Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slidshow for Wordpress

regor

Medlem
Hei
Jeg har lastet ned en plugins for slidshow, men jeg greier ikke legge slidshowet oppe på siden.
Får bare lagt den under widgeter, noen som vet hva jeg skal gjøre hvis jeg vil legge den et annet sted?
 

regor

Medlem
zapotek: Jeg vet ikke hvordan man legger det direkte inn i themet.
Kan du forklare meg det?

Pong: Plugin heter slidshow, hva er en typo?
Vet du hva jeg bør gjøre?
 

regor

Medlem
har nå lastet ned nextgen plugin, men greier ikke noe mer der.
jeg har en banner på siden, så menyen.
etter dette ønsker jeg et slidshow.
hvordan plaserer jeg det der?
 

regor

Medlem
hjelper dessverre ikke så mye, når jeg gjorde om siden til norsk.
så viste jeg hvor jeg skulle gå inn(wp-config.php ) og hvor koden skulle stå og hva som skulle stå(define('WPLANG', 'nb_NO')
en sånn veiledning hadde vært topp, når jeg gikk inn på den linken zapotek skrev.
så sto det en kode der, men jeg vet ikke hvor jeg skal sette den og hvor slidsowet kommer.
 

Marte_Johansen

New Member
Jeg vet at NextGen er shortcode basert. Når du lager et galleri får dette et id nummer, dette kan du putte inn i shortcoden din. Se liste med shortcodes på denne siden Wordpress NextGEN Gallery Shortcodes | Dijitul.com

her er et eksempel på shortcode: [ slideshow id=x w=width h=height ]

Når du har bygget opp shortcoden slik du skal må du putte denne inn på riktig sted. Hvis du vil ha den på "forsiden" på nettsiden din må du putte denne koden direkte inn i den posten som ligger på forsiden.

Eller du kan putte den inn i themet, men det er mer tungvint hvis du ikke er vant til å redigere theme filer.

Håper dette hjelper :)
 

regor

Medlem
Hei Marte

Jeg har fått litt hjelp til siden, men tusen takk for forklaringen.
Da kanskje jeg greier det selv neste gang.
 

Marte_Johansen

New Member
Bare hyggelig! Du klarer det sikkert selv neste gang. Det meste med WordPress er enkelt når man bare har skjønt systemet :) Lykke til!
 
Topp