Kjapp og trygg hosting for Wordpress

sKrud stjeler innhold

Status
Stengt for ytterligere svar.

Øie

Medlem
Jeg ønsker å advare andre mot at et medlem av forumet (sKrud) stjeler innhold fra andres sider. Han har kopiert innhold fra våre sider kredittkortet.com, bensinkort.no og forbrukslånet.no og bruker dette på kortogkreditt.no. Riktignok har han endret noen ord her og der, men det er liten tvil om at alt er stjålet, og dette er noe vi selvsagt ikke finner oss i.

Han er rapportert til Google, og jeg ber andre sjekke sidene hans for å sjekke om han i tillegg har stjålet innhold/design til disse.

Eksempel:

Vurdering av Trumf Visa Kredittkort
Trumf Visa Kredittkort - Sammenlign kredittkort og forbrukslån

Vurdering av 365 Direkte kredittkort
365Direkte Mastercard Kredittkort - Sammenlign kredittkort og forbrukslån

Legg merke til at han har kopiert skrivefeilen min på cashback og skriver cash back under oppsummering..

Det finnes 15-20 liknende eksempler.

Anders Øie og Kristian Vinkenes
 
Sist redigert:

Kassimaja

Geocacher
Nå kjenner ikke jeg saken, men slik det ser ut av hva som er skrevet her inne så følger bare han den tolkningen av lov om opphavsrett som enkelte her inne tvilholder på. Han har benyttet seg av tekst fra en annen opphavsmann og brukt den til å skape sitt eget åndsverk, er det noe problem i dte da? ;)
 

comichael

Medlem
Trøst dere med at søkemotorene stort sett vet hvem som er den rettmessige eieren av innhold, og at algoritmene er smarte nok til å identifisere lett omkrevet, duplisert tekst. Dette er en av de viktigste utfordringene for søkerobotene.

Jeg har opplevd lignende, en fyr kopierte omtrent hele nettstedet mitt som jeg hadde jobbet med i ukevis. Jeg tok tiden til hjelp og i dag er han praktisk talt 'gone' fra Google og Bing og det som er.

Det som er viktig for dere er å få de rangeringene og den trafikken og cashflowen som dere fortjener. Å lage unikt innhold lønner seg alltid. Google er din advokat, Åndsverksloven er for din far. Du er-- from the Internets :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Før man drar denne tråden noe lenger synes jeg Skrud selv skal få lov til å svare på disse alvorlige beskyldningene!

En ord-delingsfeil er ikke nok bevis på at ting er kopiert! Dette er noe faktisk mange gjør feil med.

Ellers er det vel slik at i denne bransjen så blir det mange like tekster....

Nå har jeg ikke tatt meg tiden til å gå inn for å se på dette konkrete tilfellet, men man skal være forsiktig med å beskylde folk for ting offentlig før man er 110% sikker.

Har dere vært i kontakt med Skrud? Har dere konfrontert han med dette?

Hvis ikke synes jeg det faktisk er en litt useriøs måte å gjøre ting på! Og, jeg vet ikke hva som er verst egentlig...
 
Nå har jeg ikke tatt meg tiden til å gå inn for å se på dette konkrete tilfellet, men man skal være forsiktig med å beskylde folk for ting offentlig før man er 110% sikker.

Helt enig. Og som jeg skrev tidligere så virket det som om det først og fremst var faktaopplysninger som isåfall er kopiert, men disse opplysningene går jeg utifra er de samme uansett - antall rentefrie dager etc.
 

xenimus86

Medlem
Skyldig eller ikke skyldig - har dere ikke konfrontert skrud før dere henger han ut her, så er det dere som er de store idiotene i mine øyne.
 

Øie

Medlem
Før man drar denne tråden noe lenger synes jeg Skrud selv skal få lov til å svare på disse alvorlige beskyldningene!

En ord-delingsfeil er ikke nok bevis på at ting er kopiert! Dette er noe faktisk mange gjør feil med.

Ellers er det vel slik at i denne bransjen så blir det mange like tekster....

Nå har jeg ikke tatt meg tiden til å gå inn for å se på dette konkrete tilfellet, men man skal være forsiktig med å beskylde folk for ting offentlig før man er 110% sikker.

Har dere vært i kontakt med Skrud? Har dere konfrontert han med dette?

Hvis ikke synes jeg det faktisk er en litt useriøs måte å gjøre ting på! Og, jeg vet ikke hva som er verst egentlig...

Før du har lest hva jeg snakker om synes jeg du skal holde deg for god til å komme med en belærende tone til oss. Det er overhodet ikke tvil om at han har kopiert alt innholdet vårt, limt det inn på sin side og endret et par ord/overskrifter.

Vi har kontaktet han og fått beskjed om at dette skal ordnes i løpet av dagen.

