Kjapp og trygg hosting for Wordpress

sKrud stjeler innhold

Status
Stengt for ytterligere svar.

Msites Ltd

Livsnyter
@uregistrert: Dette blir for dumt! Jeg har kommet med noen generelle uttalelser om fremgangsmåten. Jeg har ikke tatt stilling til om noen er skyldige i noe som helst.

Å påstå at jeg er arrogant til enhver tid har vel lite med diskusjonen å gjøre, og innebærer vel svært lite riktighet! I så fall må du gjerne peke på hva som var arrogant i mine innlegg!?!

Og, jeg kjenner godt til copyscape.....så ikke ta den arrogante tonen ;-)
Og, copyscape er ingen garanti for at ting er kopiert......

Skulle jeg reagert på samme måte hver gang jeg føler noen bruker noe av min tekst, eller ideer til artikler så hadde jeg nok ikke hatt annet å gjøre enn å forfølge slike saker.
 
U

Uregistrert

Guest
@Msites Ltd: Problemet med arrogante mennesker er selvsagt at dem ikke selv klarer å se dette selv (slik som de fleste her på forumet gjør).

Selv om dine kommenterer her i tråden ikke er like arrogante som ellers skal jeg gjerne vise deg hva som er arrogant av deg...

En ord-delingsfeil er ikke nok bevis på at ting er kopiert! Dette er noe faktisk mange gjør feil med.

Du sier jo selv at du ikke har vært detektiv, men likevel påstår at det bare er ord-delingsfeil som sKrud har gjort.... Har du brukt copyscape hadde du sett at 80-90% av innholdet til Øie er kopiert. Både det dere kaller "fakta informasjon" men også det som er av tekster ellers.

Eller et eksempel til...

Nå har jeg ikke tatt meg tiden til å gå inn for å se på dette konkrete tilfellet, men man skal være forsiktig med å beskylde folk for ting offentlig før man er 110% sikker.

Hvis ikke synes jeg det faktisk er en litt useriøs måte å gjøre ting på! Og, jeg vet ikke hva som er verst egentlig...

Hva får deg til å tro at ikke Øie ER 110% sikker da? Det er jo helt opplagt hva sKrud har gjort. Men igjen på webforumet har sKrud urettmessig en viss status fordi han har vært medlem lenge. Folk som kopieres andres innhold har gjort dette mer enn 1 gang (Dette er ikke første gang og heller ikke siste...)

Man blir jo forbanna over folk som både ødelegger for andre på denne måten.

Forøvrig kan jeg si at sKrud har begynt å rette opp noen av kopi feilene sine... Nå har han byttet ut knappen han stjal fra kortogkontant.no og laget sin egen amatørmessige "Søk" knapp...

Prinsippet er likevel klart. Håper flere skjønner hvor alvorlig det er for oss som driver med nettaktiviteter at andre stjeler innhold.

Stå på Øie.
 

Tonny Kluften

Administrator
Å poste som Uregistrert i en slik sak er ikke så bra. Jeg lar kommentarene hittil stå, men uregisrterte poster blir slettet etter denne posten.

Ingen er fredet her på forumet (desverre :D ), heller ikke i denne saken. Syns ikke skrud har fått mye støtte heller. Men folk belyser saken fra ulike perspektiv og det kan da ikke være negativt?

skrud rydder tydeligvis opp og da kan vi vel anse oss ferdige med denne saken.

Hvis dere vil diskutere innholdstyveri vil jeg svært gjerne høre meningene deres her:
Google og Bing søkeresultater – finn tre feil | Webforumet.no Blogg

:)
 

Knut

Medlem
Litt OT, men kun litt.

Det er flere ganger skrevet om at det er like ille å stjele ting på internett som det er å stjele i en butikk eller ellers IRL.
Da burde det vel være like ille å henge ut noen på internett også? Tviler veldig sterkt på at man hadde sett like "pent" på det om en butikk hengte opp ett A4 ark med navn og bilde av en som hadde rappa en avis på veggen, eller at en hang opp plakater på stolpene med navnet til en som hadde gjort innbrudd hos naboen.
Jeg synes dette er en uting å gjøre, selv om det kan bevises. Blir man frastjålet noe så bør man anmelde det, også når det gjelder internett. Sånne gapestokk metoder er det til slutt ingen som tjener på. Det burde helelr ikke vært lov å legge ut sånne ting på ett forum, slikt burde fjernes da det kan ødelegge enormt mye for en person. Det er ingen moderator eller forumbruker som har rett til å opptre som en dommer.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
@Uregistrert: Når jeg sier på generell basis at ord-delingsfeil er ganske vanlig og ikke nok til å felle noen er det med henvisning til informasjonen Øie selv kom med som det "fellende" bevis på at det var stjålet/kopiert.
Hvis du synes dette er arrogant er det vel ikke jeg som har et problem...

