Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Solidhost VPS nede i 50 timer

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har en VPS hos Solidhost som har vært nede i 50 timer nå... det er spesielt. Det er et ddos angrep på serveren og de har ikke klart å gjøre noe med det.
Et annet medlem her på WF har også VPS der og har allerede bestilt ny server annet sted, ikke så veldig overraskende kanskje.
 
Sist redigert:

Pål

Medlem
har samme problemet :((( fryktelig frustrerende! burde det ikke være mulig å flytte "problemkunden" over på en annen server, så slipper vi andre problemet?
 

Pål

Medlem
vet du noe om hvor mange kunder som er på en slik server? siden det er en VPS kan det vel ikke være snakk om så veldig mange kunder? flytt en og en kunde vekk? Aner dog ikke om det er mulig å gjøre noe sånt lett ;)

Men det kan jo ikke fortsette som dette heller så lenge før folk takker for seg og flytter!
 

picxx

Well-Known Member
Uff, ikke særlig positive nyheter akkurat dette.
Holder selv på å flytte en kunde over til solidhost nå og dette er vel ikke noe enestående tilfelle når det kommer til nedetid hos solidhost :(
 

sta

Medlem
De vet ikke hvem problemkunden er.

Er angrepet rettet mot IP-adresser eller domener? I begge tilfeller burde det vel være mulig å analysere trafikken, finne ut hvilke adresser dette retter seg imot, og heretter få flyttet disse bort fra serveren.

Problemet er vel kanskje at angrepet spiser så mye båndbredde at hele nettverket til Solidhost blir lammet?
 

Tonny Kluften

Administrator
Problemet er, ifølge SH, at serverleverandøren ikke vil si hvilken IP eller domene angrepet er rettet mot. Hvorfor de ikke vil si det vet jeg ikke. Kanskje SH må betale for slik support og ikke vil det, vanskelig å si. Eller så klarer ikke serverleverandøren å finne det ut, men det høres rart ut det også.
 

Tonny Kluften

Administrator
between a rock and a hard place= i et dilemma?
De var i et dilemma, klart det, skulle man vente og håpe at angrepet gikk over eller skulle man laste opp siste tilgjengelige backup på ny server? Men det ble til at de ventet og så lastet opp alt tilgjengelig på ny server :rolleyes:

Men for å si det sånn, noen på support der har jobbet både rompa og sikkert alt annet av seg det siste døgnet. Tror jeg fikk svar omtrent hver time i 30 timer fra Lars på support :D

Det er ingen som kan si at de ikke jobber når de først setter i gang.
 

Christian

Medlem
Hvorfor har du vært for ille for dem? Slik jeg forstår det, så har du kundeforholdet med de, og de har outsorcet selve serverdriften. Riktig? Man kan outsource tjenester, men aldri ansvaret.
 
Topp