Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Servetheworld - grøss

Tonny Kluften

Administrator
Opplevde noe med Servetheworld som jeg aldri har opplevd noe annet sted. En kunde av meg bruker Wordpress og fikk plutselig ikke lastet opp bilder i admin. Etter mye feilsøk fikk jeg tips om at TMP mappa på serveren kunne være full (den mappa styres av Servetheworld).

Jeg ba kunden kontakte dem og spørre om TMP mappa, han fikk da som svar: "Ser ut til å være noen som er litt overambisiøse med hva de gjør i /tmp ja. Problemet skal være løst nå".

Nettstedet har også vært nede innimellom. Det er jo ganske utrolig da, at den mappa strypes slik at ting ikke fungerer? Servetheworld blir ikke å anbefale for å si det sånn, det finnes nok av hostingselskaper ellers som ikke overselger eller tyner serverne sine.
 

picxx

Well-Known Member
Er ikke en tmp mappe (temporary?) noe det samme, eller akkurat det samme, som en cache folder? Er det kanskje den de bruker til sikkerhetsbackup av sidene på serveren? Uansett, ja, hadde en kompis som brukte STW for sånn cirka 7-8 år siden. Han bruker dem ikke lenger, kan vi godt konkludere med.
 

Coulix

Medlem
Er ikke en tmp mappe (temporary?) noe det samme, eller akkurat det samme, som en cache folder? Er det kanskje den de bruker til sikkerhetsbackup av sidene på serveren? Uansett, ja, hadde en kompis som brukte STW for sånn cirka 7-8 år siden. Han bruker dem ikke lenger, kan vi godt konkludere med.

tmp mappa er et vanlig problem på shared hosting hvis det ikke blir tatt høyde for at alle har skrivbar tilgang til den, og den burde enten overvåkes i tilfelle det plutselig begynner å bli mye store filer av en enkelt bruker - eller hvertfall passe på at det alltid er grei plass i den.

Linux sletter vanligvis innholdet i mappa per shutdown/boot som er det eneste tidspunktet som er lurt å rense den siden det eneste innholdet som skal være i den er nettopp midlertidige filer fra mange forskjellige programmer på funksjonsnivå og ALDRI ting som sikkerhetsbackup :eek: da er det bare å løpe fra tilbyderen og aldri se seg tilbake.

Problem og potensiell løsning
I dette tilfellet bruker wordpress tmp folderen til midlertidig lagring av bilde i overføringsprosessen. Dette er standard ved php opplastinger da filer får midlertidig navn mens de lastes opp. Hvis mappa er full vil det selvfølgelig feile. Hvis tilbyderen har satt opp suphp som tilbyr php.ini per bruker og du har tilgang til den kan du prøve å sette upload_tmp_dir til en lokal mappe istedet med 755 eller 777 rettigheter.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Husker et annet forum (62k medlemmer, snart 2 mill innlegg) der jeg kjenner admin hadde problemer med servetheworld for endel år siden, de har ikke brukt dem siden det. Såvidt jeg husker skulle det visstnok være en dedikert server som plutselig viste seg å ikke være dedikert allikevel, mener de oppdaget det fordi disken plutselig var full, noe den ikke skulle ha vært i nærheten av å være.

Trodde egentlig de hadde skjerpa seg siden den gangen, men tydeligvis ikke.
 
Bruker denne gamle tråden.

Jeg har hatt managed server hos ServeTheWorld de siste 5 årene. Og nå er jeg dritt lei, jeg tok kontakt med dem i forrige uke etter at serveren hadde vært nede i over en time. Etter en dag sende de et svar om jeg kunne si hva som var feil. Selvfølgelig kunne jeg ikke det, det var jo akkurat derfor jeg tok kontakt med dem.

Nå har jeg satt opp flere overvåkning av serveren og den viser at serveren er som en jojo. Eneste grunnen til at jeg ennå ikke har byttet leverandør er fordi det er mye arbeid. Men nå har jeg ikke lengre noe mulighet til å tape mer penger.

Står på nettsidene deres:
"Garanti om oppetid
Vi garanterer at serveren har en oppetid på 99,9%. Dersom vi mot formodning ikke skulle klare dette, betaler du ingen ting den aktuelle måneden."

Siden jeg startet testen i forrige uke har jeg allerede en oppetid på godt under 99,9%..

Kan ikke forstå hvorfor en leverandør kan skyte seg selv i foten så mange ganger, og hvorfor de ikke bare kan svare på henvendelser fra kunder innen rimelig tid.
 

antidote

Medlem
Jeg har brukt servetheworld siden januar i år.
Jeg er langt i fra fornøyd. Siden var mere nede en den var oppe, bokstavelig talt.
Jeg hadde egentlig kun betalt for 6 mnd men fikk flere uker gratis siden nettsiden var så mye nede.
Supporten brukte lang tid på og svare og kunne også oppleves som frekke.
Jeg brukte lang tid på og endelig få sluttet hos servetheworld så nå er alle nettsidene mine hos host1 og domenene på domeneshop.
 
Topp