At Skrud har noen spesiell posisjon på forumet blir igjen for dumt å bruke som argument! Hold fokus på sak og ikke personene.

Og, hvis du tar deg et glass vann, får ned pulsen litt og leser gjennom postene her så er de rimelig objektive og støtter heldigvis mye mitt syn på dette med gapestokk.

For min del er denne diskusjonen avsluttet her og nå, og det virker ikke som om Skrud har planer om å komme på banen....
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er ingen tvil om at de eksemplene det vises til av trådstarter er så like at den ene av dem må være "kopiert" av den andre. Det er det ingen som helst tvil om.

NB! Jeg aner ikke hvem som har kopiert hvem, jeg aner ikke hva sKrud har gjort eller ikke gjort. Jeg aner ikke om både trådstarter og sKrud har kopiert tekstene sine rett fra Trumf, slik at de selvfølgelig er like. Men de eksemplene det vises til er like, såpass like at det ikke er noen tvil om at de medfører en krenkelse av en eventuell opphavsrett. Ingen tvil.

Og jeg har studert lingvistikk, så dette har jeg greie på :)
 

Øie

Medlem
Det er ingen tvil om at de eksemplene det vises til av trådstarter er så like at den ene av dem må være "kopiert" av den andre. Det er det ingen som helst tvil om.

NB! Jeg aner ikke hvem som har kopiert hvem, jeg aner ikke hva sKrud har gjort eller ikke gjort. Jeg aner ikke om både trådstarter og sKrud har kopiert tekstene sine rett fra Trumf, slik at de selvfølgelig er like. Men de eksemplene det vises til er like, såpass like at det ikke er noen tvil om at de medfører en krenkelse av en eventuell opphavsrett. Ingen tvil.

Og jeg har studert lingvistikk, så dette har jeg greie på :)

Synes du oppsummerer på en nokså god måte her. Foreløpig har jeg ikke sett noen endring på sidene hans, men jeg forventer at de kommer.

Teksten på våre sider er ikke kopiert fra kredittkortsidene. Selvfølgelig er det en del faktaopplysninger som ligger til grunn, men det faktum at alt som står om kredittkortene under "kort om kredittkortet" (han har stjålet overskriften også) er så og si identisk, samt at rekkefølgen alt er satt opp på uten tvil viser at han har brukt "Ctrl + c" og "Ctrl + p", og kun byttet ut noen ord og overskrifter, gjør dette til en stor sak i mine øyne.

Jeg må ta litt selvkritikk på gapestokk-nivået på innlegget mitt, men jeg valgte å gjøre dette etter å ha fått et arrogant og flåsete svar tilbake på min første henvendelse ang. kopieringen. Fikser sKrud sine feil kan tråden selvsagt slettes.

På prinsipielt grunnlag er jeg svært lite tilhenger av at personer som gjør tydelige overtramp skal få ture frem uten at noen setter ned foten. Fakta er at sKrud har stjålet innhold og da må han tåle at noen faktisk påpeker at det er netopp det han har gjort.

Det blir nevnt tidligere i tråden at det er kun faktaopplysninger som er kopiert og at dette ikke ville holdt juridisk, men det er selvsagt ikke riktig. De personene som mener dette må gjerne lese absolutt alle artiklene på kortogkreditt.no og sammenlikne med våre sider. Det tar ikke lang tid før man skjønner at absolutt alt er plagiat.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg ser egentlig ikke problemet med å henge ut folk når de har stjelt innholdet ditt. Det er en varsel til alle andre som leser denne tråden at om de prøver seg på noe lignende, så kan de fort hende de også blir hengt ut!

Jeg vet at skrud egentlig er en grei kar, men denne gangene har det nok gått litt for fort i svingene for han. Det har det nok gjort for oss alle enkelte ganger, så det er ingen grunn til å peke fingeren for mye.

Øie og Skrud klarer nok å ordne opp selv. Det rettferdige her er jo at skrud ber om unnskyldning og fjerner tekstene, eventuelt får tillatelse til å beholde de i retur for at han krediterer Øie som kilde.

Hadde det vært snakk om et fotografi så hadde fotograf sendt regning uten å stille spørsmål i mange tilfeller. "Gjort er gjort" sies det ofte da. I mange tilfeller er det like mye jobb med en tekst som det er å ta et bilde, så en tekst er på ingen måter mindre verdt.
 

comichael

Medlem
Vil bare minne om at sKrud er en Meget Sliten Student, og til hans forsvar kan det sies at han nok var Meget Lat i gjerningsøyeblikket.

Det var kanskje Santander sine sinnsyke provisjoner som gjorde at piraten våknet her :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp