Kjapp og trygg hosting for Wordpress

sette opp Google Checkout

rami32

Medlem
Er det mulig sette opp en betalingsløsing Google Checkout for å mottar betaling via Google Checkout, eller det er kun for folke fra UK, USA kan sette opp.
 
Sist redigert:

rami32

Medlem
men er det mulig å få UK bankkort, men bø i Norge, for å sette opp Google Checkout, eller den er dårlig løsning.
 

rami32

Medlem
Hvorfor skal du ha en betalingsløsning som ingen andre enn briter og amerikanere kan betale på? Driver du nettbutikk i de landene?

Du er feil, for salg kun tilgjengelig i UK, USA, men for kjøper er tilgjengelig i de fleste land, hvis det er ikke tilgjengelig for kjøp i Norge, hvordan jeg kan betale med Google Checkout da?

Landet per idag som Google Checkout er tilgjengelig for Kjøper er.

Albania

Algeria

American Samoa

Angola

Antigua and Barbuda

Argentina

Armenia

Aruba

Australia

Austria

Azerbaijan

Bahamas

Bahrain

Bangladesh

Barbados

Belarus

Belgium

Belize

Benin

Bermuda

Bolivia

Bosnia and Herzegovina

Botswana

Brazil

British Indian Ocean Territory

Brunei

Bulgaria

Burkina Faso

Cambodia

Cameroon

Canada

Cape Verde

Chile

Colombia

Costa Rica

Côte d'Ivoire

Croatia

Cyprus

Czech Republic

Denmark

Dominican Republic

Ecuador

Egypt

El Salvador

Equatorial Guinea

Estonia

Falkland Islands

Faroe Islands

Fiji

Finland

France

Gabon

Georgia

Germany

Ghana

Gibraltar

Greece

Greenland

Guam

Guatemala

Guinea-Bissau

Haiti

Honduras

Hong Kong

Hungary

Iceland

India

Indonesia

Ireland

Israel

Italy

Jamaica

Japan

Jordan

Kazakhstan

Kenya

Kuwait

Kyrgyzstan

Laos

Latvia

Lebanon

Liechtenstein

Lithuania

Luxembourg

Macedonia

Malaysia

Maldives

Mali

Malta

Marshall Islands

Mauritius

Mexico

Micronesia

Moldova

Monaco

Morocco

Mozambique

Namibia

Nepal

Netherlands Antilles

Netherlands

New Zealand

Nicaragua

Nigeria

Niger

Northern Mariana Islands

Norway

Oman

Pakistan

Palau

Panama

Papua New Guinea

Paraguay

Peru

Philippines

Poland

Portugal

Puerto Rico

Qatar

Romania

Russia

Rwanda

San Marino

Saudi Arabia

Senegal

Serbia and Montenegro

Seychelles

Singapore

Slovakia

Slovenia

South Africa

Spain

Sri Lanka

Sweden

Switzerland

Taiwan

Tajikistan

Tanzania

Thailand

Togo

Trinidad and Tobago

Tunisia

Turkey

Turkmenistan

Uganda

Ukraine

United Arab Emirates

United Kingdom

United States

Uruguay

Uzbekistan

Vatican City

Venezuela

Vietnam

Virgin Islands, British

Virgin Islands, U.S.

Yemen

Zambia

Zimbabwe
 

adeneo

Medlem
Etter å ha studert den listen over land veeeldig nøye så sliter jeg selv med valgets kvaler.

En stor fordel er at Kamerun er støttet, men samtidig så er det en enorm, for å ikke snakke om gigantisk bakdel, og det er at Google Checkout ikke støtter Mongolia, mens PayPal selvfølgelig som seg hør og bør støtter Mongolia, men ikke Kamerun.
What to do, what to choose ?

De må vel bli Paypal ettersom Google heller ikke støtter Svalbard, Jan Mayen, Tonga, Vanuatu eller Micronesia, som er viktige steder for min nettbutikk "bygdesmør ifrå Noreg"!
 

n0stra

Medlem
Siste jeg leste var at norske banker og skatteetaten ikke hadde godkjent Google Checkout og at Google grunnet særnorske kredittkjøpsregler ikke hadde åpnet. Mulig jeg tar feil men det var jo masse styr med paypal angående dette før også.

Søkt litt nå - ser ut som kunden er tvunget til å lage en googlekonto samt lagre kredittkortinformasjonen sin der for å overhodet kunne handle. Fordelen med paypal er jo at alle kan handle uavhengig av å etablere konto. Jeg ville aldri kjørt en slik løsning med tanke på kundegruppa vår. Antallet ekstra trinn ved utsjekking er en dødare for omsetning. Ser også ut som all informasjon når man blir videresendt er på engelsk - og prisen vil ikke bli oppført i NOK men i internasjonal valutta som dollar ved gjennomføring av kjøpet. Iallefall ifølge informasjonssiden til to norske nettbutikker som benytter det idag.
 

rami32

Medlem
n0stra, jeg er helt enig med deg, jeg har SMS payment og Paypal Payments Standard, men jeg hadde lyst til å gi dette mulighet betaling til kunder, jeg fant løsningen, PayPal Payments Standard, dette tilbyr å betale uten å registrere deg som Paypal kunde du betaler som gjest, men den har ett problem, alle som vil betale må legge post adresse for sending, men jeg tilbyr service det ikke elementet skal sendes ut.
 

adeneo

Medlem
adeneo, vil du virkelig risikere all omsetning i Kamerun ved kun å tilby PayPal??? Det er temmelig dristig, om jeg må få lov til å være så fri.

Ja du sier noe, men jeg har ikke så mange smørsalg til Kamerun, men jeg får stadig noen gode leads på annonsene mine derfra.

Derimot så har det nettopp gått opp for meg at Paypal heller ikke støtter Guam, Montenegro og Nigeria, mens Google faktisk støtter disse landene, og i sistnevnte land, Nigeria, er tydeligvis nettbutikken min skrekkelig populær ettersom jeg stadig får e-post fra svært velstående mennesker, slik som statsansatte, prinsesser og advokater, som gjerne vil kjøpe litt smør til grøten, så det blir en nok en løsning med begge to tenker jeg, slik at disse Nigerianerne også får mulighet til å handle.
 
Topp