Det er mulig det å gå for langt å "henge han" ut her, men man blir jo forbanna over slikt.

Er tekstene orginalt forfattet av deg Øie?[/QUOTE skrev:
Tekstene er orginalt forfattet av meg. Noe baseres selvsagt på fakta, men det er spesielt teksten som omhandler kredittkortene/forbrukslånene vi reagerer på.

Trøst dere med at søkemotorene stort sett vet hvem som er den rettmessige eieren av innhold skrev:
Vi får håpe du har rett:)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå har jeg vel ikke kommet med en belærende tone i det hele tatt, men sagt min mening om saken på en relativ objektiv og generell måte. Så å angripe meg for dette blir bare dumt av dere!

At du/dere er forbanna rettferdiggjør heller ikke det å henge noen ut på den måten dere gjør her! Og, når du i tillegg kommer med info etterpå som sier at dere har funnet en løsning på dette med Skrud - så blir det jo enda dummere å henge han ut her...

Jeg har ingen behov for å leke detektiv for å finne ut hvem som har gjort hva i dette tilfellet - for alt jeg vet kunne saken vært motsatt så lenge Skrud ikke har vært på banen og kommentert dette. Så dine påstander er jo kun påstander så lenge det ikke foreligger noe annet her.
Jeg sier ikke at dere lyver, men jeg sier også at webforumet heller ikke bør brukes som en gapestokk helt uten videre.
 
K

Kontoristen

Guest
Hva om Skrud har fått teksten godkjent fra Trumf Visa, er det evt kopiering av innhold da også?
 
U

Uregistrert

Guest
Øie, vil bare si at jeg støtter deg 100%, helt opplagt at sKrud har tatt seg godt til rette her å bare kopiert masse innhold og trodd at han skulle komme unna med det.

Er bare så utrolig irriterende irriterende med folk som kopierer andre sitt arbeid, ikke rart man blir forbanna av det....

Msites Ltd: Før du som vanlig kommer med den helt utrolig arrogante tonen (som du nesten alltid gjør) så kan du ta en titt på linken under.

Dersom du ikke vet hvordan copyscape fungerer: Copyscape Plagiarism Checker - Duplicate Content Detection Software

Så MARKERER copyscape all teskt som er kopiert klart og tydelig!!
Nesten hele siden som er sammenlignet i copyscape her er ren blåkopi spør du meg.
sKrud har også rippa knappen man klikker på for å komme til tilbudene fra en annen side. Se bare på "Gå ->" knappen han bruker på sin side og på kortogkontant.no sine sider..... nok en kopi gitt...

Øie: Du må nok regne med at sKrud for alt for mye støtte her på forumet siden han har vært medlem så lenge her, men for oss som klarer å tenke lengre enn det, har for lengst skjønt hva slags type han egentlig er...

Er bare å forfølge dette. Han kan ikke skylle på at "Det bare er faktainformasjon" når nesten alt på visse sider er satt opp på nøyaktig likt som på din side Øie.

Dette er en prinsippsak... man skal f.... meg holde seg for god til å kopiere andres verk.... og sånt blir man sur av..

fysj, det syns jeg er stygt gjort altså :<

Msites Ltd:

Kopi beviset er under:

Du ser det ganske tydelig også her: Vurdering av 365 Direkte kredittkort
 
Msites Ltd: Før du som vanlig kommer med den helt utrolig arrogante tonen (som du nesten alltid gjør) så kan du ta en titt på linken under.

Det var da voldsomt. Han stilte noen få kritiske spørsmål og med rette. Unødvendig å henge ut noen uten at de har fått svare for seg. Og trådstarter sier jo også at sKrud har svart ham på e-post og sagt han skal rette opp i dette.

Øie: Du må nok regne med at sKrud for alt for mye støtte her på forumet siden han har vært medlem så lenge her, men for oss som klarer å tenke lengre enn det, har for lengst skjønt hva slags type han egentlig er...

Igjen. Det var da voldsomt. Folk kan tenke selv, har liten betydning hvor lenge noen har vært på forumet.

Jeg har kikket litt på disse sidene nå og sånn jeg ser det så ser du jo at til at det kun er "faktaopplysninger" som er "kopiert" - skjønner ikke poenget med å hisse seg opp over dette. Ta kontakt med advokat og hør hva han sier. La advokaten se på disse sidene og se om det er grunnlag for sak, jeg tviler nemlig sterkt.

Synes det bare blir for dumt å henge ut noen på denne måten jeg også, er jo ikke akkurat noe voldsomme greier som isåfall, muligens er "kopiert" - men snarest bare faktaopplysninger (som jeg går utifra stemmer og er korrekte)

Hadde det ennå vært noen tydelige og veloverveide formuleringer, altså annen tekst enn kun faktaopplysninger så kunne det vært mer diskuterbart.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp