Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sliter med thumbs i WP

Demilio

Medlem
de er reelle varsler, men de er fortsatt crappy generelt spør du meg, men det er min mening. Det kommer av dårlige opplevelser og vanskelige oppsett, ikke hovedsaklig dette med varsel for timbthumb
 

PIP

Medlem
Synes det er veldig bra at de har kontroll og sender ut varsler. Men det jeg har litt problemer med er den begrensningen de har på ressursbruken. At timbthumb i seg selv krever for mye av serveren synes jeg er litt rart!!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Delvis enig, men såvidt jeg kan skjønne genererer timthumb bildene "on demand" hver gang siden lastes, og det krever faktisk ganske mye av serveren. Sånn det ellers gjøres i wordpress er at bildene genereres når man først laster dem opp, og deretter brukes de bare statisk, noe som generelt er mye mer ressursvennlig. Enda smartere er det som vel er snakk om å gjennomføre i wordpress (tror ikke det har kommet enda, men at det er planer om det) - å generere hvert bilde kun der det trengs, så man ikke genererer unødvendig mange varianter av hvert bilde. La oss si at en nettside kanskje bruker noen spesielle formater på forsiden og til en portfolio, men helt andre formater i en blogg, og kanskje enda noen andre formater på et par andre undersider, men at ingen av disse formatene brukes på de andre sidene. Da er det jo tåpelig å generere 6 versjoner av bildene som skal til forsiden og portfolioen, når man bare trenger to versjoner, osv. Så, da genereres i stedet hvert bilde første gangen en side vises, men bildet lagres, og deretter viser man den statiske kopien til hver besøkende, så de ikke genereres på nytt for hver gang.
 
Topp