Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Siden laster frustrerende tregt

fredag

Medlem
Hei,

Jeg har et problem med www.personligutvikling.no

Den laster ekstremt tregt. Når jeg tenker meg om har den gjort det etter at jeg byttet designet. Men jeg skjønner ikke at det skal skape en såå stor flaskehals?

Har installert et cache plugin, men den er fremdeles treg når den ikke er cachet.

Setter stor pris på om noen kan gå inn og se om den er treg, og eventuelt gi et innspill på hvorfor den er så treg.
 

adeneo

Medlem
Du har noe javascript som bruker jQuery til å gjøre noe mot admin-ajax.php under /wp-admin som henger i en 6-7 sekunder, samt at det også er noe javascript som prøver å laste en blank side som også henger etter, sannsynligvis er disse to i nærheten av hverandre i javascriptet, og du må nok sette noen breakpoints og bruke konsollen for å finne ut akkurat hvor feilen er, da jeg ikke gidder å lete noe videre i javascript filene dine?

admin-ajax.php er frontend kontrolleren for bruk av ajax i WP plugins, så det er sannsynligvis noe som prøver å gjøre en ajax forespørsel til serveren, og som får tilbake den about:blank siden, og henger ettersom den ikke finner det rette "svaret" på serveren.
 
Sist redigert:

fredag

Medlem
Wow, hvordan fant du ut av dette?

Hva er breakpoints, og hvordan kan man bruke en konsoll for å finne ut av hvor feilen ligger? Dette ble plutselig helt nytt for meg.

Tusen takk for at du tok deg tid til å se på dette. Alle hint som leder mot flaskehalsen er gull verdt.
 

adeneo

Medlem
Bruk chrome eller firefox med firebug, trykk F12 og helt til (høyre i chrome, venstre i FF), står det console.
Du må sette breakpoints på en eller annen måte for å finne ut hvor dette skjer, men det blir litt vel mye å forklare, men du kan logge ting til konsollen med console.log i javascript, og du kan også endre javascript underveis direkte i konsollen for å forsøke å finne ut akkurat hva det er som prøver å sende den ajax forespørselen som henger.

I chrome kan du også trykke på network i konsollen, og laste siden din på nytt (F5), og se akkurat hvor lang tid hver "ting" tar å laste inn, og således kan du se hva det er som henger.
Du kan forsåvidt gjøre dette i Opera (dragonfly) og med Firebug osv, men jeg gidder ikke forklare inngående om hver nettleser.
 
Topp