Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skriver artikkel (hjelp)

Martin R

Medlem
Ettermiddagen:

Ettermiddagen er et nytt underholdningsprogram
Ettermiddagen er et program for hele familien. Det skal være alle slaks saker.
Det skal være ferske nyheter som angår hele familien. De tar opp alle slaks temaer.
Ettermiddagen har hatt en rekke kjendis besøk. De har tatt opp forskjellige

Sarah Natasha Melbye:
Sarah har vært program leder i «Vil du bli millionær» , «Big Brother» og «Sommertid»

Silje Stang:
Silje har vært program leder i «Torsdagsklubben» og «Sporløs»

Stian Barsnes Simonsen:
Stian har jobbet i Hotell Cæsar fra 1998 – 2000.
Stian har hatt en rekke jobber i NRK.

"Dette er en artikkel som jeg driver og skriver på"

Jeg skal skrive artikler om Norske programmer på Tv2,Nrk,TvNorge og Tv3.
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan skrive artikler.
Hva som er viktig å ha med også hva som ikke er så viktig.
 

Martin R

Medlem
Alarm 113
Dette er et program som handler om ekte hendelser rundt i Norge.
Alarm 113 har laget episoder der de har snakket med ambulansepersonell og pasienter.
Pasientene har sakt en hendelse som har skjedd dem. Også lager de en liten kort episode som hendelsen også slutten av episoden der får pasienten takke ambulansepersonellet som reddet personen når den var i nød.

Skrev denne akkurat, noe som er bra eller dårlig?
 

typisk

Utvikler
Mye skrivefeil her, samt dårlig flyt i teksten.
Slaks - slags
Kjendisbesøk
programleder
sakt - sagt

Beklager, men dette er det få over 18 som kommer til å lese når det er så mange alternativer med bedre kvalitet.
 

Bransje

DaddyO
hehe,, finns mange plasser med programinfo.. snart kommer du i Ringbladet igjen og overskriften for din nye bok er: 10 tips for ikke å lykkes som Grunder.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Ettermiddagen:

Ettermiddagen er et nytt underholdningsprogram
Ettermiddagen er et program for hele familien. Det skal være alle slaks saker.
Det skal være ferske nyheter som angår hele familien. De tar opp alle slaks temaer.
Ettermiddagen har hatt en rekke kjendis besøk. De har tatt opp forskjellige

Sarah Natasha Melbye:
Sarah har vært program leder i «Vil du bli millionær» , «Big Brother» og «Sommertid»

Silje Stang:
Silje har vært program leder i «Torsdagsklubben» og «Sporløs»

Stian Barsnes Simonsen:
Stian har jobbet i Hotell Cæsar fra 1998 – 2000.
Stian har hatt en rekke jobber i NRK.

"Dette er en artikkel som jeg driver og skriver på"

Jeg skal skrive artikler om Norske programmer på Tv2,Nrk,TvNorge og Tv3.
Noen som har noen tips til hvordan jeg kan skrive artikler.
Hva som er viktig å ha med også hva som ikke er så viktig.

Før du bruker mer tid på denne siden, hva er planen din med å lage et nettsted som beskriver Norske Tv-programmer? Hva forventer du å få ut av dette?
 

Dag Frogner

Supermedlem
HVORFOR JOBBER DU IKKE MED ÈN (1) NETTSIDE AV GANGEN?!

Syntes du virkelig det er rart at folk ikke tar deg seriøst lenger når du nekter å høre på de rådene vi prøver å gi deg?

Mange her inne, inkludert meg, har flere ganger rådet deg til å satse 110% på Rabattnett og glemme alt annet. Få den opp og gå skikkelig først og SÅ kan du tenke på andre nettsider.

Det er ikke bare å sette opp en nettside, legge ut et par artikler også strømmer pengene på. Det fungerer bare ikke sånn...
 

