Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Serverpark til 1 milliard

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tenkte at de fleste ville vært ute etter en nokså spesifikk PDF.. Med oversikt over fjorårets traffik og litt bondevett klarer man vel forutse en del slik at det meste kan forberedes. Men nå vet jeg ikke hvordan det ble satt opp i år, bare at det tydeligvis ikke var godt nok (og her snakker vi om kun 4,5 millioner mennesker - et av verdens minste land, målt i befolkningsantall).
 

RipZ

Medlem
Det som kostet 1 mill var en oppgradering av systemet for å forhindre at serveren knelet slik som i fjor. Men det ble som vi alle vet, myyye verre i år.

Eh, hvor i alle dager har du hentet denne informasjonen fra? Leser du artikkelen står det tydelig at det er hele prosjektet som kostet 1 mrd.
 

RipZ

Medlem
De har valgt en leverandør som tydeligvis ikke har gjort jobben sin.

Til deres forsvar; Leverandørene de har valgt, Basefarm og Accenture, er begge meget anerkjente selskaper. Accenture er som kjent en av verdens største IT-selskaper. Basefarm har lang erfaring med å drifte servere, og har blant annet ansvaret for VG sine servere.

Helt klart, her er det noen som ikke har gjort jobben sin godt nok. Men for de av oss som kjenner til noe av kompleksiteten ved å lage slike systemer så er det ikke helt uventet at slike feil kan oppstå.
 

kongen

kongemedlem
Staten kan være glad det bor bare 4-5 millioner i Norge. Tenk hvis vi bodde i India eller Kina, da måtte staten ha en kraftig serverpark da.

Kanskje staten burde leie inn folka som lager gamblingsider og pokersider, disse sidene kneler jo ikke...
 
Topp