Kjapp og trygg hosting for Wordpress

sliter med script...

Jo takk :) jeg driver ikke så ofte med dette, så får aldri satt meg orntlig inn i det,
blir mye prøving og feiling :)

håper noen svarer på mitt andre innlegg ;)
 
jeg spurte ikke hva som var galt, jeg spurte om hvordan man finner ut hva som er galt,
når noe funker i en nettleser men ikke i en konkurrerende!

hvorfor du gidd å svare her når jeg svarer selv at det gikk greit skjønner ikke jeg...
hadde jeg hatt mulighet ville jeg slettet innlegget mitt rett etter jeg la det inn,
siden det plutselig var urelevant!

men du... husk i stille klokken da ;)
 
trodde ikke dette var mulig, her regger man seg og kommer med et innlegg,
og du svarer på noe som ikke trenger et svar!

svar heller på mitt andre innlegg om du vil øke antall innlegg du har her...
 

Keanu

Geek
Problemet med IE er vel at den ikke tar HTML som validerer, eller at validering iallefall ikke er noen garanti for at det fungerer. Man må legge inn IE-hacks i javascript og CSS. Basis html-tagger fungerer som oftest bra, men så fort det er litt mer avansert CSS eller javascript så får man problemer i IE. Derfor kan ikke Validators ses på som et verktøy som finner feil for IE, selv om det absolutt er lurt (mener jeg) å validere.

Satt selv og slet med et litt innfløkt list-style-problem i CSS tidligere i dag, og som oftest er det beste enten prøve å feile litt (og legge inn hack), eller google det ("list-style ie css fix").
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo. av alle crappy produkter MS har laget er vel IE iallefall på topp 3.. snakk om shitty produkt. følger ingen standarder som alle andre følger og gjengir derfor nettsider feil, dessuten er IE den tregeste og minst stabile av dem alle.

rart at Mozilla klarer å lage en mye bedre nettleser på dugnad mens MS med sine milliarder av ressurser ikke er i nærheten... på tide å bytte til Mac?

Ja.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Det første du gjør når du får problemer i IE er jo selvfølgelig å sjekke W3C om siden validerer. Når det ikke fungerer 100%, da begynner du med IE-Hacks, eller, lager det annerledes, for IE-hacks er egentlig bare dumt å bruke :p

OG peterandrej, nå må du ikke ta helt av her da, IE var god browser i sin tid den, men er en del utdatert nå. De jobber vell en del med neste versjon om jeg ikke har lest feil. Så håper den blir bedre da, og at den blir PUSHET ut til brukere (er desverre enda folk som bruker IE6).

Og vær så snill alle sammen, ikke få folk til å bytte til Mac. For hva skjer da? jo, alt virus og helvette som er til Windows idag (som er den mest brukte platformen, og det er derfor det er der, siden den er mest brukt og skader mest) kommer til Mac :p hehe...

La de som ikke vet bedre holde seg til Windows ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Her vil det nok gjøre mirakler å validere ja, men det vidarlo hinter til, er nok at selv om kode validerer, så er det ikke dermed sagt at det gir det resultatet du ønsker. Har du f.ex. mulighet til å linke til siden, legge ut et screenshot av hvordan det er og hvordan du vil det skal være, eller noe, så vil det veldig raskt bli enklere å hjelpe. Og hvis du ikke har validert den, så tror jeg det kan være mer rusk i systemet, ut fra det du har lagt ut her ;)
 
Topp