Martin R

Medlem
Svarer:

Mye skrivefeil her, samt dårlig flyt i teksten.
Slaks - slags
Kjendisbesøk
programleder
sakt - sagt

Beklager, men dette er det få over 18 som kommer til å lese når det er så mange alternativer med bedre kvalitet.


Takk for tipset, jeg skal satse på å ikke ha så mange skrivefeil.
Skal få bedre flyt i teksten.

hehe,, finns mange plasser med programinfo.. snart kommer du i Ringbladet igjen og overskriften for din nye bok er: 10 tips for ikke å lykkes som Grunder.

Jeg syntes ikke det var noe morro, det du kommenterte der. Prøver å være seriøs med dette.


Før du bruker mer tid på denne siden, hva er planen din med å lage et nettsted som beskriver Norske Tv-programmer? Hva forventer du å få ut av dette?

Planen min er å ha en nettside som kommer mer ferske nyheter innen tv.
På en måte som Tv-guide - Se.no: TV-guide - se hele ukas TV-program
Jeg forventer å få besøk på siden og tjene litt penger.


HVORFOR JOBBER DU IKKE MED ÈN (1) NETTSIDE AV GANGEN?!

Syntes du virkelig det er rart at folk ikke tar deg seriøst lenger når du nekter å høre på de rådene vi prøver å gi deg?

Mange her inne, inkludert meg, har flere ganger rådet deg til å satse 110% på Rabattnett og glemme alt annet. Få den opp og gå skikkelig først og SÅ kan du tenke på andre nettsider.

Det er ikke bare å sette opp en nettside, legge ut et par artikler også strømmer pengene på. Det fungerer bare ikke sånn...


Jeg beklager virkelig!,

Jeg skal KUN jobbe på denne tv nettsiden (ingen ting annet).
Jeg har nå bestemte meg og fått så mye kritikk for at jeg gjør så mye på en gang.

Jeg skal kun jobbe med (EN) nettside om gangen.
Skal lære meg å skrive masse artikler og at de skal være gode å lese.


- Martin Ravndal
 
Foruten mange skrivefeil så er det flyten som nevnes her det første som også slår meg. Det blir rett og slett litt lite engasjerende å lese.

F. eks istedenfor det du skrev her:

Alarm 113
Dette er et program som handler om ekte hendelser rundt i Norge.
Alarm 113 har laget episoder der de har snakket med ambulansepersonell og pasienter.
Pasientene har sakt en hendelse som har skjedd dem. Også lager de en liten kort episode som hendelsen også slutten av episoden der får pasienten takke ambulansepersonellet som reddet personen når den var i nød.

Så kan kanskje noe sånt som dette kunne være et alternativ. (Ikke noe perfekt artikkel dette heller, men et forsøk på å få frem et poeng med hvordan det kan vries om til å bli mer flyt og mer engasjerende):

Alarm 113
Alarm 113 tar deg med inn i ambulansepersonalets dramatiske hverdag, hvor deres innsats kan bety forskjellen mellom liv og død. Hør de ekte historiene fra dramatiske hendelser fortalt fra ofrene som var på feil sted til feil tid og ambulansepersonalet som kom dem til unsetning. Se de rørende øyeblikkene når ofrene møter igjen sine redningsmenn.

Hvilken av de to tekstene gir deg mest lyst til å se programmet?

Lykke til med nok et prosjekt :) Håper du følger rådene du får her, de kommer nemlig fra personer med mye erfaring i det å bygge opp nettsider og vet nok hva de snakker om. Særlig det med å fokusere på få prosjekter om gangen for å sørge for å få dem gjennomført. (Selv om noen av rådene kommer i en litt ertende innpakning).
 
Sist redigert:

Martin R

Medlem
Svarer

Hei,




Ja, jeg ser hva du mener.
Skal skrive sånn at den virker mye mer spennende! :)


Foruten mange skrivefeil så er det flyten som nevnes her det første som også slår meg. Det blir rett og slett litt lite engasjerende å lese.

