Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slette mappe, undermapper og filer med php

Hei.

Jeg har låst meg litt fast.
Jeg har en enkel, liten webserver kjørende på linja mi. På den har jeg prøvd meg på div. forskjellige gallerier for å teste ut div.

Problemet er at enkelte av galleriene har noen mapper og filer som jeg ikke får til å slette på min egen server (Permission denied), antagelig pga de er opprettet via php.

Hvordan kan jeg få slettet disse mappene- og filene?
"Owner" av filene er "apache", som gjør at jeg ikke har tilgang til å slette disse.
 

Bjørnar

Gründer
du kan jo unlink($file) i php for å slette, men kanskje ikke helt det du ønsker?

dersom det er windows, så kan du vel høyreklikke på FTP-/filbehandleren, og "åpne som administrator" ? samme forsåvidt på linux.
 
Tja, er det så enkelt som å åpne FTP-klienten som administrator?
Det må jeg teste når jeg kommer hjem. :)

Det jeg i utgangspunktet var ute etter, er et lite php script som kunne latt meg slette mapper ja, gjerne noe som sletter både mappen, undermappene og filene i den bestemte mappa som velges. Jeg har erfart at dette er løsningen som funker for å få slettet filer som er opprettet via PHP. Men skal prøve administratorgreia når jeg er hjemme :)

du kan jo unlink($file) i php for å slette, men kanskje ikke helt det du ønsker?

dersom det er windows, så kan du vel høyreklikke på FTP-/filbehandleren, og "åpne som administrator" ? samme forsåvidt på linux.
 

GauNodac

Medlem
Kan du ikke bare å gå rett inn på serveren utenom FTP? Utifra det du beskriver virker det som du har tilgang til den hjemme. Altså fysisk pålogging på serveren.
 
Topp