Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slapped by Google

kongen

kongemedlem
I dag fikk jeg en av mine kampanjer bitchslapped av Google, og alle, absolutt alle søkeord fikk qualityscore 1. Grunnen var at landingssiden/domenet til Clickbank produktet som jeg direktelinker til har fått en Google slap.

Og det er på slike dager man ser viktigheten i å ha flere kampanjer og flere inntektskilder, og ikke legger all energi i én inntektskilde.
 

kongen

kongemedlem
Hva slags slap mener du? Ble den kastet ut av SERP?

Siden ble ikke kastet ut av SERP, dette gjelder kun PPC.

Hva skjer?

Er jo ganske umulig for andre å forholde seg til dette om vi ikke får vite hva som har skjedd!

Google har funnet ut at de misliker bruk av PPC til nettsider som selger eBøker, fake review sites, flogs med affiliatelinker, og reiseselskaper (kanskje Google kommer med eget reiseselskap/reiseside snart?)
 

Web2000

Medlem
Jeg har opplevd dette selv nå nettopp. Hadde et par "clickbank" sider som jeg hadde 1 million visninger på via adwords og et par tusen klikk daglig. For et par dager siden skjedde det noe drastisk. Antall visninger fallt til ca 10000 pr dag og nå oppnår jeg kun et par hundre klikk.
Er det noe jeg kan gjøre for å få opp antall visninger og klikk igjen? Er det ikke mulig å å markedsføre "clickbank" sider via adwords lenger?
 

Webby

Medlem
Spørs hvordan du markedsførte dem - her må du gi litt mer informasjon.
Direktelinking? Med landingsside eller redirect? Osv.
 

i-net

Medlem
Det å si at google ikke lenger vil ha ebøker er vel litt hardt å ta i. Dem vil helst ikke ha ebøker om å "Bli rik på nett", men hvorfor tror du at ebøker generelt er fyfy?
 

Web2000

Medlem
Jeg har landngsider ja. De inneholder et par undersider med relevante artikler om emnet, samt en underside som er en "review" av et par clickbank produkter innenfor samme nisje. Sidene har vært oppe i ca 1 uke. Nå har jeg plutselig bare 1/10 av visningene og klikkene jeg hadde for et par dager siden. Er dette fordi at adwords har oppfattet at sidene mine inneholder affliate linker? Er det ikke lenger mulig å markedsføre sider som inneholder affiliate linker gjennom adwords? Eventuelt hva kan jeg gjøre for å få opp antall visninger igjen?
 
U

Uregistrert

Guest
Hvis du har en slik landingsside (review side for noen clickbank produkter), hva er best? Å linke til hovedsiden for produktet (der det står masse info om produktet) eller rett til betalingssiden. Jeg tenker da på hva adwords foretrekker ikke på hva som gir mest salg.
 

Web2000

Medlem
I Google sine adwords retningslinjer står følgende:

- Agentnettsteder uten relevant og originalt innhold som er laget for å generere trafikk til et annet nettsted med et annet domene (Affiliate nettsteder som kun fungerer som en bridge-page for å sende trafikken videre til et annet nettsted).

Da lurer jeg på hva som menes med en bridgepage? For meg virker det jo som alle affiliate nettsteder faller inn under dette. Men det kan vel ikke stemme sider det finnes millioner av nettsteder som inneholder affiliate linker som benytter seg av adwords. Noen som vet hva som er lov og ikke lov her?
 
Topp