F. eks istedenfor det du skrev her:

Alarm 113
Dette er et program som handler om ekte hendelser rundt i Norge.
Alarm 113 har laget episoder der de har snakket med ambulansepersonell og pasienter.
Pasientene har sakt en hendelse som har skjedd dem. Også lager de en liten kort episode som hendelsen også slutten av episoden der får pasienten takke ambulansepersonellet som reddet personen når den var i nød.

Så kan kanskje noe sånt som dette kunne være et alternativ. (Ikke noe perfekt artikkel dette heller, men et forsøk på å få frem et poeng med hvordan det kan vries om til å bli mer flyt og mer engasjerende):

Alarm 113
Alarm 113 tar deg med inn i ambulansepersonalets dramatiske hverdag, hvor deres innsats kan bety forskjellen mellom liv og død. Hør de ekte historiene fra dramatiske hendelser fortalt fra ofrene som var på feil sted til feil tid og ambulansepersonalet som kom dem til unsetning. Se de rørende øyeblikkene når ofrene møter igjen sine redningsmenn.

Hvilken av de to tekstene gir deg mest lyst til å se programmet?
 

Bransje

DaddyO
enig igjen med TO.. oops.. finnes hundrevis på hundrevis av blooggere som skriver om program og serier. men greit, om du kan holde deg til kun det, så er du ihvertfall på rett vei igjen. Pepper er nødvendig av og til.
Bananfluer hehe,, hater dem.
 

MobyDick

New Member
altså, må jo si meg litt enig med folk her. Hvorfor skal folk lese din tv-guide, når se og hør/vg/db/ørten tv-guider/en million lokalaviser osv osv allerede gjør det?

i tillegg: hvorfor skal folk lese din tv-guide, når du rett og slett skriver ganske dårlig, og man kan få info om samme program feilfritt i vg?

ikke for å være slem eller noe, men ser ikke helt poenget. og mtp hvordan teksten din var, så tror jeg du har et godt stykke igjen før du kan skrive noe som er lesbart for den jevne tv-seer.

for å komme med min personlige mening, så synes jeg paradise hotell og alarm 113 er så ubeskrivelig kjedelig og jeg ville ikke lest om det selv med en pistol mot hodet. men er vel sikkert ikke alle som er enig med meg der.

uansett, mitt poeng er: det er ikke marked for en tv-guide. alt for mange gjør det, og alle disse gjør det bedre enn hva du eller jeg kunne klart. rabatter er MYE mer spennende. sats all din tid og energi på rabattnett.
 

zapotek

Medlem
Seriøst, Martin; IKKE dropp rabattnett, den har 10 ganger mer potensiale enn TV-guiden.

Det er ihvertfall betydlig enklere å monetize en slik side. Når det er sagt, så skal det litt til for å utkonkurrere de sidene som allerede dominerer den nisjen.

Toget er ikke i ferd med å forlate perrongen - det har gått for lenge siden. For å ta igjen forspranget er det ihvertfall ikke noe sjakktrekk å virre mellom ørtogørti prosjekter som vi har poengtert et par ganger til nå...
 
Jeg har aldri lest en tvguide, det er mulig at folk fortsatt leser dem. Før i tiden kunne det være at jeg så gjennom listen i Aftenposten eller VG. Det er ikke noe jeg ville funnet på å søke etter. Som det blir sagt mange ganger her; Potensiale for en slik side er minimal, og du har allerede rabattnett som det trolig vil være enklere å tjene penger på i første omgang.
 

Alexiuz

Medlem
Ser du får en del råd om å ikke fortsette med dette webprosjektet. Om du allikevel velger å produsere siden, og holde den oppdatert, kan du promotere den med å skrive om nye serier og filmer på sider som skriverier.no. Vet ikke hvor høyt siden din vil rangere på gode søkeord, men det har du kanskje noen tanker om selv?
 
Sist redigert:
Topp