Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Siden laster sakte

Sindre

Medlem
I hele dag har Glabladet.no lastet vanvittig sakte og jeg skjønner ikke hvor problemet ligger. Har kontaktet hosten som kunne meddele at serveren var helt fin. Jeg fikk til og med se på to "nabosider" på samme server, og disse lastet inn helt normalt.

Glabladet.no kjøres på Wordpress, så mulig det er noe med Wordpress. Jeg har siste versjon, så jeg tror ikke jeg har blitt utsatt for den omtalte ormen.

Jeg oppgraderte nylig en Contact Form-plugin, så prøvde å deaktivere den, men det hjalp ikke. Jeg kan ikke komme på noen forandringer jeg selv har gjort som kan ha forårsaket dette.

Noen som vet råd?
 

Bjørnar

Gründer
et par pingtester gav meg 346ms, mens mot vg.no fikk jeg 45ms.

ikke at det hjelper deg, men det bekrefter at det er krøll en plass.
 

Bjørnar

Gründer
det to feilene der skal ikke kunne gi utslag på pingtid som vel er oppslag mot domenet, og ikke innholdet.

skyt meg hvis jeg tar feil :)
 

Bjørnar

Gründer
tillegg: ser at pingtiden er mer normal nå, kan ha vært tilfeldigheter.

i så fall; se bort fra innleggene mine.
 

Sindre

Medlem
Kjørte Firebug på siden, for å finne ut eksakt hvilke sider som er virkelig treige, og den kom frem til filen (som forøvrig gir 404-error):

Pluss en fil for OIO publisher-pluginet.

Takk for hjelp begge to.

Men jeg har ingen fil som heter logo.jpg på den beliggenheten du oppga, så syns det var litt merkelig? (Og hvorfor står det hxxp og ikke http?)
 
U

Uregistrert

Guest
Hostgator

Hei!

Jeg har hatt lignende problem før. For et par måner siden begynte sidene mine å laste meget tregt. Jeg kontakten hosten (Hostgator) og jeg fikk som svar at ingenting var galt. Jeg svarte med at sidene var mye raskere før og at de aldri hadde vært så trege. Vedkommende hos Hostgator undersøkte nærmere og fant ut at det var en på samme server som brukte svært mye båndbredde. De flyttet han over på en annen server, og siden har sidene lastet som normalt.
 

zapotek

Medlem
Får ikke opp sidene nå heller. Ikke noen godkarer som kjører denial of service angrep mot serveren?
 

Sindre

Medlem
Fint at du er oppe igjen, sjelden å se deg her for tiden.

En annen ting som kan forårsake treg Wordpress er hvis du har tonnevis med ubrukte themes i thememappen.

Jeg er ofte innom og leser selv om jeg ikke alltid logger inn. :)

Lurte på det du skrev om themes, hvordan kan Wordpress laste saktere hvis de bare ligger der uten å bli brukt? Går ikke lastetiden bare på det themet du bruker? Eller har det med hvor mye plass du bruker på serveren å gjøre?

Uansett så har jeg kun standard themes og Glabladet-themet, så det var nok ikke problemet.
 

picxx

Well-Known Member
Det samme skjer også om du har en masse plugins liggende som ikke er i bruk.
Når det gjelder wordpress, slett fysisk alt av slike ting du ikke har i bruk.
 
Topp