Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sjekk andelen IE!

funkyboy

Medlem
Så langt i år, på The Adrenaline Feed - Extreme sports videos from around the web

Riktignok er det mest amerikansk trafikk (via SU), men likevel imponerende lav andel IE, eller hva?

v4RSR.png
 

adeneo

Medlem
Problemet her er at det brukes en analyse som ikke ser forskjell på nettlesere.

Internet Explorer rapporterer sin User Agent String som:

Kode:
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0; .NET4.0E; .NET4.0C)

Med andre ord er #3 på listen din, som er Mozilla Compatible Agent, kun IE som rapporter at den er komatibel med Mozilla, og analyseringsverktøyet ditt oppfatter det ikke som en IE leser, mens den delen som faktisk er IE i listen din er eldre versjoner.
 

funkyboy

Medlem
Problemet her er at det brukes en analyse som ikke ser forskjell på nettlesere.

Internet Explorer rapporterer sin User Agent String som:

Kode:
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0; .NET4.0E; .NET4.0C)

Med andre ord er #3 på listen din, som er Mozilla Compatible Agent, kun IE som rapporter at den er komatibel med Mozilla, og analyseringsverktøyet ditt oppfatter det ikke som en IE leser, mens den delen som faktisk er IE i listen din er eldre versjoner.

Er jaggu ikke helt sikker på hva som er greia med "Mozilla Compatible Agent" i Google Analytics, og ble ikke stort klokere av å google det heller. Uansett, dersom det er under 20% av brukerne som bruker IE, er jeg uansett ganske happy med dette, og ser ikke for meg det er alt for mange nettsider som er så priviligerte her. :p
 

adeneo

Medlem
Joa, det er forsåvidt bra det, og det er en lav andel i forhold til mange andre nettsider, og sannsynligvis i forhold til snittet også.

På den andre siden er jeg ikke helt overbevist om at Analytics alltid har rett, her er en side som i følge Google stort sett bare besøkes fra USA og Kanada, og jeg får merkelig statistikker støtt, både på besøkstall og nettlesere.
At så mange bruker Playstation må etter min mening være feil, det samme med Opera, som er unormalt høy, mens på andre sider er hverken Opera eller PS med i det hele tatt?

Nå kommer det også an på hvilke datoer man setter, hvis jeg leter litt kan jeg sette range mellom to spesifikke dager og få neste hvilket som helst resultat.

eJB9N.png
 

Nutz

Med lem
Disse målingene blir aldri gode eller reelle nok.
Tipper Mac-forumet viser at Safari er en klar vinner på verdensbasis..
Og at Microsoft på sine sider er forbløffet over hvor mange brukere som faktisk bruker IE.
Kan tippe arkitekthøyskolen ikke vet om en annen verden en "Mac".
-Så målgruppen har mye å si.
 
Topp