Sette opp mål i analytics

En tråd i 'Analytics' startet av Kassimaja, 21 Feb 2009.

1. Kassimaja

Kassimaja Geocacher

Jeg forsøker å sette opp et mål i analytics, men får det ikke til. Kjører Joomla 1.5.9 og Virtuemart 1.1.2. Målet er bestilt vare, men problemet er at jeg ikke finner den spesifikke adressen som kjøpsprosessen avsluttes med. Er det noen som kjenner banen eller vet hvordan jeg finner adressen?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Kjøp en "testordre" så finner du banen.

3. Kassimaja

Kassimaja Geocacher

Jeg gjorde det, men av en eller annen grunn er "takk for handelen" siden ..../index.php

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Har du sjekket ut dette:

Identiske nettadresser over flere trinn

Du ønsker kanskje også å spore de besøkendes fremdrift gjennom en trakt som har samme nettadresse for hvert trinn. Registreringstrakten kan for eksempel se slik ut:
    Trinn 1 (registrering): www.mittnettsted.no/registrering.cgi
    Trinn 2 (godta avtale): www.mittnettsted.no/registrering.cgi
    Trinn 3 (fullfør): www.mittnettsted.no/registrering.cgi
    For å løse dette problemet kan du bruke _trackPageview-funksjonen i hvert trinn (sannsynligvis i en onload-hendelse), som vist nedenfor.
    pageTracker._trackPageview("/funnel_G1/step1.html"); pageTracker._trackPageview("/funnel_G1/step2.html"); pageTracker._trackPageview("/funnel_G1/step3.html");
    Deretter konfigurerer du hvert trinn i trakten til:

http://www.mittnettsted.no/funnel_G1/step1.html
    http://www.mittnettsted.no/funnel_G1/step2.html
    http://www.mittnettsted.no/funnel_G1/step3.html
    Bane-/filnavnargumentet ikke trenger å representere en bane eller et filnavn som allerede finnes. Argumentet til _trackPageview er bare et vilkårlig sidenavn som Google Analytics kan tilknytte sidevisninger til.

Viktig: Hvis sidene dine inkluderer et kall til _trackPageview, _setAllowLinker _trackTrans(), må Analytics-sporingskoden din plasseres i HTML-koden ovenfor disse kallene. I slike tilfeller kan sporingskoden plasseres hvor som helst mellom den innledende <body>-koden og JavaScript-kallet.

5. Baku Medlem

Tenger man og legge inn noen flere koder i butikken når man gjør dette eller er det bare å legge inn urlen til handlekurven osv. i analytics?

Har prøvd litt men det blir ikke registrert noe i analytics.

Bruker mystore forresten.

6. Fredrik

Fredrik Medlem

7. Ole Medlem

Er lenge siden jeg har fiklet med VirtueMart nå, men mener å huske at det er mulig å spesifisere hvilken URL "takk for handelen" skal ha?

8. Kassimaja

Kassimaja Geocacher

Er det noen som kan hjelpemeg å finne veien til hvordan dette skal gjøres?

9. Baku Medlem

Ok. Ja jeg har det sånn men ser fortsatt ikke at noe blir registrert i analytics når noen handler hos meg. Det er ikke noe mer jeg må gjøre? legge noen kode inn i siden min eller noe?

10. Kassimaja

Kassimaja Geocacher

11. Fredrik

Fredrik Medlem

- Baku: Hva er URL til din butikk?

12. Baku Medlem

Sånn herser den ut

13. Fredrik

Fredrik Medlem

Vet ikke helt hvordan du har satt inn sporingskoden men den ligger på forsiden på et litt rart sted. Forøvrig finnes den ikke på noen undersider. Du må legge koden i footer så funker det med en gang.

Sist redigert: 24 Feb 2009
  14. Baku Medlem

Ok, lurer på om sporingskoden er lagdt inn i den forside annonsen.
    Skal flytte den over i footeren. Takk

Del denne siden