Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seo

click24

Medlem
hei.
jeg har noen nettsteder som jeg gjerne skulle hatt mer trafikk inn på. Ikke er jeg selv noen webmaster og søker derfor noen som kunne utført ting som artikkelmarkedsføring og lenkebygging. m.m. ikke adwords. så skulle der være noen som liker denne type oppdrag så gjerne gi en lyd.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Tips: Sett klare mål for resultat og arbeid.

Det du kan ta med i kontrakten (jeg ville anbefalt å sette opp kontrakt, det luker bort useriøse SEOere og gir et bedre grunnlag ved eventuele uenigheter) er f.eks.
* forventet stigning i antall besøkende
* forventet stigning i omsetning
* antall innlenker som skal bygges
* SERP for Google, Yahoo og Bing

Måten for å få dette til på er at SEOen din legger ut artikler, kommentarer, youtube-video osv. Det kan du evt. også sette tall på, eller spørre om forslag.

Antall besøkende er lett å måle med det verktøyet du bruker pr idag, som regel GA.
Antall innlenker kan du se med Yahoo Site Explorer og/eller Google Webmaster Tools.
Angående SERP er det flere verktøy som er gratis å bruke. Spesifiser i kontrakten hvilken (gjerne flere) som skal brukes for å måle både i begynnelsen og i slutten av prosjektet.
PageRank blir oppdatert uregelmessig og har ikke noe å si egentlig, best å utelate.

Siden det er snakk om stigning må tallene spesifiseres i kontrakten.
Du kan gi tilgang til Google Analytics for SEOeren.

Det som såklart er viktig er hvilken nøkkelord som det bygges for. Med siste endring i G's forside har det blitt en del lengre søkeord (som da egentlig er en setning eller ord-kombinasjon). Lag en liste på 3, 4 stykk (og SERP må da måles for hver kombinasjon).
 
Sist redigert:

agrimsrud

Medlem
Kan vel kanskje være greit å ha med noe om at SEOeren skal følge retningslinjer gitt av søkemotorene også?

Og at plasseringen bør holde seg noenlunde over tid, for å hindre en haug av dirty-tricks som gir utslag i form av å bli nullstilt hos søkemotorene etter at SEOeren har fullført arbeid og stukket av med en god utbetaling?
 

annettelode

Medlem
Seo Service

hei.
jeg har noen nettsteder som jeg gjerne skulle hatt mer trafikk inn på. Ikke er jeg selv noen webmaster og søker derfor noen som kunne utført ting som artikkelmarkedsføring og lenkebygging. m.m. ikke adwords. så skulle der være noen som liker denne type oppdrag så gjerne gi en lyd.


Hei,

Ville bare legge til her at jeg har jobbet med en av sidene dine og jeg råder deg til å kontakte en koder som kan sette opp siden din på nytt.

Vi pratet om dette ang mangel på sitemap.xml og feil i html charset=UTF-8 ... .som nå var ISO-8859-1

Tenker bare å at den som blir ansatt av deg vil klø seg i hodet da siden din ikke reagerer på linker annet enn å ramle bakover.

Utgangspunktet for ********* var 37000 NO-Follow linker:)så det er jo litt å tenke på.

Rydd opp i siden din og få masse linker etterpå er mitt råd.
 
Sist redigert av en moderator:

kongen

kongemedlem
Er det ikke for å få korrekt æøå hun mener tro?

UTF vs ISO spiller iallefall null rolle for seo.
 

allegretto

Medlem
anettelode har vel aldri sagt at UTFvsISO spiller noen for SEO.
Skal hun måtte dokumentere noe hun ikke har påstått også nå?
 

agrimsrud

Medlem
Det var vel heller snakk om oppriktig nysgjerrighet om forhold mellom encoding og SEO til en som jobber med feltet sånn jeg ser det...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
anettelode har vel aldri sagt at UTFvsISO spiller noen for SEO.
Skal hun måtte dokumentere noe hun ikke har påstått også nå?

Riktig, det ble vel ikke sagt nei. Når charsets blir nevnt i denne sammenhengen leser jeg nok mellom linjene. Ligger vel i bruk av ordet 'mangel'. Å nevne noe som ikke har noe med saken å gjøre ville vært merkelig.

Ellers er denne tråden er ikke en salgstråd men kjøpstråd. Føler at annettelode kommer med info som click24 kanskje ikke ville ha ut til offentligheten (så bedre med pm).
 
Topp