Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Side indeksert men ranker ikke

For nye nettsider/blogger (som den i signaturen min) opplever jeg ofte at artiklene først vises og rangerer i Google gjennom linksider/pingtjenester. Selve artikkelen kan da vises langt bak i rekken på søk. Etter en uke eller to, er selve artikkelen rangert over linksidene/pingtjenestene. Dette opplever jeg da på helt nye nettsider/blogger, mens artikler på etablerte blogger alltid rangerer over linksider/pingtjenester. Dette er da kun basert på erfaringer og trenger ikke være svar på hva som er årsaken i ditt tilfelle. Er ellers enig med Picxx om det som omhandler tålmodighet.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har ingen planer om å fortelle hvilke side det er. Er vel ikke noe nytt at jeg holder kortene tett til brystet når det gjelder nettsidene mine..

Jo, det var det nytt for meg. På hvilket grunnlag synes du at du kan anta at alle vet om dette? Jeg vet ikke engang om linksiden.no er din. Hvis artikkelen "din" finnes på linksiden skulle man tro at G er fornøyd med at dette kan finnes? Hvordan får jeg sjekket dette når jeg ikke kan sjekke innhold?
Hva er forresten grunnen til at du holder "kortene tett til brystet"? Du tror vel ikke at du sitter på noe helt unikt som ingen andre har tenkt på?

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Pong: Jeg ville sjekket om siden validerer, om informasjonen var unik, om det var bygget opp greit og sånt. Men har lenken blitt indeksert ifølge gwt?
Nettopp. Kunne du ikke bare spurt om disse tingene var i orden da?

Dette er bare noen veldig få ting jeg ville sjekke - og måten og rekkefølge jeg kunne sjekke dette og en haug av andre parameters på, styres av hva jeg oppdager eller ikke oppdager. Du svarer forøvrig ikke heller på dette, men det er greit fordi jeg skal ikke bruke mer tid på dette. Men lykke til.
 
For nye nettsider/blogger (som den i signaturen min) opplever jeg ofte at artiklene først vises og rangerer i Google gjennom linksider/pingtjenester. Selve artikkelen kan da vises langt bak i rekken på søk. Etter en uke eller to, er selve artikkelen rangert over linksidene/pingtjenestene. Dette opplever jeg da på helt nye nettsider/blogger, mens artikler på etablerte blogger alltid rangerer over linksider/pingtjenester. Dette er da kun basert på erfaringer og trenger ikke være svar på hva som er årsaken i ditt tilfelle. Er ellers enig med Picxx om det som omhandler tålmodighet.
TAKK. Akkurat et slikt svar jeg trengte/var ute etter. :)

Ja, men er du sikker på at domenet ikke er brukt tidligere? Det kan jo ha fått en "smekk på fingeren" av G i et tidligere eierforhold. Hvis du er usikker på om det har vært i bruk tidligere, kan du jo sjekke med "TheWayBackMachine".
Sjekket, men har ikke vært i bruk før.

Du stiller jo et generelt spørsmål basert på en sak i særdeleshet. Du antar at folk skal svare spesifikt på noe du ikke vil annet enn å skrive rundt grøten om. Why bother?
Why bother med å svare om du synes spørsmålet er så håpløst da? Ingen som tvinger deg til å svare. Magnus her greide for øvrig å svare på en måte som flere andre her så som umulig.. :rolleyes:

Jo, det var det nytt for meg. På hvilket grunnlag synes du at du kan anta at alle vet om dette? Jeg vet ikke engang om linksiden.no er din. Hvis artikkelen "din" finnes på linksiden skulle man tro at G er fornøyd med at dette kan finnes? Hvordan får jeg sjekket dette når jeg ikke kan sjekke innhold?
Hva er forresten grunnen til at du holder "kortene tett til brystet"? Du tror vel ikke at du sitter på noe helt unikt som ingen andre har tenkt på?

Dette er bare noen veldig få ting jeg ville sjekke - og måten og rekkefølge jeg kunne sjekke dette og en haug av andre parameters på, styres av hva jeg oppdager eller ikke oppdager. Du svarer forøvrig ikke heller på dette, men det er greit fordi jeg skal ikke bruke mer tid på dette. Men lykke til.
Jeg antok vel litt for mye, beklager det. Men er en gjenganger dette her da, når jeg starter nye tråder - at jeg ikke vil fortelle for mye om hva jeg egentlig driver med, vise frem domener osv, og folk klager over det hver eneste gang.
Gidder jo ikke gi vekk ideer som kan være verdt 5 siffer i måneden. Jeg har for øvrig 5-6 sånne for øyeblikket, og planlegger 3-4 til. Jeg er jo ikke gira på å tipse andre om det jeg finner på og driver med, og på den måten kanskje skaffe meg flere konkurrenter..

Linksiden er ikke min nei.

"Du tror ikke du sitter på noe unikt?" "Må ikke tro du er noe, assa!!".. :rolleyes: Igjen, jeg er jo ikke gira på å dele med dere her hva jeg driver med og på denne måten skaffe meg flere konkurrenter. Har vanskelig for å tro at jeg er den eneste her som jobber på denne måten.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
"Du tror ikke du sitter på noe unikt?" "Må ikke tro du er noe, assa!!".. :rolleyes: Igjen, jeg er jo ikke gira på å dele med dere her hva jeg driver med og på denne måten skaffe meg flere konkurrenter. Har vanskelig for å tro at jeg er den eneste her som jobber på denne måten.

Hvis bedriften din likestilles med Bruce Wayne, batman og Robin er det vel også best å gi faen i å spørre om råd?
Er ting såpass hemmelige at du ikke kan dele en url er det ikke smart å spørre om råd på offentlige forum vel?
 
Så du greier faktisk ikke å svare noe som helst på spørsmålet jeg stilte i første post?

Wow, dette betyr visst fryktelig mye for en del her. Beklager om jeg såret noens følelser.

Og IGJEN..... Magnus greide jo å komme med et svar, han.
 
Sist redigert:

Jannis

Medlem
Hva slags informasjon trenger dere da? Får dere virkelig INGEN TING ut av spørsmålet jeg stilte i første post (og faktisk beskrev en gang eller to til, i senere innlegg)

Vi kan jo umulig vite hvorfor siden ikke ranker på Google når vi ikke får se hvordan den er bygget opp SEO-messig!

Kanskje siden ikke har bra nok SEO, slik at søk på artikkeltittel ikke gir deg riktig resultat. Kanskje den ligger langt nede på søkeresultatene. Kanskje du er for utålmodig.

Det vet vi ikke, uten å få mer informasjon. Men, jeg vil gjette på at du er for utålmodig.
 
Topp