Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sosiale medier automatisering

SEO består i å få nettsider til å rangere godt i Google. Men Google vil ikke at man skal manipulere søkeresultatene ved hjelp av noen som helst metoder. Google ønsker derfor ikke SEO i det hele tatt. Dermed er all SEO juks.


Kanskje det. Men sitter man med 250 falske alias på facebook. Grenser det etter min mening over imot kriminalitet. Man utgir seg for å være noe annet en det man er. Og må man lyge for å tjene penger...
 

picxx

Well-Known Member
Kanskje det. Men sitter man med 250 falske alias på facebook. Grenser det etter min mening over imot kriminalitet. Man utgir seg for å være noe annet en det man er. Og må man lyge for å tjene penger...

Du får foreslå for Faremo at det skal implenteres i de norske lover at det vil være ulovlig å opprette mer enn en konto på nettsider.
Tar jeg ikke helt feil hadde vel du også litt fler enn en konto her på WF en gang i tiden? ;)
 
Vel facebook har vel begrensninger på antall kontoer pr pers. Og det har vel kanskje twitter også?

For å si det slik det er vel en grunn til at Speca ikke vil avsløre så mye om sin person :)

Enkelt og greit fordi imperiet hans kanskje ville gått over ende.
 

picxx

Well-Known Member
Vel facebook har vel begrensninger på antall kontoer pr pers. Og det har vel kanskje twitter også?

For å si det slik det er vel en grunn til at Speca ikke vil avsløre så mye om sin person :)

Enkelt og greit fordi imperiet hans kanskje ville gått over ende.

Ser det ikke som min oppgave å være sheriff hverken for facebook eller twitter, det greier de nok utmerket selv.
 

Tonny Kluften

Administrator
Kanskje det. Men sitter man med 250 falske alias på facebook. Grenser det etter min mening over imot kriminalitet. Man utgir seg for å være noe annet en det man er. Og må man lyge for å tjene penger...

Det er ikke dette saken dreier seg om, du tar dette i en helt feil retning nå. Å game Google dreier seg ikke om å være kriminell. Det dreier seg om få sine sider høyt opp på søkeresultatene. Det dreier seg altså ikke om å lure personer. Man kan like eller ikke like at det finnes noe som heter black hat eller white hat SEO, men de eneste reglene det i tilfelle bryter med er Google sine regler og de reglene er veldig forskjellige fra norsk lov, eller amerikansk lov for den del.

Skjønner at du ønsker å sette ting på spissen, men det du antyder over her bare tar diskusjonen inn på et irrelevant spor.

At black hat SEO virkelig har ødelagt googles søkeresultater opp igjennom årene er jeg helt enig i, 2004-2007 var virkelig ille. Skal man se noe positivt i det så får vi se det slik at uten den BH-SEO`en som har vært de siste 10 årene så ville vi ikke hatt så sinnsvakt gode søkeresultater som vi i dag får på Google.
 

Speca

Medlem
Kanskje det. Men sitter man med 250 falske alias på facebook. Grenser det etter min mening over imot kriminalitet. Man utgir seg for å være noe annet en det man er. Og må man lyge for å tjene penger...

Det er mye som grenser til kriminalitet i ditt hode. Såpass mye at vi skal være glad for at ikke du er diktator.

Nei, jeg må ikke lyge, og jeg gjør ei heller det. Alle facebookkontoene er registrert som firmaer, og er således ikke forbudt for meg å bruke. Jeg bare må tilpasse dem til hva de skal brukes til. Det er ikke slik at alle er knyttet direkte sammen med hverandre. Altså, registerer jeg felleshølet.com, så får felleshølet.com en av de facebookkontoene, og har jeg andre sider i samme nisje, så får de linker på facebooksiden til felleshølet.com

picxx skrev:
Du får foreslå for Faremo at det skal implenteres i de norske lover at det vil være ulovlig å opprette mer enn en konto på nettsider.

Ikke si sånn. De dødgrønne kan fint komme med noe slikt. Forøvrig så skal du ha en unnskyldning fra meg. Jeg driver med prosjekt røykslutt og er noe humørsyk for tiden. Det gikk utover deg for ett par kvelder siden.
 
Det er mye som grenser til kriminalitet i ditt hode. Såpass mye at vi skal være glad for at ikke du er diktator.

Nei, jeg må ikke lyge, og jeg gjør ei heller det. Alle facebookkontoene er registrert som firmaer, og er således ikke forbudt for meg å bruke. Jeg bare må tilpasse dem til hva de skal brukes til. Det er ikke slik at alle er knyttet direkte sammen med hverandre. Altså, registerer jeg felleshølet.com, så får felleshølet.com en av de facebookkontoene, og har jeg andre sider i samme nisje, så får de linker på facebooksiden til felleshølet.com



Ikke si sånn. De dødgrønne kan fint komme med noe slikt. Forøvrig så skal du ha en unnskyldning fra meg. Jeg driver med prosjekt røykslutt og er noe humørsyk for tiden. Det gikk utover deg for ett par kvelder siden.

Business Accounts - Facebook Help Center | Facebook
 

Speca

Medlem
Nei det er vel heller det faktum at stort sett det meste du gjør.

Du har ingen som helst anelse om hva jeg gjør mesteparten av tiden. Stikkord: Kindle Publishing. Outsourcing. Pen Name. Resten har jeg ingen intensjon om å svare på, selvom jeg har store problemer med å la slike ting være usagt, for du er så drøy at jeg ikke har ord!! Men Tonny blir nok møkklei våre diskusjoner way off topic at vi ikke får lov til å være her til slutt. Vil du ha svar videre, ta det på PM eller opprett en tråd hvor det ikke er off topic!!
 
Sist redigert:
Topp