Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skal selge ett .com domene - Har noen spm

Larsen

Medlem
Skal selge ett .com domene og kjøper ønsker at jeg sender følgende dokumenter:

  • Domain Name Appraisal
  • Trademark Infringement verification

Hvor kan jeg få tak i dette til en god pris?
 

Larsen

Medlem
Det er en veldig lang historie, men ja. Han ønsket at jeg skulle bruke en side han stolte på, men det ønsker ikke jeg, og det var OK for han. Jeg kan velge selv hva jeg vil bruke. Så lenge jeg har kontrollen og setter igang transaksjonen via f.eks escrow.com så føler jeg meg ganske trygg på dette. Domenet har bare kostet meg 80kr, så hva har jeg å tape?
 

Larsen

Medlem
Ja, han har skrevet i mailen at han ønsker at jeg bruker en spesifikk side for å kjøpe disse papirene, men det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker å velge alt selv, og han sier det er OK for han, så lenge jeg sender disse papirene til hans email adresse. Hva kan egentlig gå galt?

Jeg har nylig kjøpt dette domenet og nylig lagt det ut på Sedo ja.
 

Larsen

Medlem
Det som er galt er att du "må" betale penger for å selge domenet. Leste du ikke Googlesøket som jeg la ut her oppe?

Dette er svindel....

Det er derfor jeg spør om det eventuelt finnes noen steder jeg kan få slikt gratis? Eventuelt hva bør jeg si til kjøper? Kan jo på en måte forstå at de ønsker slike papirer (?)
 

clinton4

Medlem
Ja, han har skrevet i mailen at han ønsker at jeg bruker en spesifikk side for å kjøpe disse papirene, men det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker å velge alt selv, og han sier det er OK for han, så lenge jeg sender disse papirene til hans email adresse. Hva kan egentlig gå galt?

Jeg har nylig kjøpt dette domenet og nylig lagt det ut på Sedo ja.

Kort oppsummert fungerer svindelen slik:

1. Kjøperen eier selvfølgelig de sidene han ønsker at du skal bruke for å kjøpe papirene.
2. Du kjøper og betaler for disse papirene, i håp om at du skal få XXXXXXXXXXX antall kroner for domenet ditt.
3. Du hører aldri fra kjøperen igjen, da han har oppnådd det han ønsket. Nemlig at du kjøpte papirene via nettsiden han anbefalte deg.

Det at han aksepterer at du bruker en hvilken som helst tjeneste for å kjøpe disse "papirene" er bare gambling fra hans side (han har jo ikke noe å tape på det). Du finner veldig få (kanskje ingen) som selger disse papirene, da de bare er tullball. Så da må du til slutt bruke tjenesten han har anbefalt deg likevel.

Dette er en veldig kjent scam, så ikke la deg lure.
-
 
Sist redigert:

JMD Domener

New Member
Domain name appraisal kan bety noe som : "Hvor mye er domenet ditt EGENTLIG verdt". Sedo har også sånn analyser.

Og Trademark infringement verification betyr at domenet ikke strider i mot eksisterende og registrerte selskaper med deler eller hele navnet i domenet ditt.

Det finnes nok flust i slike søkeprogrammer på nettet.
 

Larsen

Medlem
Har sendt han Domain Name Appraisal som jeg fikk fra DomainIndex.com

Han får godta det eller bare ryke og reise :p
 

Larsen

Medlem
Takk for alle tips og tilbakemeldinger, setter jeg stor pris på. Jeg har følt at dette er en SCAM helt fra starten av, men ønsker å prøve gå igjennom dette så lenge det ikke koster meg noe og at jeg selv får innføre en overføring gjennom escrow.com. Skal holde dere oppdatert på hva han eventuelt nå vil svare meg, men har en følelse over at han enten aldri kommer til å svare eller bare si at han ikke er interessert lengre :p
 
Topp