Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SMS-varsling ved nedetid

Lurer på om det eksisterer en tjeneste som fungerer slik at en bot e.l. med jevne mellomrom sjekker om nettstedet mitt er oppe, og som sender meg et varsel om dette på SMS dersom jeg har nedetid slik at jeg kan få reparert det? Og har noen av dere isåfall testet slike tjenester som dere kan anbefale?
 

Nutz

Med lem
Har man 2 forskjellige servere, så kan man "overvåke" seg selv.
Billige SMS-tjenester/kreditt kan man kjøpe hos Clickatell.com med grusomt enkle API's å benytte. :D
Tror du finner bibliotek(API) til alle de prog-språk du benytter. (PHP, ASP, .NET Perl etc. )
Da betaler man kun per SMS, noe som er peanøtter i forhold til hva en varslingtjeneste kan tilby deg. Har støtte for mange typer meldinger. Også flash (den typen som som vises uten at man må åpne meldingen for å lese den)

Dessuten er det god support og oppfølging hos Clickatell.
 

RipZ

Medlem
Har man 2 forskjellige servere, så kan man "overvåke" seg selv.
Billige SMS-tjenester/kreditt kan man kjøpe hos Clickatell.com med grusomt enkle API's å benytte. :D
Tror du finner bibliotek(API) til alle de prog-språk du benytter. (PHP, ASP, .NET Perl etc. )
Da betaler man kun per SMS, noe som er peanøtter i forhold til hva en varslingtjeneste kan tilby deg. Har støtte for mange typer meldinger. Også flash (den typen som som vises uten at man må åpne meldingen for å lese den)

Dessuten er det god support og oppfølging hos Clickatell.

Dette er å anbefale om man:

1) Synes det er spennende å utvikle en slik løsning selv
2) Har en latterlig lav timelønn
3) Har latterlig mye nedetide

$96 for "Advanced Plan" med $.20 per SMS varsling er vel ikke akkurat en avskrekkende pris.
 

Nutz

Med lem
Neida, ikke avskrekkende. ;)
Men blir tildels matt av folk som absolutt ikke kan gjøre en dritt selv FORDI de har så himla høy timelønn! -Noen trenger å komme seg ned på jorda.
Si meg en ting, tar du deg råd til å dusje innimellom? :D

Finnes et gammelt Perl-"verktøy" som heter WebInject WebInject - (HTTP) Web Application and Web Services Test Tool
Lukter på de serverne og omtrent alle tjenestene på servere du måtte ønske.
Denne kan sende en mail ved alarm via en liten plugin.
-Så fort man har fått generert en mail, så er ikke veien lang til en SMS til deg via en tjeneste som Clickatel heller.
 
Topp