Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skattefrie land?

Tommesen

Medlem
La oss si man blir mangemillionær om noen år, det som er drømmen:) Hvilke land lønner det seg å flytte til? Har hørt at både Andorra, Kypros og Monaco har 0 i skatter. Er egentlig veldig glad i Norge, men 36% skatt er vel litt for mye..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Felles for de fleste europeiske miniputtstater er at kravene for å få bosette seg der er skyhøye. Monaco krever, har jeg hørt, en formue på minst 1 million dollar før bosettelsestillatelse kan gis. Liechtenstein har sikkert brukbare krav de også. Andorra vet jeg ikke, men der opp i fjellheimen kan det vel ikke være all verdens krav:)

Ellers har man jo diverse stillehavsøyer, Karibien, osv.

Men du begynner jo uansett i heeeeelt feil ende. Tjen penga først, bestill flyttebil etterpå. Angående skatt, så har du da fortsatt til salt i maten også her i Norge, hvis du når dit mål om mangemillionerskonto..

Så what's the problem?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg var også på tankene om at å flytte til et annet land for å unngå norske skatter når jeg var 16 år. Nå som jeg er eldre og en ganske så relevant erfaring rikere (jeg bor i utlandet), så savner jeg Norge og ser egentlig ikke på skatten som så ille.

Folk som klager på Norge burde prøve å bo i utlandet. Nesten hvilket som helst land.
 

Tommesen

Medlem
Jeg var også på tankene om at å flytte til et annet land for å unngå norske skatter når jeg var 16 år. Nå som jeg er eldre og en ganske så relevant erfaring rikere (jeg bor i utlandet), så savner jeg Norge og ser egentlig ikke på skatten som så ille.

Folk som klager på Norge burde prøve å bo i utlandet. Nesten hvilket som helst land.

"Unngå norske skatter da jeg var 16 år" ;)

peterandrej: Tipper det er lurt å tjene penga først ja;D
 

Anders

Medlem
Kan jo komme å besøke de så mye jeg vil:) Dessuten tipper jeg standaren i Monaco er ganske fin...

Dette er feil! Skal du skatte utenfor Norge er vel reglene at du ikke kan tilbringe mer en 50% av tiden i Norge i løpet av en 24 mnd periode. Er ikke sikker på prosentandelene, men det er ihvertfall begrenset.
 

picxx

Well-Known Member
Dette er feil! Skal du skatte utenfor Norge er vel reglene at du ikke kan tilbringe mer en 50% av tiden i Norge i løpet av en 24 mnd periode. Er ikke sikker på prosentandelene, men det er ihvertfall begrenset.

Om du melder utflytting fra norge, med påfølgende skattefritak etter tre år, kan du ikke oppholde deg mere enn 60 dager i norge i året. Man kan heller ikke eie bolig i norge.

Om du derimot sier fra deg ditt norske statsborgerskap er det ikke slike regler all den tid du har lovlig opphold i riket.
 

Christian

Medlem
Haha, det er sant Kenneth.
Men Hushovd var i avisen her om dagen og sa han flyttet til Monaco hvis jeg ikke husker feil. Men tror ikke at hvem som helst kan flytte ditt.

Er kanskje ikke bare av skattehensyn. LITT bedre treningsforhold for en syklist der nede :)
 
Topp