Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO på nettbutikk

ellaro

Medlem
Synonymer er også nøkkelord. Finn synonymer til babysmekke og bruk det i teksten også.

Hmm, skjønner nå at SEO er et eget fag :) Det blir tidskrevende. Hva med bokmål/nynorsk? Har ikke synonymordbok, men ser at det er noe som heter synonymer.no Er den grei?

Når det gjelder nøkkelord, kan man på noen måte overdrive? Er det greit å legge inn entallsform og flertallsform av året? Dele opp ordet osv??
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du må ha i bakhodet at det i hovedsak er mennesker som skal lese dette. Det er viktig at nøkkelordene gjentas noen ganger, men ikke dytt det inn så ofte at det blir dårlig norsk av det. Eller er detjo greit å tenke litt på hva folk ville søkt etter. F.eks vil nok flere søke på "kjøpe babysmekke", så det kan være greit å også ha med denne frasen i teksten.

Grunnen til at jeg skrev html/php er fordi mange nettsider bruker disse filendingene. Men det er ikke noe du skal skrive inn, så om du ikke har det i url'en din er det ikke noe å bry seg med.
 

ellaro

Medlem
Du må ha i bakhodet at det i hovedsak er mennesker som skal lese dette. Det er viktig at nøkkelordene gjentas noen ganger, men ikke dytt det inn så ofte at det blir dårlig norsk av det. Eller er detjo greit å tenke litt på hva folk ville søkt etter. F.eks vil nok flere søke på "kjøpe babysmekke", så det kan være greit å også ha med denne frasen i teksten.

Grunnen til at jeg skrev html/php er fordi mange nettsider bruker disse filendingene. Men det er ikke noe du skal skrive inn, så om du ikke har det i url'en din er det ikke noe å bry seg med.

Takk for innspill! Da skjønner jeg litt mer av hvorfan jeg skal angripe dette!
Har ikke fått svar på dette:

Nøkkelord:
Entall/Flertall/Orddeling/Synonymer/Nynorsk
Babysmekk/Babysmekker/Baby smekker/Finner ingen synonymer eller nynorsk ord i farta på dette produktet.

Er det greit å gjøre det slik?
 

ellaro

Medlem
Med seks år erfaring som mamma har jeg aldri hørt ordet babysmekk, - de fleste sier vel siklesmekk? Egentlig er det vel smekke (med e til slutt)

Hehe, kremt litt flaut å innrømme at man har to små selv. Du har selvsagt helt rett :) Det var bare ett eksmpel det der da, men greit å holde tungen rett i munnen og ikke sikle..
 
Topp