Kjapp og trygg hosting for Wordpress

sikre at betalende kunde er bruker.

Jolly

Medlem
jeg jobber med en side som koster et gitt beløp i mnd å bruke.
(lignende side som spotify, netflix, viaplay)

Hva kan jeg gjøre for å sikre at det er den betalende brukeren som bruker tjenesten ?
Det vil ikke hjelpe å gjøre slik som netflix gjør, at tjenesten kun kan brukes et setd om gangen...

jeg har tenkt at det kansje går å bassere det på ip-adresse , men det vil være vanskelig da de fleste har ipad mobil og laptop.

Kansje knytte det opp til BankId, om det går ?

Noen innspill ? :)
 
A

aabbcc

Guest
Jobber med et system med litt lignende problemstilling. Vi ser på å logge bruker-ip'er og innloggingstidspunkt. Slik at vi kan gå inn å se på enkeltbrukere dersom vi mistenker at noen misbruker systemet. Hvis noen for eksempel logger seg på fra to forskjellige steder i verden like etter hverandre så kan det tyde på at man har delt bruker.

Vi legger også opp til ting som knytter brukerens navn til hans person for å gjøre det mindre attraktivt å dele bruker. Vanskelig å forklare uten å bli for spesifikk, men om du er interessert kan du ta kontakt på pm.

Tror bank-id er noe herk å få inn og en skikkelig terskel for brukerene. Jeg hadde personlig blitt veldig irritert dersom en side krevde bank-id som login. Heller facebook-login i mine øyne, selv om det også er litt irriterende.

aabbcc
 

Jolly

Medlem
Jobber med et system med litt lignende problemstilling. Vi ser på å logge bruker-ip'er og innloggingstidspunkt. Slik at vi kan gå inn å se på enkeltbrukere dersom vi mistenker at noen misbruker systemet. Hvis noen for eksempel logger seg på fra to forskjellige steder i verden like etter hverandre så kan det tyde på at man har delt bruker.

Vi legger også opp til ting som knytter brukerens navn til hans person for å gjøre det mindre attraktivt å dele bruker. Vanskelig å forklare uten å bli for spesifikk, men om du er interessert kan du ta kontakt på pm.

Tror bank-id er noe herk å få inn og en skikkelig terskel for brukerene. Jeg hadde personlig blitt veldig irritert dersom en side krevde bank-id som login. Heller facebook-login i mine øyne, selv om det også er litt irriterende.

aabbcc

Har opplevd at Gmail har lignende system. Fikk trøbbel når jeg var i Thailand i fjord.
Min bror logget inn på min mail i Norge, to timer senere logget jeg inn i Thailand. da ble mailen blokket..

Hvordan fungerer facebook login ?
 
Topp