Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO tips for nettbutikk

Menta

New Member
Hei,

Bruker idag en del google adwords for nøkkelord som har hatt god effekt og bra ROI. Kunne tenke meg å komme høyere opp på organiske søk. Har drevet veldig mye med webdesign igjennom årene men veldig lite om SEO. Siden er: Missingpiece Nettbutikk med accessories for menn!. Jeg lurer litt på om jeg bruker for lite beskrivelse på mine produkter, og om dette er den viktigste faktoren for å komme seg opp på nøkkelord. Har allerede logiske urler, titler osv.

Føles kanskje litt rart for noen produkter og noen hovedsider å ha for mye tekst, men kanskje det må til hvis det funker.

All hjelp til SEO triks mottas med glede :D
 

TerjeGranum

New Member
Er du sikker på at det er så viktig? Er veldig usikker på om jeg ville handlet på en ukjent nettbutikk hvis jeg var på jakt etter f. eks. "Svart keramikkarmbånd med magneter". Jeg tror du skal konsentrere deg om annen markedsføring. F. eks. å bli omtalt i forum og blogger. Eller fanside på Facebook som du allerede har.

Og husk at markedet ditt er kvinner. Kvinner som kjøper gaver til menn. Vi menn ville aldri i verden bruke tid på å søke etter armbånd, smykker og klokker på nett (til oss selv). Slik har de jo på Clas Ohlson ;-)
 

gjedda63

Medlem
Gjør grundig nøkkelordresearch, finn de viktigste (mest søkte)nøkkelordene for hver produktgruppe og bak disse inn i litt tekst om produktene.
Det finnes ingen eksakt fasit på hvilke nøkkelord som er de beste men du kan få en pekepinn gjennom Google keyword tool. Men i og med at du allerede har kjørt endel ppc kampanjer så har du sikkert en liste over gode nøkkelord.
Legg også inn frittstående artikler (unike)som omhandler produktene inkludert nøkkelord i titler og beskrivelse. Viktig også å ha de med i første og siste setning i artikkelen pluss et par ganger ellers i teksten.
Bygg deretter lenker(linker) til produktsidene og artiklene med de respektive nøkkelordene som ankertekst.
Lag tekstlinker fra bloggkommentarer,forumsignaturer,linkbytte osv.Du trenger en god del linker over tid men etter en stund vil du se at rankingen går sakte men sikkert oppover.
 

Menta

New Member
TerjeGranum: Tror nok du tar litt feil av hovedsegmentet da 90% av våre kunder er menn, dog det forventes nok å endre seg litt opp i mot juletider. Hvorvidt det er viktig eller ei, så bedre å få det gjort enn ikke når det er ganske små grep for få produktkategorier :)

Gjedda: mangen gode tips her! Når du sier "Bygg deretter lenker ... som ankertekst", mente du med ankertekst?

Hvor setter man signatur på dette forumet? Finner ikke i kontrollpanelet :confused:
 

gjedda63

Medlem
Her er et eksempel på en html linkkode med armbånd som ankertekst :
<a href="http://missingpiece.no/">Armbånd</a>

Tror ikke du kan lage signatur før etter et visst antall innlegg.

I forum er det bbcodes som gjelder.
 

arvehinna

Medlem
Tok en kjapp titt, og det første jeg ser at h1 tags er brukt på logo, og ikke på en god overskrift (med gode søkeord).

Jeg vet ikke helt hvilke søkeord du har valgt som de ord du vil komme høyt på, men hvis jeg gjør en test på f.eks "armbånd", så mangler det i title + h1 + description.

Mvh
Arve
 

Menta

New Member
Gode tips! Har nå gjort H1 dynamisk så den inneholder "Missingpiec.no" + alle menyledd + evnt tilleggsord spesifikk for siden. Title setter jeg manuellt for produktsidene bortsett fra produtkene, hvor title da er lik produkttittelen.

Eksempel: Missingpiece Skinn

Må jobbe mer med content på de ulike produktene.
 
Topp