Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sosiale medier automatisering

Ludus

Medlem
Jeg har automatisert sosiale mediene mine, som Twitter, Linkedin og Facebook. Jeg skal bare publisere en blogg innlegg, og den vil være på twitter. Etterpå, oppdater twitter "Facebook status" min, og du kan se innleggen på Linkedin også.

Bruker dere automatiseringen av sosiale mediene?
 

Speca

Medlem
For hvert innlegg jeg skriver, så blir det innlegget postet i ulike varianter ca. 150 steder. Så ja, dette gjøres selvsagt!
 

Hupsey

Medlem
For hvert innlegg jeg skriver, så blir det innlegget postet i ulike varianter ca. 150 steder. Så ja, dette gjøres selvsagt!

Hvordan et effekten? For dette mye bedre ranking i google? Regner ikke med at denne metoden gir så god trafikk effekt, siden man neppe har tid til å markedsføre de 150 "sploggene" ?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg bruker selv timely.is for å periodisk tweete på to forskjellige konti; rss graffitti oppdaterer så mine pages; jeg måtte gå via en egen server for at rss graffitti skulle kunne få inn twitter-rss'en på en god måte, for en eller annen grunn.

Bruker noen Yahoo Pipes? Ser veldig kjekt ut, det verktøyet.
 

duppsko

Medlem
Om det skal brukes kommer vel ann på formålet. For en personlig blogg ville jeg ikke brukt da. Men om det er til artikelsider som du skal tjene penger på osv, kjør på.

Men jeg ville heller ikke linket artikelsider opp mot privat Facebook bruker eller Twitter.
 

Speca

Medlem
Beklager, jeg hadde oversett denne tråden her jeg. Alt nedenfor er skrevet FØR jeg oppdaget at plugin'en ikke fungerer lenger. Det har vært eksamenstid, juletid og influensatid(er det fortsatt), så har ikke jobbet noe særlig de siste 6 uker, så det har gått meg hus forbi at den ikke fungerer lenger. Innlegget stilet til Dag Frogner kan fortsatt gjøres med pixelpipe, posterous, etc. men da manuelt.

Hvordan et effekten? For dette mye bedre ranking i google? Regner ikke med at denne metoden gir så god trafikk effekt, siden man neppe har tid til å markedsføre de 150 "sploggene" ?

Jeg har kjørt split, med vanlig oppbygging på de norske sidene mine og fullt oppsett på de utenlandske. Det er enorm forskjell, selv i små nisjer. Det gir god ranking, sidene blir raskt indeksert, og det kommer trafikk fra enkelte av stedene. Men det er ei heller umulig å sette opp SEO på de 150 "hubs", det er bare å bruke ett par timer i Senuke X(e.l.), og da kan man virkelig begynne å ranke godt, både med hovedside og hubs. Har sett folk som har gjort i reint bord i små nisjer.

Årsaken til at jeg ikke har gjort det særlig på Norsk er fordi at jeg har ønsket å lære meg SEO på Norsk, noe som er noe helt annet enn SEO på Engelsk.

Bruker du WP? I såfall får du gjerne fortelle hvordan dette er satt opp. :D

Jepp, jeg bruker WP. Hvordan? Det er en plugin som "snakker" med posterous. Altså, man publiserer en post, da blir posten sendt til posterous, som poster den på alle tilgjengelige nettverk. Det er ikke 150 steder... Da gjør jeg en vri med RSS. Hver enkelt adresse som posterous poster til, blir satt opp med egen RSS. De som ikke har RSS, får en softwarebasert en. Når det er gjort, så blir alle RSS satt opp på de beste rssdirectories i verden.(litt begrenset med norske sider, men noen av de store godtar norsk). Da har jeg rundt regnet 150 linker per post jeg gjør. Mange av de med PR6+ hovedside, mao. masse linkjuice og lav OBL.

Oppsettene på kontoene blir kjøpt på fiverr.com o.l.

