er det kanskje muligheter for å nå en høyere stilling, være med å bestemme
hvilken retning firmaet skal gå og lignende.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Siden dere er en forholdsvis ny og liten bedrift så er det kanskje gode muligheter for en god karriere hos dere? Altså siden bedriften er så liten er det kanskje muligheter for å nå en høyere stilling, være med å bestemme
hvilken retning firmaet skal gå og lignende.

Det er nok en naturlig del av å være tidlig ombord i en liten bedrift. Etterhvert som man vokser vil vanligvis de som har mest erfaring fra bedriften få lederroller i bedriften ovenfor de nye som kommer inn.

Det er jo også lettere å få et ord med i retningen vi går i når vi er så små og mange av strategiene legges i lunsjen og under fredagspilsen :)
 
Noen viktig ting en god SEO-person bør ha:
  • Flink i excel, analytisk person
  • Forstår noe programmering, jobbet med ulike cms'er
  • Flink til å skrive både på norsk og engelsk
 
A

aabbcc

Guest
Medbestemmelse, opsjonsavtale (aksjer til god pris) og bonusordninger vil kanskje være gode tiltak for å gjøre seg mer attraktive.

I annonsen får jeg et inntrykk av at dere ønsker dere noen som har litt erfaring (SEO-guru som dere skriver). For de som har vært i arbeidslivet noen år og kanskje sitter i en god jobb i dag er det lite av det du foreslår i starten der som nok frister veldig. Dette er jo ting man har overalt. Dere må tilby noe som kan gjøre det interessant for noen med en trygg og god jobb å bytte til dere , en særdeles usikker jobb (sett utenfra). Da må dere rette dere mot litt risikovillige personer og gi noen goder som kan gjøre det mer attraktivt å jobbe hos dere enn andre steder. Jeg har selv tatt jobb i små nyoppstartede selskap to ganger og begge gangene har eierskap vært med på å få meg til å ta jobben. Den ene gangen også en meget god bonusavtale, men da med lavere fastlønn enn jeg kunne fått andre steder.

abc
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hvis man går utifra at dere tilbyr mer eller mindre de samme betingelsene som andre firmaer i samme bransje, tror jeg fleksibilitet er viktig.

Jeg er ingen SEO-ekspert, men har sett flere stillinger innenfor denne bransjen (eller markedsføring generelt) som jeg kunne tenkt meg å sendt inn en søknad på, men siden jeg ikke bor i Oslo, blir det umulig. Jeg skjønner at man ikke kun kan jobbe hjemmefra i en slik jobb, men for min del har jeg ca 1,5 time å kjøre til Oslo. Litt mye for å kjøre frem og tilbake hver dag, men om man f.eks kunne jobbet hjemmefra 3 dager i uken og hatt 2 dager på kontoret hos dere, tror jeg det hadde vært en del flere som hadde sendt inn en søknad.

Hvis det er noe dere ser for dere at kunne fungert selvfølgelig.

Det er nok mange flinke folk rundt omkring, men jeg føler at 99% av slike jobber krever at man bor i hovedstaden og det begrenser jo antall kandidater en del.
 

mjogul

Medlem
Dreyer: Jeg synes firmaet ditt virker bra ut.

Mitt inntrykk av at firmaene som er kule og jobbe for er transperante til dels og slipper folk fri.
Det er nærmest uavhengig av bransje, alt fra google til gravemaskinfirma.
 

pleb

Medlem
Jeg ville nok primært fokusert på lønns- og bonusdelen hvis jeg skulle søkt en stilling som dette. Føler også at jeg er i "målgruppen" til firmaet da jeg snart er ferdig med fem års økonomiutdannelse samtidig som jeg har drevet SEO-firmaet mitt ved siden av i noen år nå.

Men lønn ville vært alfa omega.
 

pleb

Medlem
Kom på en ting til som kanskje vil være til hjelp. Da jeg vet at det er mange unge gründerspirer der ute som kanskje vil se en slik jobb som et springbrett videre i karrieren, så ville nok utviklingsmuligheter og ansvar vært ting å kunne tilby.

Jeg ser at dere har satt opp enkelte "krav" til søkere, men hvilke krav setter dere til dere selv mtp utvikling for den ansatte? :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For de som har vært i arbeidslivet noen år og kanskje sitter i en god jobb i dag er det lite av det du foreslår i starten der som nok frister veldig. Dette er jo ting man har overalt. Dere må tilby noe som kan gjøre det interessant for noen med en trygg og god jobb å bytte til dere , en særdeles usikker jobb (sett utenfra).

Du har nok rett, dette er noe vi må se nærmere på. Vi er i prosess med å bygge en ny nettside og i samme slengen har vi tatt en revisjon av hva slags kultur vi ønsker å bygge. Målet med en god kultur for oss er jo å skape et bra arbeidsmiljø og det må vi kunne reflektere i stillingsannonsene våre.

Jeg er ingen SEO-ekspert, men har sett flere stillinger innenfor denne bransjen (eller markedsføring generelt) som jeg kunne tenkt meg å sendt inn en søknad på, men siden jeg ikke bor i Oslo, blir det umulig. Jeg skjønner at man ikke kun kan jobbe hjemmefra i en slik jobb, men for min del har jeg ca 1,5 time å kjøre til Oslo.

Dette har vi tatt mange runder på, da vi vet det er mye bra kompetanse å hente utenfor "bykjernen". Konklusjonen vår er at vi ikke kommer til å vurdere de som faller i dette segmentet nå, men at vi på sikt ønsker å kunne være en arbeidsplass hvor man over halvparten av tiden kan være "remote". Målet i første runde for oss blir derfor å bygge et kjerneteam i Oslo, slik at det blir lettere å bygge bedriften fra "et sted". Når vi etterhvert vokser, så håper vi det vil bli lettere å håndtere kollegaer som i større grad jobber utenfor kontoret.

Mitt inntrykk av at firmaene som er kule og jobbe for er transperante til dels og slipper folk fri.
Det er nærmest uavhengig av bransje, alt fra google til gravemaskinfirma.

Vil tørre å si at Inevo er en transperant bedrift, men det er nok noe vi må jobbe for å synliggjøre enda bedre via stillingsannonsene våre. Takk for råd!
 

JudeQuinn

Medlem
For meg:
- Mulighet til å jobbe som konsulent
- Mulighet for å jobbe utenom fast arbeidssted (hjemme eller hos kunde eventuelt)
- Aksjespareordning. Spesielt siden dere er en relativt liten bedrift er dette interessant. Både vil de ansatte i høyere grad ta eierskap til arbeidet (siden deres innsats påvirker inntekter og kostnader), samtidig som det er en bra gulrot. Der jeg jobber nå kan vi kjøpe aksjer til 15% underkurs av laveste verdi siste halvår, som da betyr at arbeidsgiver spytter inn en del.
- Kurs og videreutvikling. Der jeg jobber nå er de utrolig gnine på kurs, noe som faktisk snakker om og går å irriterer seg over -- ikke bra. ;)
- For fast ansatte: pensjonssparing. Kanskje ikke så "sexy", men de fleste bedrifter i dag sparer bare 2%
 
Topp