Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SMS-tjenester.

xenimus86

Medlem
Noen som har erfaring på dette området?
Det er jo en del cash i dette.
Se på f.eks politi.net, som drives av InteleSMS as, hadde vel driftsintekter på rundt 7 m...

Tenker faktisk først og fremst på en liten UP-tjeneste. Noe jeg bør være obs på?
 

Knut

Medlem
Det du kanskje bør være emst obs på er at det koster masse penger å tjene masse penger, og at sms tjenester er vel det det er mest klager på for tiden
 

xenimus86

Medlem
Ja det har jeg fått med meg ... Kjedelige saker. Jamba-greiene og alt det. Skaper mye frustrasjon.
Heldigvis setter jeg alltid kunden i førstesete, og gjør alt for å holde dem fornøyde. Skal nok selvsagt gi GOD informasjon om avmelding osv...

Ville det lureste være å starte helt for meg selv, inngå avtaler med "de store" og gjøre det på den måten, (noen som vet priser her?)

eller å bruke en enkel tjeneste, hvor man kan opprette en sms-tjeneste på 3 minutter?

Ulempen med siste er jo at det ofte står på slutten av hver sms "ønsker du din egen gratis sms-tjeneste? sjekk ut www.x.no"
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
jeg Sjekket ut dette for noen mnd siden ... da sjekket jeg med netcom. Jeg fikk da en liste jeg ikke husker hvor ligger.
da var det ca 50.000 for nr og oppstart plus en viss provisjon per sendte/mottatte sms..
denne provisjonen ble mindre for jo flere som sendt/mottatt

går jo ann å gå inn på telenor/netcom osv. og sende dem en e-mail om akkuratt dette
 
Noen som har erfaring på dette området?
Det er jo en del cash i dette.
Se på f.eks politi.net, som drives av InteleSMS as, hadde vel driftsintekter på rundt 7 m...

Tenker faktisk først og fremst på en liten UP-tjeneste. Noe jeg bør være obs på?


Du bør være obs på at dette er svindyrt, først og fremst med tanke på annonsering. Ikke mange er interessert i dette, og smsradar.no dekker hele norge, og er nok norges mest kjente.

Jeg tror nok ikke dette er en tjeneste du vil tjene noe spesielt på
 

Chris M

Medlem
Koster ikke 50 000 kr å komme i gang. Finnes aktører som tilbyr dette gratis eller til lav månedspris. Men å koble opp tjenesten rent teknisk kan vel koste litt alt ettersom hva slags tjeneste du skal ha og om den er teknisk avansert. Herunder kommer å lage et system som sender ut sms til de som har valgt UP-kontroller i et visst område etc. Men dette er rene programmeringskostnader, og har lite eller ingenting med selve oppsettet på sms-delen som oftest følger en standard.

Kjenner en som har laget et par slike tjenester tidligere og som sikkert kan ta oppdraget til en overkommelig pris om du er interessert. Bare å ta kontakt på PM i så tilfelle så skal jeg formidle kontakt.
 

ptomter

Medlem
Du burde pswin.no som har avtale med alle de store teleselskapene som telenor, netcom, ventelo, osv.

De 50K. du snakker om det er viss du lager en direkte avtale med de ulike firmaene. Men viss du bruker eks. pswin. så får du definert dine ord eks: "film" james bond og sender det til deres nr. så vil dette bli opp mot dine kunder og får oppplyst om at det er du som er sender. Vesentlig billig, og veiledninger for implementering.
 

mkander

Medlem
Har brukt Sendega tidligere og er godt fornøyd med dem. Kan absolutt anbefales.

Et annet firma som er bra er Eurobate. Meget hyggelige folk som hjelper deg godt på vei på SMS-arenaen med gode råd osv.

Når det gjelder sånne billett-systemer kan det være verdt å sjekke ut 123ticket.
 

Corzani

New Member
Jeg kan levere følgende:
SMS Gateway + CPA Avtale(overtaksert SMS)
Etablering: 500,-
Månedspris: 199,-
Vanlig SMS pris: 30 øre
Kodeord: 499,- / per år.
Share/cut på overtaksert SMS kan diskuteres.
Ta kontakt per e-post christoffer@lead.no om det skulle være interessant.
 
Topp