Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Snyter skatt på Google

picxx

Well-Known Member
Det står at "Sjekken heves i en utenlandsk bank med filial i Sverige."
Det er ikke mulig å gjøre i Norge såvidt jeg vet.

Det er vel ikke så langt til svenskegrensa for de fleste ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Dette er en litt artig sak - og forsåvidt en utfordring for skatteetatene i de fleste land. Her i Danmark er de veldig aktive mot "utenlandske inntekter" som f.eks trading, nettinntekter etc. De har faktisk et eget prosjekt for å avsløre dette og har i år sendt ut varsel til 1500 personer som har tradet med utenlandske internettbørser.

Når det gjelder utenlandske banker med filial i Norge er vel BNP en av dem f.eks....
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er vel bare et spørsmål om tid før dem inser at hvor mye penger dem kan dra fra internettinntektene til nordmenn og da får vi vel en liten tilleggsavgift i samme slengen.

Nettavgift på 15.3%.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En annen nevnverdig ting er jo hvor lønnsomt en adsense skatt villle blitt for små bloggere som bare har som mål å få dekket utgiftene på hosting og domene. Dem har som oftest null interesse i å sette seg inn i papirarbeidet osv. og om dem skal betale skatt burde dem da vel også fått lov å skrive av ting som internett, pc osv?
 

peterandrej

pensjonert moderator
De får jo lov til det hvis de ordner seg et ENK, for eksempel. Men, da må du føre regnskap og vanskelig ligning. Så da blir det muligens uaktuelt. Men, man kan jo få registrert virsomheten som "hobby", og da gjelder vel andre regler - tror jeg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Man må skatte av hobby også. Og hobbyene kan vel ikke overstige en omsetning på 50k i året om jeg husker feil, for da må dem inn i MVA registereret.
 

Web2000

Medlem
Dette dreier seg jo ikke om noen bloggere som tjener en tusenlapp eller to pr mnd. Det bryr skattevesenet seg ingenting, hverken i Norge eller Sverige.
Dette dreier seg om de som har skjulte internett inntekter som er på flere hundretusen i året...
Først da blir det interresant for skattevesenet å huke tak i dem.
Og det er først da de evnt. kan finne dem, med tanke på større pengetransaksjoner på kontoer som de ikke kan "gjøre rede for"
 

Msites Ltd

Livsnyter
Man har vel lov til å tjene en viss sum skattefritt som hobbyinntekt.....mener det tidligere var 30.000.

Hvis man ikke hadde denne regelen ville det jo vært skattejakt på alle mennesker... - solgte du grillen din sier du.....OG barnevogna..... har du skattet av den??? ....hehe .... synes jeg så det!
 
Topp