Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skal starte ett nettsted, .no eller .net?

altforbra

Medlem
Skal starte ett norskt nettsted,Og lurer da på om jeg vil få mindre trafikk av å bruke .net .com osv. enn .no?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Om det skal være et norsk nettsted så stoler hvertfall jeg mye raskere på et nettsted som bruker .no domene en med .net domene.

.com er jo greit nok, men når du skal inn på en norsk side forventer du nesten at det skal være et .no domene.

Du vil ikke få mindre trafikk generelt, det er alt etter hva du reklamerer for nettstedet ditt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så lenge du ikke forventer at brukere skal komme tilbake gjennom type-inn trafikk er det selvfølgelig ikke like viktig. Men om det er en ordentlig norsk nettside du forventer å tjene penger på anbefales det selvfølgelig at du har et .no domene!
 
Jeg syns det var så stress med å ordne .no domene. Men får vel bare ordne det da.

Hvorfor skal det være noe stress? Tar deg et par minutter å skrive under på et skjema du får tilsendt og sende det i retur via faks.

Personlig synes jeg ikke det er så viktig med et .no domene - kommer dog litt an på siden. Men bruker man litt mer sære domener og er et norsk foretak synes jeg det er litt snodig. Men .com .net .org tenker jeg knapt over.
 

Bjørn

Domenespekulant
Noen hoster godtar ikke å få egenerklæringer i retur via mail, kun faks eller post. Til norske nettsteder vil jeg absolutt anbefale .no. Til nød .com.
 

altforbra

Medlem
Velkommen hit altforbra. Fortell om nettstedet du skal lage da:)

Jeg har blitt inspirert av Sindre fra glabladet.no, og ser det ligger muligheter i det han driver med. Mitt nettsted skal være ett sted med mine tanker og hverdagslige ting, også skal jeg blande inn endel om programmering og triks.

Har blitt fortalt at det skal være hardt å starte eget nettsted alene, og generere innhold over tid, men jeg er skikkelig innstilt på å gjøre dette, og jeg skal få det til. Jeg har ikke tenkt å gi opp etter ett år. :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ærlig talt, FAX???? Har du fax??? Jøss..

men det er faen meg mye stress med .no domener. typisk norge å skulle lage noen irriterende regler og påbud også på dette. nei, det er ikke jævla vanskelig å skrive ut det fuckings papiret og sende det i post..

men det er jo jævla unødvendig at det skal være sånn.
 
Ærlig talt, FAX???? Har du fax??? Jøss..

men det er faen meg mye stress med .no domener. typisk norge å skulle lage noen irriterende regler og påbud også på dette. nei, det er ikke jævla vanskelig å skrive ut det fuckings papiret og sende det i post..

men det er jo jævla unødvendig at det skal være sånn.

Har IP faks fra Telsys - men kunne godt tenkt meg å ha en normal faks, det er fortsatt en god del som fortsatt foretrekker faks... Spesielt av den litt eldre garde.

Ellers synes ikke jeg det er noe stress med .no domener. Det er jo bare å skrive under og sende i retur? Hvordan kan det være så mye stress?
 

Fredrik

Medlem
Det som er verre en faks jo den sat..s posten. Folk som krever å få faktura per post. Hva f... Jeg forteller de at faktura helv... er sendt per mail og vil du ha den per post er det jo for f... bare å SKRIVE DEN UT!!!!!!!

Nei det går ikke! Får vi den ikke per post kan vi ikke betale. Hva skjer??

Vurderer seriøst å legge opp i mine brukervilkår et gebyr på 57 kr dersom de idiotene skal ha faktura per post.
 
Topp