Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO kan bli sett på som spam!!!!

bluekoala

Medlem
Jeg leste akkurat nå en artikkel som anbefaler folk å ikke fokusere på SEO. SEO kan faktisk virke inn negativt på det arbeidet du driver med. Google har opparbeidet seg en soppas avansert AI at vi snart ikke lengre klarer å manipulere systemet. Den som havner på 1 plass på et søkeord vil i fremtiden være den som fortjener det og ikke pga SEO. Her er artikkelen: Any SEO could damage your site as a spam site | ZDNet
 

zapotek

Medlem
"Be careful if you try to improve the quality of any of your pages by adding links, adding information, or anything at all!".

Nå ødela jeg nettopp rankingen til Webforumet ved at jeg nettopp la til informasjon.
 

zapotek

Medlem
Ja, Google liker ikke at folk manipulerer rankingen. Når det er sagt, så er denne artikkelen skrevet av en mann som tydligsvis vet *svært* lite om emnet.
 

metallian

Medlem
Nåh-man skal nå ikke bli helt hysterisk selv etter Penguin og med ny Penguin update på trappene skal man vel? Skrev nettopp en liten sak om linkbygging etter penguin og kan love at "researchen" til den viste meg at det er mye rare påstander der ute...bare google selv har hele fasiten, og det er kanskje like greit? HAdde vi hatt alle svarene hadde kvalitetslinker blitt nesten verdiløse...
 
Trodde jeg allerede hadde kommentert denne tråden.

Som nevnt tidligere i trådet ser det ikke ut til vedkommende har mye innsikt i SEO. SEO er ikke bare linkbyggning eller "blackhat-stuff". Når vi jobber med de store merkene er det snakk om man går mye dypere, og unngår negativ seo. Noe av det vi gjør er blant annet: Keywordsanalyse, tekniskanalyse, innholdsanalyse, analyse av konkurrenter, CRO, analyseverktøy og listen bare fortsetter.

Hele veien er det viktig å tenke på at nettstedet skal være lagt for mennesker, og enkel for søkemotorer å forstå.
 

Altberger

Medlem
Riktig sitemap og godt innhold = relevante treff.
Lenker inn bygges i normalt tempo.
Så enkelt er det... og slik er Google sine retningslinjer også.

SEO handler om å gi relevante treff. Så lenge man tilpasser seg dette så er det helt i trråd med Google.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Selv om han presenterer det på en idiotisk måte i den artikkelen, så er det jo noe i det:

Endrer man innholdet, enten det er å legge til, fjerne, eller hva som helst, så er det jo naturlig at rankingen også vil endre seg, og hvis man f.ex. legger til masse irrelevant innhold på en artikkel som tidligere var god, informativ osv, så er det jo også klart at det vil ødelegge rankingen.
 
Topp