Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slått sammen faktanettsidene og pusset opp

JoachimO

Medlem
Hepp

Har slått sammen Mobilfakta.no, Kamerafakta.no og Tabletfakta.no under domenet Faktanett.no som jeg tidligere har brukt som samleside for artiklene på de øvrige domenene.

Enkeltdomenene peker til sine respektive seksjoner av den nye samlesiden.

Vil gjerne ha tilbakemelding på siden generelt, og faktasidene spesielt

se Faktaside for HTC Desire 500 | Faktanett for et eksempel på en faktaside med "all the bells and whistles"
 

Olavxxx

Member
Hei,
For det første: Kult konsept. Jeg hadde en gang en drøm om å drive et slikt sted og jeg kjøpte til og med domenet spesifikasjoner.no.

Men jeg orket aldri starte på oppgaven og jobber heller for andre :p
(Det kan være det domenet er ledig fremdeles, hvis noen vil ha det).

Når det er sagt:

Bra ting
Responsivt design
Pent design
Mye innhold
Oppdatert innhold

Kan gjøres noe med
Litt lite kontrast på den minste logoteksten
Hjem (hus) ikonet ser ut som det er deaktivert (sort)
For trege animasjoner ved sidelasting (juster varighet ned til kanskje 100ms?)
Ville byttet ut "zoom"-bildet som kommer v/ hover
Hva med å "lime" øverste menyen fast (ved skrolling)?
Øke synlighet på "skroll opp"?

Du har som sagt en fin side, det er primært grad av universell utforming jeg tenker på.


----

Tablet, kalle denne nettbrett?
Fatadatabasen > tungt ord? Hva med "Arkiv"?

Ps. Faktadatabasen, det er vel egentlig ikke fakta? Det er jo rykter.
Ryktebørsen? Kanskje det er et bedre navn? (eller noe helt annet, men husk at fakta er fakta ;) Rykter er ikke fakta, før de er bekreftet.)
 
Sist redigert:

JoachimO

Medlem
Mye good feedback å ta tak i her. Takk for det.

Ang Faktadatabasen, dette er bare alle faktasidene samlet og sortert etter år, og inkluderer også de få faktasidene som til enhver tid ligger utebasert på rykter (som per i dag LG Nexus 5), men er hovedsaklig vanlige faktasider basert på produsentenes offisielle spesifikasjoner.

Faktasider basert på rykter og spekulasjoner, eller ryktesider om du vil, er tydelig merket med en varselboks som forteller at de ikke er basert på offisielle data som vist på linken over.
 
Sist redigert:

Olavxxx

Member
Har du (ev har du tenkt å innføre) sammenligning?
Det var en av tingene jeg drømte om å gjøre.

Min inspirasjon, var en internasjonal side som sammenligner spesifikasjoner.
Det er jo en "sort hvitt" sammenligning, dvs. La oss si du sammenligner Iphone 4 mot Nexus 4. Så ser du bare primært en tabell nedover, men med kolonnene riktig sortert.

Så ser du feks skjermstr, vekt, prosessorhastighet, lagringskapasitet, utvidelsesmulighet for lagring, lagringskontakt, m.m.

Det var en slik løsning jeg gikk lenge å tenkte på å lage, men aldri realiserte :p
Har et par andre gode domener jeg har kjøpt og så latt gå ut igjen på samme måte, he he.

Men en slik spesifikasjonssammenligning er grei å ha.. Det er jo veldig mange som spør meg på jobben om hvilken mobil jeg anbefaler. Så bør siden ha noen gode sammenligningsikoner (veldig visuelle og enkle), feks en grønn thumb up eller noe og en rød thumb down for vinner/taper innenfor hver kategori.

Det kan jo gjerne være:
Skjerm
(teknologi på panel, oppløsning, kontrast, lysstyrke)
Kamera
(bildebrikke, megapixels)
Vekt
Opplevd byggkvalitet
(herunder materialer, vanntett eller ei,m.m.)

Så summerer du det i bunn.
 

JoachimO

Medlem
Det er nok ikke til å stikke under en stol at traffikk fra organsike søk gikk litt ned de første dagene etter sammenslåingen, men denne er på vi tilbake igjen.
 

JoachimO

Medlem
Innførte denne helt nylig ja, så har ikke så mye data på effekt fra den. Er tilgjengelig som plugin til WP.
 

JoachimO

Medlem
Er bare den nederste annonsen er er repost.us sin. Den i selve innholdet er min egen, ergo får jeg også ekstra annonsevisninger og inntekter fra viderepubliserte artikler.

Enda ikke stort reposts dog, kommer til å kjøre det en stund å se hva som skjer, lite å tape på det.
 
Topp