Det er vel med en article spinner?

Det er støttet for spinning i plugin, men det er ikke nødvendig. Selv skriver jeg en liten versjon av artikkel som havner på "hubene" og kun orginal på bloggen. Spinning er noe shit, selvom jeg har laget en egen spinner som fungerer greit til mitt bruk på norsk. (Macro i word, tilpasset ordbok.) På engelsk bruker jeg spinrewriter.com til å spinne med, men lagrer alle spins i The Best Spinner. Men SpinRewriter er noen ganger så bra at man får godkjent artikler på ezinearticles uten å gjøre noen endringer annet enn det spinneren har gjort, og da med artikler som i utgangspunktet ble hentet fra nettopp ezinearticles.

Om det skal brukes kommer vel ann på formålet. For en personlig blogg ville jeg ikke brukt da. Men om det er til artikelsider som du skal tjene penger på osv, kjør på.

Men jeg ville heller ikke linket artikelsider opp mot privat Facebook bruker eller Twitter.

De aller fleste som skriver her inne vil jeg anta at har som formål å tjene penger på sidene sine. Men hvorfor ville du ikke ha gjort det om det var til privat formål? Du vet vel at de største bloggene i landet håver inn cash? Og hvorfor ikke linke seriøse blogger opp mot privat facebook bruker?

Vel, selv har jeg noe sånt som 250 facebookkontoer. 200 av dem har jeg lagd selv, resten er kjøpt på fiverr. Jeg linker ikke de sammen eller opp mot privat bruker heller, men det er fordi jeg ikke kan miste den primære kontoen min.
 
Sist redigert:

duppsko

Medlem
Fordi min private blogg skal være seriøs og reklamefri. Det skal kunne identifiseres med meg og brukes som et vedlegg til en søknad.

Jeg ønsker å ha kontroll på hvor jeg selv legger ut linker til min private blogg, go det har man ikke om man har syncet 200 sosiale medier
 

Hupsey

Medlem
For hvert innlegg jeg skriver, så blir det innlegget postet i ulike varianter ca. 150 steder. Så ja, dette gjøres selvsagt!
Jeg tolket det som det var hele artikler som ble postet på satelitt blogger, men med posterous blir vel en post link sendt ut til 20 sosiale media/ bokmerking. Uansett høres det ut som du har et bra opplegg:) . På split oppsettet er da fult oppsett med rss syndikering , og vanlig med bokmerking til 20 sider? Har egentlig lurt litt på om rss syndikering egentlig gir noen stor gevinst, men slik jeg tolker deg merker du effekt. Hva regnes som de beste rss directoryene for tiden? Bruker software program for å få lagt inn rss feeds i directoryene?
 
Sist redigert:

NilsF

Medlem
For hvert innlegg jeg skriver, så blir det innlegget postet i ulike varianter ca. 150 steder. Så ja, dette gjøres selvsagt!


Skeptisk... Hvor godt følger du selv med på disse 150 stedene? Noe av det mest sentrale med "sosiale medier", er den gode muligheten for toveis kommunikasjon. Man kan poste innlegg, samt motta både informasjon og spørsmål fra andre som poster. Og før det postes innlegg, kan man lese hva andre i "miljøet" (dvs. de man følger) har postet. Hvis man derimot "blindt" poster innlegg på 150 steder som man selv ikke følger med på, så fremstår det for meg som spam. Det kommer selvsagt litt an på hva man poster, men også om det er innlegg fra en ren nyhetstjeneste, slik som en rekke nettaviser bruker sine Twitterkontier, så er muligheten for toveis kommunikasjon viktig, ikke bare mellom følgerne, men også kommunikasjon fra følgerne og til nettavisen.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hvis man derimot "blindt" poster innlegg på 150 steder som man selv ikke følger med på, så fremstår det for meg som spam.

Må være kjedelig å sitte og overvåke sosiale medier dag ut og inn for å finne ut hvem som poster spam og ikke.
 
Topp